Piroska az árvaház tetején ült és nézte, ahogy néhány szülő kézenfogva örökre elvisz pár mosolygó kisgyereket. A nagyobbak szomorúan nézik. A kisgyerekeket sokkal gyakrabban fogadják örökbe. Ők még cukik. Piroska Bulcsút siratta, akinek ez volt itt az utolsó előtti napja, utána pedig nem látja többet.
Hirtelen Klári dugta ki a fejét a tetőn tátongó lyukon.
- Szia Piri!- csillant fel a szeme - Ideje pakolnod, téged is visznek.- sóhajtotta, szemében pedig egyszerre tükröződött öröm és szomorúság.
Piroskának megremegett a szája. Itt él 9 éve, ez az otthona, nem akarja itthagyni Klárit és eleve sem akarja, hogy Bulcsú elmenjen, de lejárt a szerződés, ami 4 évre szólt. Arcát a kezébe temetve zokogni kezdett. Az eső ismét eleredt.
Bulcsú az árvaház előtti lépcsőn ült, de amikor eleredt az eső, fölállt és a konyhába indult.
- Én nem akarok elmenni innen!- hüppögte Piroska - Túl sok dolog történik mostanában amúgy is! Az árvaházon kívül nem is ismerek senkit! Csak egy pár önkéntest! És aki közülük a világon az egyetlen barátom, az most elmegy, és itt hagy egyedül!
- Hát ez az!- bólintott komoran Klári - Nem hagy itt.
Piroska megdermedt.
- Hogy, vagyis... Mi?- nyökögte a szavakat keresve, és már nem sírt. Az eső is alább hagyott, majd elállt.
- Elvisz téged egy távoli kollégiumba.- mosolygott óvatosan Klári.
- De miért?- értetlenkedett Piroska
- Tőle kérdezd.- állt fel Klári és beegyensúlyozott a padlásra - Holnap indulsz, pakolj össze!- kiáltott még, majd leszaladt a lépcsőn.
Piroskának semmi kedve nem volt semmihez. Csak ült a tetőn és félig nevetett, félig sírt. Az égen halvány szivárvány jelent meg.
- Azt hiszem, sokkolta a hír.- ült le Bulcsú mellé Klári.
- Gondoltam. Bár nem mutatja, szereti ezt a helyet. Nem tudja, hogy hová akar menni. De ahova viszem, nagyon jó helye lesz. Ott tudja majd használni a tehetségét. Asszem' fölmegyek hozzá.
Piroskát a padláson találta a sarokban, ahol dudorászva szedte össze azt a kevés dolgát egy vászonszatyorba.
- Szia!- lépett oda hozzá Bulcsú.
- Szia Bulcsú!- nézett fel Piroska.
- El kell valamit mondanom.- kezdte Bulcsú, mire Piroska fáradtan zöttyent a szakadt fotelbe és Bulcsúra emelte a tekintetét. - Én elhiszem, amit tegnap meséltél. És szerintem nem csak én. Amikor azt mondtam, még csak egy olyan embert ismertem, akiben annyi érzelem volt, mint benned, akkor az anyukádra gondoltam. Ismertem őt. Azt is mondtam, hogy ha valamit érzel, azt nagyon erősen teszed. Olyankor mindenki hangulata is megváltozik, aki körülötted van, ha csak nem... Ezt majd később. Sosem vetted észre, hogy az időjárás is mindig a te hangulatod szerint váltakozik? Biztos vagyok benne, hogy amikor az előbb egy kicsit esett az eső, te sírtál. Amit most mondok, azt nem gondolom, hogy elsőre elhiszed majd, de bazi nagy varázzsal bírsz. Sosem láttam még senkit ekkora varázzsal. Egyszerre befolyásolsz élőt és élettelent. Nem értem, hogy lehet, hogy egy ilyen ember ennyire depis legyen. Simán rájöhettél volna magadtól, hogy varázsember vagy, ha éppen nem azon töröd magad, hogy mindent és mindenkit utálj. Mehettél volna 7 éves korodtól a Varázs Iskolába. Visszatérve. Mindenki hangulatát megváltoztatod magad körül, kivéve másik varázsemberekét. Te egy rohadtul nagy sekerő vagy. Én csak egy gondolat és hangulat érző varázsember vagyok. Anyukád nagyon híres varázsember volt, mindenki tudta, hogy ki ő. Az pedig egy legenda, hogy a Rigóssy ismertségi kör kiölését valaki túlélte. Ezek szerint igaz. Téged a természet védett meg. Ha eljössz, velem járhatsz a Varázs Koleszbe. Viszont fel kéne hagynod a depizéssel. A varázsodat nem használhatod rosszra. A nővérem, Essa ad neked egy kis zsebpénzt, abból vehetsz dolgokat, amikre szükséged van. A koleszban majd tudsz szerezni barátokat, de neked is közelíteni kell. Tudod, a varázsemberek közt csak és kizárólag a rokonoknak ugyanaz a vezetéknevük. Valószínűleg eléggé meg fognak bámulni, ha kiderül, hogy ki vagy. Főleg, mivel óriási sekerő vagy. A családodat Ropper kisasszony ölte meg. Ő volt a világ legnagyobb sekerője, de miután megölte a családodat, elfogták és végeztek vele. Még jó...- itt egy pillanatra megcsuklott a hangja - Gyorsan akart titeket kiirtani, nehogy anyukádnak ideje maradjon valakinek átadnia a varázsát. Az a legenda is híres, hogy valakinek sikerült átadnia a varázsából. Ha nem hiszed el ezt az egészet, szívesen megismétlem. Ha eljössz a kollégiumba, biztos vagyok benne, hogy jobban leszel. Ha nem jössz, azt is megértem, ez lett a második otthonod. Piri, eljössz?
KAMU SEDANG MEMBACA
Piroska
FantasiPiroska hat éves korában vesztette el a családját. Mindent és mindenkit utál, kivéve két embert. Most 15 éves és egyre több dolog derül ki, amit sosem gondolt volna. Elviszik az árvaházból egy varázsvilágba, ahol végre lesznek barátai és sorra derül...