Aku terus masuk ke bilikku dan menghempaskan badanku di atas tilam empuk milikku itu. Aku terlalu malas untuk mandi. Baru aku mahu melelapkan mata, badanku digoncang lembut oleh seseorang."Noona, ireona (bangun)", kata Minjae.
Aku hanya membalas dengan ehm.
"Bgunlah noona, lunch", katanya lgi.
Tanpa amaran, Minjae terus menarik tangan aku untuk turun dari katil.
"YAH !! sakitlah", marahku.
"Tu lah, orang suruh bangun dia tk nk...eomma ajak lunch sama, cepat turun", katanya lagi.
'Dah kenapa ajak lunch sama-sama ni ?', tanyaku di dalam hati.Aku terus pergi ke bilik air, membersihkan diri.
Minjae, Song Minjae. Satu-satunya adik aku. Kami dua beradik je. Umur Minjae 16 tahun. Tinggi daripada aku tu semestinya😑. Budak famous kat school dia. Aku dengan dia lain school. Entah apa lah yang istimewa sangat budak tu. Face maybe.
-
Aku masuk semula ke dalam bilik selepas selesai dinner dengan family aku. Aku terus ke meja belajar, aku ambil buku latihan math dari beg aku dan mula menulis diatas meja belajar itu.
Tk sampai 10 minit, phone aku berdering menandakan chat msuk.
'Siapa pulak yang chat ni ?'
Aku terus mengambil phoneku dan membuka chat yg msuk tdi. Chat dri...
~~~~~~~~~~~~~JENNIE~~~~~~~~~~~~~
Jennie:
Woi !!! Kau mengumpat belakang
aku an ??!!Me:
Apa benda kau merepek ni ?Jennie:
Kau tk payah nk menipu aku lah.
Aku tahu kau mengumpat belakang
aku an ?!Me:
Mana ada aku mengumpat kau
Jennie:
Kau tk payah nk menipu
aku lah !! Aku thu kau mengumpat
belakang aku !!!!~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Aku terus menutup chat. Sudah lah aku tengah stress dengan latihan math yg saem bagi, lepastu time-time ni boleh pulak dia chat aku, tuduh aku macam-macam.
Aku bangun dari kerusi, terus aku lempar phone aku ke atas katil. Aku terus pergi ke hujung kepala katil di sebelah meja study aku. Aku duduk di lantai dan aku terus menekup muka aku dengan tangan aku. Ini lah diri aku yg sebenar, selalu menangis.
TOK TOK TOK
"Nae", jawab aku dengan suara serak aku apabila ada orang mengetuk pintu bilikku.
YOU ARE READING
MYSTERIOUS GIRL
Teen FictionMinjoo, remaja yeoja yg periang tetapi selalu bersendirian. Tanpa rakan - rakannya yg lain tahu, dia banyak menyimpan rahsia daripada rakan-rakan nya. - Renjun: 'why she look so mystery. You make me want to know more about you !' Status: complete...