8. fejezet

14 5 0
                                    


 Ebéd után a négy lány izgatottan szaladt vissza az ajtó nélküli folyosóra, majd ugrottak is a falba. A kunyhójukba érkezve egyenesen a gardróbba mentek, ahol Sára rögtön belökte az ajtót. A gardrób mögött egy kis szobát találtak, benne középen egy zongorát, aminek a teteje le volt csukva. Katalin odalépett hozzá, hogy felnyissa, majd elkezdett rajta játszani egy dalt, amit a bátyja tanított neki.

- Elég ijesztő lesz a kunyhóban aludni! Olyan, mintha... Nem is tudom. Mintha egy szellem szobája lenne. De olyan ugye nincs. Nincs itt valami jel, vagy nem tudom?-  sopánkodott Katinka.

- Próbáljuk ki.- vonta meg a vállát Sára, majd a kezével fura mozdulatokat téve elkezdte felemelni a zongora tetejét. - Na, itt is egy cetli.- mondta diadalmasan, majd a zongorához sétálva felemelte. - És elképzelésem sincs, mi van ráírva, szerintem titkosírás.

- Had né'!- kérte Katalin és a kezébe vette a cetlit. - Ááá... Esélytelen, az agyam ilyen téren nulla.

- Én is megnézhetem?- és máris Piroska kezében volt a cetli. - Én ezt meg akarom fejteni!!!- jelentette ki.

 Még Katinka is megnézte, majd a gardróbon keresztül újra a kunyhó lakórészében találták magukat.

- A bál mikor kezdődik?- kérdezte Piroska.

- Este hétkor és éjfélig tart.- vágta rá Katinka.

- És ezt az ilyen ruhát hogy lehet levenni?- mutatott a varázsruhára.

- Hát ugyanúgy mint egy normális ruhát, azzal a különbséggel, hogy amint leveszed eltűnik és újra eperre kell gondolnod, ha fel akarod venni.- adta a választ Sára.

- Értem. Csak mert zuhanyozni szeretnék. 

 Elővett egy kényelmes rövidujjút, egy fekete kapucnis pulcsit, egy pár bokazoknit  és a macinaciját, majd egy törölközőt a vállára terítve elindult a gardrób melletti ajtóhoz lépett, ahol valóban egy fürdőszobát talált.

 A fürdőben boldogan állapította meg, hogy van fürdőköntös. Ez számára luxus volt az árvaházhoz képest.

 Miután elkészült a zuhanyzással és felöltözött, a töbiekkel úgy döntöttek, hogy lemennek az iskola udvarára, ami egyenlő volt egy óriási területtel, ahol volt erdő, rét tó és még egy kisebb hegy is.

- Ez! Nagyon! Menő!!!- sikkantotta el magát Katinka a tópartra érve, ahol letelepedtek a mólóra.

 Hamarosan észrevették, ahogy Buda, Kende és Aladár lép ki az épületből, majd egyenesen feléjük indultak meg.

- Cső.- ült le melléjük Buda.

- Helló.- köszönt vissza azonnal Katinka és maga mellé engedte Aladárt, aki nagy örömmel telepedett le.

 Kende Piroska mellé ült le. Hirtelen beállt az a tipikus kínos csönd.

- Helló!- kiáltotta hirtelen Zsombor, maj Bendegúzzal és Ábellel az oldalán ő is odatelepedett. - Itt az új osztályom. Én Zsombor vagyok, mindjárt 16 éves és nem bírom a kiínos csöndeket.

 Erre mindenki felnevetett.

- Azt látjuk.- mosolygott Piroska. - Annyira jó érzés, hogy tudok mosolyogni, meg nevetni. Amikor az árvaházban voltam, csak két ember tudott megnevettetni, de mióta itt vagyok, valahogy feloldódtam. Majd meg kell köszönnöm Bulcsúnak.

- Ki az a Bulcsú?- érdeklődött Katalin.

- Önkéntes volt az árvaházban.- vont vállat Piroska - Ő hozott ide, ebbe a suliba.

- Akivel megérkeztél abban a burokban?- vonta fel a szemöldökét Ábel.

- Igen. De meséljetek magatokról, mert neveket sem nagyon tudok.- nézett a fiúkra.

- Én Kende vagyok, 15 éves, sekerő és szeretek a szabadban lenni.- mutatkozott be Kende.

- Én Aladár, 16 éves és szeretek olvasni.

- Engem Bendinek hívnak és szeretek futni.

- Én Buda volnék és szeretek repülni. Pontosabban reptetni magam a széllel. Ja.

- Okés, én meg Ábel vagyok és amit a legszívesebben csinálok, az talán... talán a lovaglás. Meg a nyomozás. Ti, lányok? Legalább neveket kérünk.

- Katinka vagyok, 14 éves, és szeretek enni, meg használni a varázsom. Ja és rohadt ijedős vagyok.- kezdte rögtön Katinka.

- Engem Sárának hívnak, egy hete lettem 15 és szeretek felfedezni, meg néha dirigálni, de próbálom visszafogni magamat.

- Én Piroska vagyok, 15 éves és olvasni meg kutatni, meg rejtélyeket megoldani szeretek a legjobban. Meg a természetet.

- És végül következik én, tudom hogy ez így értelmetlenül hangzik, de mindegy, akit Katalinnak hívnak, 15 éves és rajzolni szeret a legeslegjobban.


PiroskaWhere stories live. Discover now