Kapitel 21

221 14 2
                                    

******Emelies P.O.V******
Jag önskade att jag kunde stänga dörren igen och hoppas på att jag aldrig hade öppnat dörren. Men det var för sent. "Kan vi komma in?" Frågade Jade.
Jag visste inte vad jag skulle svara tillbaka men efter en stund fick jag ur mig något. "visst" svarade jag ganska tyst. "Vi behöver prata lite" sa Jesy.
"Ok, ni kan följa med upp på mitt rum" sa jag. Jag började gå uppför trappan med Jade och Jesy. När vi kom in satte sig Jade och Jesy på min säng. Jag satte mig på min skrivbordsstol. "Vad vill ni prata om?" Frågade jag.
"Vi har kommit hit för att.." Började Jesy.
"VÄNTA! Jag vet varför ni har kommit hit!"sa jag.
"Vet du?" Frågade Jesy och Jade samtidigt.
"Det är för att jag ska säga förlåt för allt jag har gjort och det som hände under resan." sa jag snabbt.
"Nej, det gör ingenting men det är för en helt annan sak" svarade Jade.
"Jaså? Vad är det då?" Frågade jag.
"Du heter Emelie, Emelie Larsson eller hur?" Sa Jesy.
"Ja" svarade jag försiktigt.
"Vi har varit på Londons barnhem och vi fick lite information om Leighs syster" sa Jesy.
Det var då jag kom på det! Att jag inte visste hur jag skulle få tag på Leigh-Anne! "Jag vet, jag är Leigh-Annes syster" svarade jag lågt.
"Jag har försökt att ringa henne och hennes familj men ingen svarar" sa jag igen.
"Så du har fått reda på att det är Leigh?" Svarade Jade.
"Jaa" sa jag.
"Skulle ni kunna hjälpa mig att få tag på Leigh-Anne?" Frågade jag.
"Det är klart!" Svarade Jade.
"Perrie har gjort en plan på hur vi ska göra så du kan få prata med henne" sa Jesy.
Hon letade upp Perries namn på sin mobil sedan ringde hon. Jesy räckte sin mobil till mig. Jag tog den sedan hörde jag någon svara.
(P= Perrie, E= Emelie)
P: Hej Jesy! Hur går det?
E= Det är inte Jesy som pratar.
P: Va? Vem är det då?
E= Gissa tre gånger!
P: Jade?
E= Nej!
P: Leigh-Anne?
E= Nej!
P: Men det måste vara du! Eller?
E= Ska jag säga?
P: Ja tack!
E: Det är Emelie
P: Okej Emelie. VÄNTA VA?!?
E= Du hörde rätt det är jag Emelie!
P: Men va? Är det verkligen du?
E= Ja det är jag! Jag ringer från Jesys mobil, Jag skulle prata lite med dig om hur jag skulle kunna träffa Leigh-Anne.
P: Ja det vet jag! Lyssna noga nu!
E= Okej! Jag är redo!
P: När är du ledig?
E= Jag har fått en vecka att vila så jag kan när som helst men nästa vecka måste jag till skolan och ta igen en massa som jag har missat.
P: Okej så kan du imorgon? Onsdag?
E= Jaa
P: Jesy och Jade hämtat dig imorgon klockan 10:00 så träffas vi hos mig!
E= ok vad händer sen då?
P: Det kommer du få se!
E= Okej då ses vi hej då!
P: Hej då Emelie!

"Så hur gick det?"
"Ni ska hämta mig imorgon klockan tio så ska vi åka hem till Perrie" sa jag.
"Aha! Detta kommer bli så kul!" Sa Jade.
"Förresten hur fick ni tag på min adress?" Frågade jag.
"Jade googlade på Emelie Larsson" sa Jesy.
"Oh nej! Jag trodde Luke hade sagt det till er!" Sa jag.
"Han skrev till mig att han hade messat med sig och han var glad och så men vi googlade på dig" sa Jesy.
"Jag var jätte arg på Luke förut nu måste jag säga förlåt!" Sa jag.
"Ta det lugnt vi hjälper dig!" Sa jade.

******Lukes P.O.V******

Jag satt på min säng. Allt kändes jätte tråkigt. Jag kände mig super ledsen. Emelie var jätte arg på mig. Det var inte ofta man såg mig såhär ledsen men idag var jag så ledsen att till och med tårarna började rinna. En efter en och snabbare och snabbare rann tårarna. Jag hade ringt killarna och de var påväg. De skulle komma över eftersom jag inte ville vara ensam. Efter 10 min ringde det på dörren. Jag öppnade dörren och fick tre nallar på mig. En liten brun nalle en blå mittemellan nalle och en jätte stor nalle som var ljusbrun. Michael hade köpt med sig lite mat. Jag plockade upp nallarna och fick tre stora kramar av killarna. Det kändes genast lite bättre!

----------------------------------------------

Hej på er! Förlåt för att kapitlet är lite kort men det kommer mera sen! Vet ni vad jag kom på? Att huvud personen som är Emelie inte gått i skolan på jätte länge! Glömde helt bort att tand SKOLAN! Haha! Men vi får klämma in skolan nu i berättelsen så gott det går!
/Kramar Sheila! ❤️❤️❤️❤️

Min syster Leigh-AnneOù les histoires vivent. Découvrez maintenant