minkyung hanya terdiam , tidak berkata apa² .
" kim wangkyu , pernah cakap dekat kau apa yang dia buat ? huh mestilah tak kan . kau nak tahu apa yang dia buat dekat aku ? dia- "
" s-saya tak tanya "
" apa ? kau- "
tiba² seorang lelaki menumbuk mukanya . lelaki itu mengeluarkan pistol dari poket belakangnya lalu menembaknya .
minkyung hanya kaku , dia tidak sangka melihat lelaki tersebut mati ditembak seperti itu sahaja .
selepas itu minkyung memandang lelaki yang menembak orang itu , dia memakai mask hitam , topi dan jaket hitam .
" siapa apa awak ? "
lelaki itu membuka masknya dan memandang tepat pada bola mata minkyung .
" ni sebab kenapa kau perlu bagitahu aku if kau keluar pergi mana² "
" ma-maaf .. "
" dah jom balik "
" haruto , dia macam mana ? "
" biarkan dia kat sini . jom cepat "
" saya takut- "
haruto terus menarik tangannya pergi dari situ .
" urm sorry sebab tembak dia depan kau macam tu je . tangan kau sejuk sangat , aku tahu kau takut .. aku minta maaf "
" hm- "
" ha junkyu dan puan keon akan pergi luar negara minggu depan , kau masih tak nak jumpa diorang ? "
minkyung hanya menggelengkan kepalanya tanda tidak mahu .
" if aku jadi kau , aku akan maafkan diorang . diorang berahsia dengan kau ada sebab "
" awak tak rasa apa yang saya rasa , selama saya hidup 18 tahun saya hanya bersama dengan junkyu oppa dan saya memang anggap yang saya tak ada ibu . kalau betul dia seorang ibu dia akan jumpa dengan anak dia tak kira apa pun berlaku sebab dia sayangkan anak dia . tapi ni tak , nampak sangat dia tak ingat langsung dia ada anak , malah tinggalkan anak dia ni macamtu je . kalau saya tak angkat call tu rasanya sampai harini still lagi tak tahu . dan saya tak sangka ibu saya hanya ada di depan mata saya selama ni . saya benci dia "
" kau pun tak akan rasa apa yang aku rasa . jalan hidup kita berbeza . ibu ayah aku mati depan mata aku , waktu aku berumur 5 tahun . satu kena tikam dan satu lagi kena tembak . aku membesar dengan cara yang orang tak expect langsung , terlalu kejam untuk kau tahu . waktu itu aku hanya fikirkan airi dan melindungi dia sebab aku takde siapa² dah dan dia hanya ada aku . dikejar setiap hari dengan musuh ayah aku dan sebagainya . manusia sekarang akan cuba lindungi orang yang dia sayang tak kira apa pun yang berlaku . dia lebih rela mati daripada melihat orang yang dia sayang menderita . so .. apa yang diorang buat semuanya berkaitan dengan soal hidup dan mati . lagi² berada di dalam dunia yang gelap ni "
" appreciate orang yang kau sayang sebelum terlambat " kata haruto lagi .
>>>
" tuan , semua duit tuan diorang dah- "
" CARI DIORANG CEPAT ! JANGAN BAGI DIORANG TERLEPAS MACAMTU JE "
semua orang bawahannya keluar dari kawasan tersebut .
" kim junkyu .. keon minha .. tu je yang korang boleh buat ? ambil semua duit aku ? huh korang tak kan terlepas kalini " monolog kim wangkyu .
>>>
" HARUTO ! WATANABE HARUTO ! " jerit jihoon dan dia mengetuk pintu bilik haruto berkali² . tidak lama selepas itu , haruto membuka pintu .
" kau nak apa ? "
" minkyung .. dia tak ada dalam bilik "
" dia keluar la tu "
" yah lepas apa yang berlaku semalam , berani eh dia keluar sorang "
"tuan , saya jumpa kertas ni dalam bilik minkyung . rasanya tu alamat- " tidak sempat cik jung menghabiskan ayatnya , haruto terus mengambil kertas tersebut .
" sediakan kereta sekarang . cepat ! "
minkyung terjaga dari lenanya dan dia tersedar dia tidak lagi berada di rumah haruto .
" selamat pagi , cik minkyung . tolong ikut saya sekarang " kata seorang lelaki yang tidak dikenalinya .
" saya kat mana ni ? " tanya minkyung tetapi lelaki itu mengabaikan pertanyaannya .
" saya kat mana ni ?!- "
" ikut saya sekarang "
minkyung mengikut lelaki itu . dia dibawa ke satu rumah , di dalam hutan .
" nak tahu kenapa tuan kim wangkyu pilih tempat ni ? sebab ada sungai yang deras kat belakang rumah " kata lelaki itu .
" kim wangkyu ? sungai ? jangan cakap dekat aku dia nak .. " monolong minkyung .
" minkyung-ah ! kenapa yung ada kat sini ?! "
" o-oppa ? oppa ! "
dia mahu berlari ke arah abangnya tetapi lelaki itu menahannya . tidak bagi mendekati junkyu .
" eh lepaslah !"
" cik minkyung nak tengok macam mana dia mati ? "
" ha ? yah ! "
lelaki itu menarik tangannya , pergi ke belakang rumah dan junkyu pun ada disitu .
" 5 minit "
minkyung menarik tangannya semula dari genggaman lelaki itu . segera dia menghampiri junkyu .
" oppa .. apa dah jadi ni ? ah tak , jom kita balik . cepatlah oppa .. yung takut ni . oppa .. "
junkyu tertunduk dan mengelengkan kepalanya perlahan .
" sorry , yung-ah. janji dengan oppa , stay dengan haruto sampai oppa kembali- "
" apa oppa cakap ni ?! "
" semuanya akan okay dan oppa akan kembali "
tbc...
YOU ARE READING
ice sugar || watanabe haruto
Fanfiction" cause i'm cold as ice but you sweet as sugar " Start : 14/2/2021 End : 23/4/2023