Evangeline var runt om 14 år i den här åldern. Evangeline vaknade, Hon reste sig upp och sträckte sig, hon gäspade lite och förberedde sig för en bra dag. Evangeline gick ut ur sin grotta och sträckte ut sina drak vingar för att flyga. Evangeline var tagga för sin upptäcksvärld, medans hon flög över magiska skogar och vackra sjöar så ser hon nånting bekant. Evangeline flyger ner och undersöker det, Det var en marknad. Eftersom Evangeline bor på Barassic, är det den mest fantasifulla och onaturliga planeten men också är det den fattigaste. Så att ha marknader var det rätt så fattiga. Eftersom Evangeline var ung så hade hon långt blått krulligt och vackert hår.
Evangeline var verkligen väldigt söt när hon var som ung. Ett fint leende med två stora fladdermus vingar på sin rygg, med svarta och blåa mjuka färger. Hennes ansikte var vackert, och hennes horn var ljusa och fina. Hon hade på sig väldigt lätt med kläder, Eftersom hon bor på Barassic. Där har dom lite mer annorlunda kläder, pågrund av deras betalningssätt.
Evangeline döck ner iallafall till marknaden, där fanns det en man i en av marknaderna. Evangeline flög ner till honom och tittade på han's varor. Det var massa fina kristaller och juveler, Evangeline tyckte om alla men det fanns en som gav henne ett intresse. Den var grön och vacker. Evangeline uppskattade den och frågade mannen om priset, han log lätt och gav henne information om priset.
- "Haha, den där fina emeralden är på rea! Den kostar 10 Scalie-Li."
Sa mannen med ett leende på syn. Evangeline log lätt och tog ut sin bruna väska, Evangeline hade en liten väska som hängdes runt om hennes hals och ledde till hennes midja. Evangeline tog ut 10 Scalie-Li och gav det till honom, han tackade henne och Evangeline gjorde med desamma. Evangeline la sin nya fina juvel i sin väska och sen flög upp i himlen igen. Evangeline lever egentligen ensam, hon har aldrig haft någon familj och Evangeline heter det namnet hon gav sig själv till.
Hon flög runt lite i marknaden och köpte några fler grejer och dekorationer för hennes grotta eller hem. Det blev lite sent, Evangeline tänkte inte på tiden men insåg det tillslut. Hon flög upp och var påväg hem till sig, hon landade och gav sig in i grottan. Evangeline tog av sig sin väska och la den på marken, hon dekorerade om lite i rummet och gjorde det fint. Eftersom det blev natt så var det rätt så mörkt, så hon hade placerat lysande blåa fina svampar lite här och där. Evangeline kände sig fridfull och lycklig, Hon gick fram till sin säng och la sig. Evangeline fall i en djup och mysig sömn, hon var lättad.
Efter en stund så plötsligt slog ett ljud till, eller det lät mer som en smäll snarare än något litet ljud. Evangeline vaknade och gav sig upp hastigt efter smällen, hon tittade sig omkring och blev lite nervös. Evangeline kände sig som att det var en explosion i närheten av hennes omgivning och område. Evangeline gick upp ur sig säng och flög ut för att undersöka. Hon flög runt lite i luften men såg inget som verkade vara fel, Evangeline tyckte det var skumt. Hon fortsatte och leta men det gick ett tag. Evangeline kände sig för att ge upp men precis då så ser hon nånting, intressant. Det var en massa hus som städer, hon blev förvånad över att det var runt om 5 hus där helt oväntade.
Det finns ju inte städer direkt i Barassic eftersom det är mest bara magiska skogar och länder, och små byar men inte direkt någon stad. Evangeline blev nyfiken och flög ner för att kolla. Det var inga Barassic scaliesaurs där, utan det var några från Erassic. Erassic folk är rätt så negativa kring om dom andra planeterna eftersom dess planet är huvud planeten. Så Erassic folket är bara jämt dryga mot det flesta och speciellt Barassic folket eftersom Bara är den fattigaste planeten och Erassic är den rikaste och mest uppskattande. Evangeline var modig, hon flög ner till dom och frågade om vad dom håller på med, en av byggarmännen svarade lite drygt tillbaks.
- "Jaha! Var då, då? Schass fågel, schass schass!"
Sa byggarmannen och viftade med händerna för att försöka "få bort" Evangeline så hon kan flyga iväg. Men Evangeline var bara sur på honom, hon undrade ju vad dom höll på med.
- "Sluta, jag är ingen fågel! Faktum är att jag är bara nyfiken på vad det är som pågår, detta är en av mina skogar och jag lever runt om här i närheten, kan du bara förklara vad ni sysslar med? Så min nyfikenhet kan bli redutad."
Svarar Evangeline till byggarmannen. Byggarmannen gav en suck och blev bara irreterad på Evangeline. Han tyckte hon var irriterande eller något, den andra byggarmannen som var där gick fram och började morra på Evangeline för att skrämma bort henne. Men hon är modig och tyckte han bara va negativ.
- "Men snälla, kan ni inte bara förklara?"
Säger Evangeline till mannen som gav henne ett morr. Den första mannen suckade och sen började förklara.
YOU ARE READING
Blue Blood Art
Fantasy⚠️Innehållet kommer inkludera Kategorier som - Sex, våld, självmord, knivar, saxar, droger, thriller, mörkt, blood, inällver, etc. - om du är en känslig tittare/läsare, rekomderas att lämna för din egen risk⚠️ ( Detta är Scales On Fresh Bone ) His...