Kapitel 9

265 21 0
                                    

****** Framme i Malta******
(Emilias P.O.V)

Vi hade landat och checkat ut. Jag satt i en taxi med mamma, pappa och Leo påväg mot hotellet. Det var varmt och skönt här. Det var så fint, det fanns affärer överallt och en park som var full med färgglada blommor och statyer. Allt folk gick runt på gatorna och affärerna var fulla ned folk. När vi hade kommit in i vårt hotellrum så sprang jag runt och utforskade rummen. Jag kom till ett ganska så stort rum med vita väggar och en utsikt över stranden. Det var så fint och sängen var också väldigt stor så detta rummet ville jag ha.
"Jag tar detta rummet!" Sa jag högt så att alla kunde höra att jag skulle ha detta rummet.
Jag började att packa upp mina kläder från min resväska. Det var så varmt i rummet så jag öppnade ett fönster och kollade ut. Vattnet i stranden såg varmt ut och jag ville gå dit och bada. Men poolen var närmast! Stranden fick vänta ett tag.
"Liz kan vi inte gå ner till poolen och bada?" Frågade jag.
"Jag tänkte precis fråga dig det! Men då går vi ner med en gång" sa hon.
Jag satte på mig min baddräkt och sedan ett par shorts och en t-shirt. Jag tog med mig min handduk och sedan gick jag och Liz ner till poolen. Poolens vatten var klarblått och det var många som badade och simmade. Jag satte mig på en solstol bredvid Liz. Jag hoppade i så fort jag bara kunde och det var skönt och svalkande. Efter mig hoppade Liz i och sedan simmade vi fram och tillbaka 4 gånger innan vi satte oss och solade en stund. Jag satte på mig mina svarta solglasögon och tog fram en tidning att kolla i en stund. Det kom en skugga framför mig och jag kollade irriterat upp. Just när jag tänkte säga till personen att flytta på sig så såg jag vem det var som stod där. Zayn stod där med Perrie och letade efter lediga solstolar. Jag kunde inte tro mina ögon! Jag blinkade några gånger innan jag förstod att det verkligen var Zayn och Perrie. Jag var bara tvungen att ta ett kort med dom så jag gick fram till dom och frågade försiktigt.
"Kan jag få ta en bild med er två?" Frågade jag.
båda vände sig om och kollade på mig.
"Visst!" Svarade Perrie.
Jag plockade upp mobilen och tog ett snabbt kort med dom. jag tackade dom sedan gick jag till Liz.
"Ska vi gå och ta en fika?" Frågade jag.
"Visst!" Jag packade ihop mina saker och sedan tog jag av mig solglasögonen. När jag vände mig om för att kolla ifall jag hade med mig allt så såg jag att Perrie kollade på mig jätte mycket. Nu händer något konstigt igen tänkte jag. Jag måste berätta för Melinda tänkte jag.

Till: Melinda
Från: Emelie
Melinda! Zayn och Perrie är här! Jag fick ta ett kort med dom! :) Perrie stirrar as mycket på mig! :0 varför?!!!🌴🌴🌴😯

Hon svarade bara någon sekund efter.

Till: Emelie
Från: Melinda
Va! Är dom där! Vad kul! 😍😄 konstigt att hon kollar så mycket på dig! Jag vet inte varför hon gör det.

Det är något konstigt som händer här... någonting står inte rätt till men vad?

******Perries P.O.V******

När vi hade tagit kort med tjejen som kom fram till oss så hittade vi två solstolar som var lediga. Jag kollade lite på tjejen som höll på att packa ihop sina grejer med sin mamma för att gå. När tjejen tog av sig sina solglasögon kunde jag inte tro mina ögon! Det var ju... Emelie! Så hette hon ju! Hon som liknade Leigh-Anne så mycket!
"Zayn?! Du vet hon tjejen som kom fram till oss för att ta ett kort med oss? Vet du vem hon är?"
"Ett fan antar jag" sa han.
"Men det är ju Emelie!" Sa jag.
"Emelie? Vilken Emelie? Jag känner ingen Emelie?" Svarade han.
"Hon som liknar Leigh-Anne så mycket! Jag tror att det är hon som är Leigh-Annes syster! De är ju så lika!" Svarade jag.
"Jaha!" Sa Zayn.
"Jag kollar med Leigh-Annes mamma om hon vet vad barnhemmet heter!" Sa jag.

Till: Deborah
Från: Perrie
Hej! Vet du vad barnhemmet heter? 😊

Jag fick svar någon minut senare

Till: Perrie
Från: Deborah
Ja! Jag har äntligen hittat det! Men nu är ni på semester så hur ska vi göra? Ni kan ju maila dom också! Men barnhemmet heter Londons barnhem! :) lycka till! ❤️❤️❤

"ZAYN! Vi har fått svar! Barnhemmet heter Londons barnhem!" Skrek jag glatt.
"YES! Äntligen" svarade han.
vi kramade om varandra innan vi gick mot hotellet för att berätta för de andra men Leigh-Anne fick inte veta något! detta skulle bli hennes överraskning!

/////////////////////////////////////

Så! detta var ett nytt kapitel! vad tyckte ni? jag vill tack alla som läser ni är bäst! (Jag vet inte om bilden är Malta hade den i mobilen bara! Men det ser varmt ut och vattnet är klar blått) ❤️❤️❤️
/ Veronica

Min syster Leigh-AnneOnde histórias criam vida. Descubra agora