Nemilé překvapení

17 3 2
                                    

„Žádný Sputnik nekúpíme!" nechal se Babiš slyšet.

„Ale pane premiére, znamená to tedy konflikt mezi vámi a panem prezidentem, který je velkým fanouškem Sputniku V?"

„Nie, všetko je vyriešené. Prosímvás, vy sa už v tom moc motáte, ste moc mladý, to nemôžete pochopiť."

Tyto slova reportéry neodklákaly a oni na premiéra vrhli řadu dalších otázek. Ne nadarmo jim Miloš Zeman říká „hyeny".

-----

Premiér už seděl v klidu doma a užíval si chvíle s Monikou. Měli zapnuté zprávy, aby stihli více věcí najednou.

Tu náhle se objevil projev ministra vnitra k prohlášení Babiše:

„Pane Hamáčku, jaký máte názor na prohlášení pana premiéra ohledně Sputniku V?"

„Vůbec jsme to neřešil a jsem velice překvapen, že učinil takto rázný krok. Ale i tak se domnívám, že pan premiér svá slova vezme nazpět, už jen kvůli Hradu."

Tato slova nenechala Andreje chladným. Vyskočil z pohovky a rozeběhl se za mobilem. Okamžitě vytočil Jana Hamáčka.

„Ako čo toto má byť? Takáto zrada?! Takáto kudla do chrbta?!"

„Ahoj Andreji, co se děje? Akorát jsem usínal."

„Tak to kamarát nezaspíš! Púšťal som si správy na TV Hovna a počul som, ako si o mňa hovoril!"

Na chvíli byla odmlka. Andrej se chystal říct něco drsného, ale zastavil ho Jan, který se k tomu chtěl vyjádřit: „Jo tamto. Andreji to si tak nemůžeš brát. Holt si potřebuju udělat očko, jak u Miloše, tak voličů."

„Ale veď si mi dal sľub!"

„Neříkej, že ty jsi nikdy nelhal! Neber si to osobně."

„Len počkaj, já si to s tebú zítra vyrídím!"

„Když jinak nedáš. Ale teď už dobrou!"

Andrej svíral mobil ve své ruce tak pevně, div se mu nerozbil.

„Pane Babiši?"

Andrej se otočil směrem za svou manželkou, kde ho čekalo nepříjemné překvapení...

„Kriste pane, čo ste zač?!" vyjekl Babiš a cukl s sebou.

„To nemusíte vědět. Ale za to byste měl vědět, co chci."

Andrej celý ztuhlý, vypadajíc, že nevydá hlásku, přece jenom ze sebe něco dostal: „Čččččo chcete?"

„Ale, jen takovou maličkost," vypadalo to, že se maskovaný lupič pod maskou pousmál, ale Andrej si jistý nebyl. Za to si ale konečně všiml, že jeho manželka leží svázaná na zemi s roubíkem v puse. Jak byl v šoku, tak si ji zprvu vůbec nevšiml. Maskovaná osoba pokračovala dále v řeči: „Takže, doslechl jsem se, že nechcete příjmout Sputnik. Jednalo by se tak o malé nedorozumění. Určitě to ještě zvažte, ano?"

Babišovi se hrnuly slzy do očí. „Neopovažuj sa ani dotknúť mojej rodiny, rozumieš?"

„Nebojte se, já už jenom odejdu. Ale nezapomeňte, že pokud by se něco dozvěděla policie, nebo úplně kdokoliv, tak si vás najdu. Stejně tak, pokud sem rychle nedostane Sputnik."

Babiš se rozeběhl ke své Monice a začal ji rozvazovat. Lupič zatím zmizel.

„Lásko, si v poriadku?" ptal se ji hned Babiš.

„Ano, Andy, jsem. Ale ani jsem si ho nevšimla. Vůbec jsem ho neviděla a najednou mám v puse roubík a ležím na zemi svázaná."

„To bol nějaký profík."

„Musíme za policií a hned!"

„Nemôžeme, vari si ho neslyšlela, Moni?"

„Musíme! Nenechám své děti vystavovat takovémuto nebezpečí!"

„Už raz sme boli v nebezpečenstve a ja som nás zachránil. Nechaj to na mňa. Okamžite odletís do Dubaja a ja sa o to postarám."

„Ale co uděláš?"

Andrej se zhluboka nadechl, pokýval hlavou a řekl: „Nakoupím Sputnik."

Hra o SputnikKde žijí příběhy. Začni objevovat