„Takže, ešte raz to zopakujem!" nechal se Babiš slyšet. „Naozaj ma prepadol nejaký špión zo zahraničia, nebudem ale zmieňovať jeho meno alebo národnosť. Ale podarilo sa mi sa zachrániť a v najhoršej chvíli mi poponáhľala pomoci polície SR vedená Jánom Hamáčkem!"
Hami se jen pousmál a vesele pokýval na Andreje na znamení souhlasu.
„Pane premiére," vrhli se na něj hned novináři, „proč si myslíte, že po vás ti špioni šli? Měli nějaký motiv anebo-"
„Nie, nemôžeme to oznamovať. Navyše nám dajte tak sedem rokov, potom to vyriešime. Nebojte sa, bude líp!"
„A máte pocit, že je Česká republika v ohrožení?" ptal se další žurnalista.
„Ale nie prosímvás! To len za Kalousková vlády!"
Na Andreje a spol. se snesla obrovská hromada dotazů, vláda však nebyla na všechny schopná z časového důvodu odpovědět.
„Takže Andreji," přišel Karel Havlíček za Babišem, „už je opravdu vše dobré?"
„Ale iste, dotácie sa vracať nebudú a pekne mi to tí blbci zacálovali!"
„Andy, já myslel to, ohledně těch agentů a nebezpečí."
„Pohoda."
„Tak to jsem rád," oddychl si Karel.
„Dámy a pánové, mám skvělé novinky!" přiběhl guru Mára za skupinkou politiků. „Vyšly nejnovější průzkumy voleb, a víte, kdo vyhrál?"
„ČSSD?" zajásal Hamáček.
„Ne, vole," plácl se do čela Mára. „Andrej vyhrává!"
„Ale no tak, ukaž mi to," nezůstal Andrej chladným. Sáhl po grafu, na němž bylo hnutí ANO první s neuvěřitenými 40 %. Za nimi Piráti + STAN, kteří si lehce pohoršili na 25 %. Ke konci, na hranici 5 %, se pohybovali KSČM A ČSSD.
„Tak to vyzerá, že budem musieť mať o tých neomarxistech Pirátoch príhovor!"
„Andy, neblbni, vždyť máme obrovskej náskok," ukliďnovala ho Alenka Schillerová.
„Ten culíkář si myslí, že tie voľby vyhrá. Ja mu dám, kto je tu komouš. Ukážem mu, že to zaženiem ešte ďalej!" ignoroval Andrej ministryni financí a stále se hněval na Ivana Bartoše a koalici Pirátů a STAN.
„Ach jo," svěsil Hami hlavu dolů a chystal se odejít. Obával se, že když má Sociální demokracie nyní tak špatné výsledky, nebude již více předsedou. Proto se hodlal uklidit do ústraní a pomalu se začít smiřovat s postem "politické mrtvoly", když tu náhle mu někdo sáhl na rameno.
„No tak Hami!" zastavil ho Andrej. „Nevešaj hlavu, vždy môžeš ku mne do strany!"
Honza se jen falešně usmál a hned zase sklonil hlavu.
„Hamé, a tu ešte niečo odo mňa máš," Andy si sáhl do kapsy a vytáhl dárek. Vtiskl ho Janovi do rukou.
Honza se na něj podíval. Miloval dárky. A ze všeho nejvíce miloval, když dárek měl obdržet on. Na dárku bylo napsáno:
Od strýca Babiša z Agrofertu
Pro Honzu Hamáčíka
„Andy, tos nemusel!" mávl Jan rukou, ale hned jak přestaly formality, skočil po dárku. Co nejrychleji roztrhal obal. Našel papírovou krabičku. Tu pomalu otevřel, když tu na něj číhal krásný hrneček s nápisem: "Nejlepší ministr vnútra".
Hamáčkovi se hrneček moc líbil. Ještě toho dne ho použil a společně s vládou si připili na úspěch.
„A nyní si o slovo požádal opět Lubomír Volný. Chtěl bych jen zdůraznit, že zdejší čas je určen k vyjadřování k věci, nikoliv k využívání k reklamě."
Marian Bojko pomalu otevíral oči. Jeho kolega do něj šťouchal.
„No doprdele, Mariane, co jim mám říct?" ptal se Volný svého kolegy.
„Cože, co se děje?"
„Mariane, vždyť ty jsi spal!"
„To si člověk nemůže ani na chvíli v poslanecký sněmovně zdřímnout?"
„No dobře, ale co jim mám říct?"
„Znovu vyzývám Lubomíra Volného k proslovu," oznámil předseda poslanecké sněmovny.
„Tak si sundej roušku a pověz jim, že Lukašenko a Putin jsou tvoji hrdinové!"
„To už jsem říkal tolikrát!" Volný si mnul obličej. Už mu zcela došel materiál. „Tak víš co, řekni mi o čem se ti zdálo. Povím jim o tom!"
„No..."
ČTEŠ
Hra o Sputnik
RandomVolné pokračování Ministrfikce. Premiér Andrej Babiš odvolal Jana Blatného z postu ministra zdravotnictví. Co tomu ale předcházelo? Co bylo důvodem odvolání? Co bude následovat? To vše se dozvíte v této knize: Hra o Sputnik.