Arenberger

21 3 1
                                    

„V pátek večer jsme byli informováni o závažných skutečnostech týkajících se bezpečnosti naší země. Informovali jsme dnes prezidenta Zemana o tomto případu a o navrhovaném postupu a prezident nám vyjádřil absolutní podporu," premiér se nadechl a pokračoval, „Na základě jednoznačných důkazů získaných vyšetřováním našich bezpečnostních složek musím konstatovat, že existuje důvodné podezření o zapojení důstojníků ruské vojenské zpravodajské služby GRU, jednotky 29155, do výbuchu muničního areálu skladu Vrbětice v roce 2014. Při této explozi došlo k obrovským materiálním škodám, vážnému ohrožení a narušení životů mnoha místních obyvatel, ale především zde zahynuli dva naši spoluobčané, nic netušící nevinní otcové rodin."

-----

„Vidím, že veřejnost má naši důvěru a zase nekecají."

„Ako to máš pravdu, ale ja už som na tú antibabiš kampaň zvyknutý."

„Ale to tě musím pochválit Andy, vždyť ty jsi celý ten projev mluvil dovopravdy česky. Že by se konečně ty hodiny češtiny vyplatily?"

„Ale nie tie hlupáčik," usmál se Babiš, „Používal som google prekladač. Poradila mi to Alenka Schillerová. Prý to používá, když musí mluvit anglicky."

„Aha...," podivil se Jan. „Každopádně, měli bychom vyřešit to s tím Sputnikem."

„To máš pravdu Honzo," pochválil ho premiér, „tebe to páli ako my pálime Vodňanské kura!"

„No díky, ale co teda budem dělat?"

„Nerob, že nevieš!" okřikl ho premiér „Proste vypustíme nejaké kure do médií a podľa prieskumov mienky ľudí si vyberieme, či ak sa tak zachováme alebo či vypustíme ďalší kure."

„Andreji, není to kuře, ale kachna," opravil ho jeho podřízený, „říkáme vypustit kachnu a ne vypustit kuře."

„Tak dobre, tak vypustíme kačicu."

„Tak kačicu," povzdychl si Hamáček.

Jan s Andrejem se společně vrátili na další jednání vlády.

-----

„Takže, nápad číslo jedna je ten, že vypustíme to, že Sputnik nekúpime, pokiaľ nebude schvalen emou."

Od všech ministrů se ozvaly kladné reakce. Výjimkou byl ale ministr zdravotnictví.

„Pán Schwarzenberg, aký s tím máte problém?"

„Tak za prvé," začal ho ministr zdravotnictví opravovat s klidným hlasem, „jsem Arenberger. A za druhé-"

„No dobre, pán Schwarzenegger."

Andrej si znovu spletl jména, což tentokrát Petra Arenbergera nenechalo klidným: „Říkám ti, že jsem Arenberger!"

„No tak sorry jako," chtěl si Andrej usmířit svého nového kolegu, „to je tou dnešní dobou. Vždyť tě znám ještě jako Kůži. Víš co, můžeš mi říkat Bureši!"

Arenberger si jen promnul oči. Poté dodal: „Neřešte to, já prostě sem Sputnik dostanu!"

Celá vláda na něj vrhla nechápavě své divící se pohledy.

„Myslím si, že bychom si měli promluvit jen my s panem ministrem zdravotnictví," vysvětlil Hamáček a pohledem naznačil, že má na mysli sám sebe, Babiše a Arenbergera.

Netrvalo dlouho a lidé sál opustili. Tento rozhovor byl pouze pro šest očí.

„Vyslětlil by ste mi, akoto že ma nepočúvate? A prečo sem chcete dostať Sputnik?"

„Nevysvětlím. Je to jen mezi mnou a panem prezidentem," odpověděl mu Arenberger, který vstával ze své židle.

„Petr, tak počkaj!" rozzlobil se na něj premiér, „Já ťa odvolám!"

Petr Arenberger se k výhružce nejvyjádřil a odešel.

Hra o SputnikKde žijí příběhy. Začni objevovat