✧27

705 95 27
                                    

" yah minkyung , jeongwoo kata awak kena culik dengan wangkyu . macam mana awak boleh balik ? " tanya jaehyuk . kini semua berkumpul di dalam bilik minkyung kecuali haruto . semua tengah risau la katakan .

" saya larikan diri .. hm jeongwoo okay ke ? "

" ya dia okay "

" wangkyu takde cakap apa² ke kat awak ? " tanya doyoung pula . minkyung hanya menggelengkan kepalanya .

" ouh ya harini awak ada latihan menembak . pukul 11 "

" okay "

" kalau takde apa² lagi , kitaorang keluar dulu la . bye minkyung " mereka pun keluar dari biliknya .

( flashback )

" appa cuba nak berlembut dengan minkyung , tapi kenapa paksa appa buat macamni ? "

" aku tak suruh pun kau berlembut dengan aku "

" hey huhh okay lah kalau macamtu . aku cuma nak kau pergi balik rumah haruto dan carikan pendrive yang ada nama aku. ingat pendrive tu colour silver , dia mesti ada sorok benda tu . so kau cari , lepastu kau bagi aku . thats it . tu je my little princess , tak susah pun "

" pendrive ? nampaknya benda tu penting sangat . kalau aku- "

" kau akan jadi macam ni "

ada seorang lelaki membawa seorang perempuan yang kelihatan tidak bermaya dan mukanya sangat pucat .

" p-puan keon ? "

" puan keon ? lah kau tak tahu ke yang dia ni- "

" aku tahu . apa yang kau dah buat ?! "

" ouh kau tahu . hm tak buat apa pun , just kurung je dia . tengok , kau akan jadi macam dia kalau kau tak buat apa yang aku suruh . dan .. maybe dia akan mati depan kau "

" kau ni binatang !! "

" yeye aku binatang , yang bertopengkan manusia hahaha . huhh kim minkyung ni lah dunia . dunia yang kau nak sangat tengok kan ?? "

" bukan dunia ni yang aku nak tengok .. "

" sekarang hadaplah semua benda ni my little princess .. oh wait buat apa yang aku suruh . jangan risau , aku sendiri yang akan ambil pendrive tu dari tangan kau "

( endflashback )

" mana aku nak cari pendrive tu ? ish takguna betul ! aku tak nak ! tapi .. nanti dia bunuh puan keon . ah apa patut aku buat ? takkanlah aku kena curi pendrive tu dari haruto kot ? ee mati la aku . eh dia nak sangat benda tu dah kenapa , mesti ada something " monolog minkyung .

>>>

sekarang minkyung berada di belakamg rumah , berlatih menembak bersama jaehyuk .

" minkyung , papan tu tak kena langsung " kata jaehyuk .

" sorry , saya dah cuba tapi-- "

" kau takut ke ? tangan kau shaking sebab tu tak kena . pandang depan . focus " kata haruto yang secara tiba²nya muncul dari belakangnya .

haruto memegang tangan minkyung dan menolong dia menembak . haruto sedar yang minkyung tak focus dan hanya melihat wajahnya jadi selepas 2 das tembakan , dia terus mengalihkan pandangannya ke arah minkyung . memandang tepat pada bola mata milik minkyung .

" focus kat papan depan tu , bukan aku " bisik haruto . minkyung terus memandang depan ..

" haachum !! haachum !! "

" minkyung !! time macamni la nak bersin punn . hidung ni pun dah kenapa sudden je gatal eee " monolog minkyung sambil mengosok² hidungnya .

dia memandang haruto yang sedang tersenyum melihat tingkah lakunya .

" a-awak je lah yang tembak , saya nak masuk . rasanya .. saya allergic dengan bau perfume awak .. bye "

" eh minkyung , mana awak nak pergi ? " tanya jaehyuk , apabila nampak minkyung ingin masuk ke dalam rumah .

" saya yang patut tanya awak . mana awak pergi ?! Sampai hati awak tinggal saya "

" tak . tadi saya- "

belum sempat jaehyuk menghabiskan ayatnya , minkyung sudah pergi meninggalkannya .

" yah haruto , apa kau dah buat ? kau kata kau nak ajar dia sekejap je . tengok sekarang . tak sampai 1 jam dia dah pergi dah . ni semua kau punya pasal " kata jaehyuk .

" dia selesema . cakap dekat cik jung , bagi dia ubat "























" eee mana aku nak cari pendrive tuu " monolog minkyung .

dia masuk ke dalam office haruto , nasib tak ada orang . dia pun segera mencari pendrive tu , tetapi malangnya tiada .

" apa kau buat kat sini ? "

minkyung terus mengalihkan pandangannya ke arah gerangan tersebut .

" fuh .. naeun .. "

" kau cari apa ? "

" takde apa . aku keluar dulu .." minkyung ingin keluar dari bilik itu , dengan pantas naeun menghalangnya .

" kau ni pelik .. macam mana lah haruto boleh suka kau . kau sedar tak , ayah kau tu punca haruto takde parents . kau fikir kau layak-- "

" kenapa ? kau jealous dia suka aku ? "

" yah minkyung , tolong jaga mulut kau "

" pft- kau yang patut jaga mulut sekarang ni . kau nak sangat dia kan ? ambil la . aku tak nak . dah jangan kacau aku-- "

" patutnya dari dulu lagi aku suruh haruto halau kau . betul la instinct aku selama ni , kau ni jahat . sama macam ayah kau "

" yah kau sudden cakap aku jahat dengan instinct kau apa entah tu , merepek ..  cakap kat aku , apa yang aku buat ? ah rampas haruto dari kau ?? sebabtu kau tak puas hati dengan aku ? dan cara kau ni macam nak ajak gaduh so siapa yang kat sini nampak jahat ? huh naeun , kau bukan budak² lagi "

" aku akan pastikan kau-- "

" bla bla bla~ bye naeun "

























tbc...

ice sugar || watanabe harutoWhere stories live. Discover now