Prolog

61 5 4
                                    

„Takže si to zopakujem...," zaostřil zrak na Jana, „až tě dnes večer navštíví, tak se budeš tvářit, že se vším souhlasíš. Měl by tě navštívit okolo 21. hodiny, ale to je vedlejší. A potom uděláš všechno, co bude chtít. Rozumíš?"

Blatný pokýval hlavou.

„Kurva! Rozumíš?!"

„Rozumím." Blatný klepal zubami.

„Tak příště vodpovídej, nechceš přece, aby chcípla tvoje manželka nebo děti, že?"

Blatný se bál. Nevěděl, co udělal. A nevěděl, co se mělo stát. Věděl jen to, že nechce, aby se něco stalo jeho rodině.

Osoba zavázala Blatnému oči a strčila ho do auta.

„A nezapomeň," zašeptal Blatnému do ucha, „nechceme, aby to někdo věděl, jo?"

„Dobře."

-----

Sobota 3.4. 2021

Byl krásný jarní den, při kterém padal sníh a pršelo. Ale na to bylo zdejší obyvatelstvo zvyklé. 

Český prezident si dopisoval se svým ruským protějškem. Putin se už delší dobu pokoušel dostat svou vakcínu do mnoha států. Bylo mu jasné, že na dalekém západě neuspěje, obzvláště po tom, co měl spory s Joe Bidenem. Ačkoliv se snažil Donaldu Trumpovi pomoci, jak to šlo, tak on bohužel své místo neobhájil. Za to ale Putin má v malé zemičce ve střední Evropě svého koně.

Zeman měl za úkol dostat do Českého státu vakcínu Sputnik V. Dobrým argumentem pro tento krok byl fakt, že Česko nemá dostatek vakcín. Ale to Miloš ani nepotřeboval vědět.

Zeman tedy oficiálně požádal Rusko, zda-li by bylo ochotno nám Sputnik V dodat. Statečné Rusko samozřejmě ani nezaváhalo a kvůli západoslovanskému národu se obětovalo. Zeman měl vše dohodnuto i se svým dlouholetým kariérním partnerem - Andrejem Babišem.

„Ale no tak Honzo," pemlouval premiér ministra zdravotnictví. „Veď za nič nemáš zodpovednosť, stačí len, abys to povedal SÚKLu. O všetko ostatné sa postarám!"

„Andreji, já vím, že to myslíš dobře," podíval se Honza na Babiše a zvedl obočí. „Ale to je obrovská nezodpovědnost. Vakcínu musí schválit EMA, nemám nic proti Rusku."

„Já ťa fakt nepresvedčím."

„Vopravdu ne Andreji," pousmál se na něj.

„Ani za koblihu?"

„Vždyť vím, z čeho se ty tvoje koblihy vyrábějí."

„No ako to nie pravda, to je skandálné. Je to výborná kobliha!"

„Promiň, já to tak nemyslel," chtěl si Blatný usmířit premiéra. „Pojďme radši řešit zase zdravotnictví."

„Však dobre."

-----

Středa 7.4. 2021

„Vážené dámy a pánové, chtěl bych vám sdělit, že pan prezident mne na žádost pana premiéra dnes odvolal. Jako důvod já sám vidím politické rozhodnutí, na které má jistě pan premiér právo." Těmito slovy začal Jan Blatný proslov.

Po proslovu Jan Blatný obdržel řadu otázek, nikdy ale neodpovídal jasně. Obával se, co by se stalo, pokud by něco prozradil.

Netrvalo to moc dlouho a byl vybrán nový ministr zdravotnictví - Petr Arenberger.

A tak započala Hra o Sputnik...

Hra o SputnikKde žijí příběhy. Začni objevovat