My Dwoje jest książką, w której łatwo się zgubić, dlatego, by Was przed tym uchronić, proponuję mały słowniczek, by zrozumieć świat Hasiran.
Planety:
Łuksoria: rodzinna planeta Hasiran
Mari: planeta z tego samego układu słonecznego co Łuksoria
Plemiona:
Każdy Hasiran ( rasa) urodził się w plemieniu, które stanowi coś w rodzaju państwa.Plemię Juda: mieszkają w skupisku strzelistych budynków. Najważniejsze wartości to dla nich Nauka i Edukacja.
Plemię Aszdod: mieszkają pod ziemią. Wolną przestrzeń wykorzystują do wspólnych zabaw. Najważniejsza wartość to dla nich rodzina i przyjaciele.
Plemię Jecho: Jest rządzone przez jednego " władcę absolutnego". Ich najważniejsza wartość to plemię i jego zysk.
Plemię Tuła: stara się nadgonić technologicznie Aszdod i Juda. Nie ma jednej wartości.
Plemię Adullam: nic o nim nie wiadomo. Panuje tam anarchia.
Rangi
Rangi określa zarówno położenie społeczne jak i stanowisko jakie zajmuje Hasiran. Są one wypowiadane przed oryginalnym imieniem istoty, by wskazać jej wyższość, lub przypomnieć na jakim miejscu się znajduje.Naukowcy:
Her: eksperymentatorzy. To oni przeprowadzają eksperyment.
Per: najwyższa ranga jaką może dostać naukowiec/uczony. Nadzoruje on przeprowadzane badania. Może też sam je prowadzić ( choć niewiele z nich to robi)
Wojsko:
Na stanowiska nie można awansować. Żołnierze są szkoleni do swoich pozycji.Mi: Najwyzszy stopień wojskowego. Prowadzi on oddziały i bierze udział w opracowywaniu strategii.
Di: drugi stopień. Dają dokładniejsze rozkazy przeznaczonym im statkom ( od 1 do 20)
Wyższy Mi: Mi, który prowadzi spodkania, przeprowadza ceremonie i na którego można bić, kiedy coś pójdzie nie tak.
Inne:
Sol: nauczyciel
CZYTASZ
My dwoje
Science FictionTo musiało się skończyć. Byliśmy zbyt blisko. Wmawialiśmy sobie, że jesteśmy inni. Lepsi. Łudziliśmy się, że w przeciwieństwie do poprzednich, przetrwamy, nie zastamy problemów. Myliliśmy się. Problemem byliśmy my. To musiało się skończyć. *Okł...