✧36

235 25 8
                                    

"Kim junkyu .. " kata haruto.

"Junkyu ? "

Hyunsuk menoleh ke arah belakangnya , dan pergerakkannya terhenti. Dia menghela nafas panjang.

"Haruto , sekarang ni kita perlu jaga minkyung and semua orang yang kita sayang. Kau sedar tak , tiap kali kita keluar. Kau mesti akan sebut nama junkyu. Padahal takde pun. Kau kena rest ni"

"Hyunsuk , kau ingat aku ni tak cukup rest ke ? gila ? aku nampak dia. Dia selalu ikut kita , tapi kau saja yang tak perasan"

"Then kenapa aku tak pernah nampak dia ? kenapa kau sorang je yang nampak ? haihh , sudahla haruto "

"Sebab ni bukan masa yang sesuai untuk dia munculkan diri balik .. "

"Haruto , cukuplah "

Hyunsuk terus menyambung langkahnya , meninggalkan haruto berseorangan yang sedang termenung .

" Tah² dia nampak hantu .. roh ? aishh meremang bulu roma aku " monolog hyunsuk lalu menggosok² tangannya.

>>>

" Kim minkyung .. "

" Macam mana kau boleh biarkan dia terlepas ? kau jaga ke tak dia tu ?! " kata wangkyu dengan nada yang tinggi . perasaan marahnya yang membuak² membuatkan semua orang berasa takut .

" mashiho dah bersepakat dengan haruto untuk bawa dia pulang .. " kata seorang bodyguardnya .

" mashiho - "

wangkyu mengerang kesakitan , menahan sakit di bahagian yang telah ditikam oleh minkyung . ternyata luka itu terlalu dalam sehinggakan dia sukar untuk bergerak .




















" haru-ya ! haruto ! haruto .. " jerit minkyung memanggil namanya . tetapi malangnya tidak disahut .

" ouh minkyung , kenapa ni " tanya jeongwoo yang sedang memakan aiskrim .

" haruto mana ? dari pagi tadi tak nampak"

" dia dalam bilik , terbaring tak larat nak bangun katanya " ujar jeongwoo sambil menjilat-jilat aiskrimnya .

" ha ?! kenapa macamtu ? semalam okay je .. "

minkyung mahu segera ke bilik haruto terus jeongwoo menghalangnya .

" EH TAK . DIA SIHAT JE . AKU SALAH CAKAP . JANGAN PERGI - "

jeongwoo merayu kepada minkyung supaya jangan pergi ke bilik haruto . memang betul haruto terbaring kerana tidak sihat badan tetapi dia sudah berpesan jangan beritahu minkyung . disebabkan tidak focus dan hanya memberikan tumpuan kepada aiskrim kegemarannya , dia sudah terlepas kata .

" takpe , aku nak tengok dia sekejap je . mesti dia cakap jangan bagitahu aku kan . haih jangan risau , kau selamat la . haruto takkan apa² kan kau . lagipun kau salah satu kawan dia " kata minkyung dengan lembut . jeongwoo hanya mengangguk lalu membenarkan dia pergi ke bilik haruto .

tiba saja di bilik haruto , minkyung membuka pintu dengan perlahan . seperti biasa , bilik haruto memang akan sentiasa gelap . dia memberanikan diri , melangkah masuk ke dalam bilik haruto .

" haru-ya .. "

minkyung melihat susuk tubuh haruto yang sedang terbaring di atas katil tersebut , segera dia menuju ke arah haruto .

" haruto .. awak sakit ke .. "

" minkyung ? aish jeongwoo - "

terus minkyung menutup mulut haruto . lalu meletakkan tangannya di atas dahi haruto .

" kenapa awak tak bagitahu saya yang awak sakit ? kenapa suruh jeongwoo jangan bagitahu saya ? kenapa biar saya cari awak - "

minkyung terdiam . haruto hanya tergelak kecil apabila minkyung kelihatan sangat risau dengan dirinya .

" kenapa diam ? bebel la lagi " kata haruto .

" kenapa awak pandang saya macamtu . memang la saya diam .. " kata minkyung perlahan lalu menundukkan kepalanya .

" aku tak sakit , cuma rasa extra penat harini "

" kenapa tak bagitahu ? "

" nanti kau risau macam tadi "

" hm kalau macamtu takpela , saya - "

" nak duduk sini sampai risau kau hilang ? "

" eh tak nak ! "

" yeke . habistu kenapa cari aku " kata haruto dengan nada menyakat . saja mahu melihat perangai minkyung .

" takde apa . saya - "

haruto terus menarik minkyung ke dalam dakapannya . minkyung automatik seperti ais , kaku tidak bergerak kerana terlalu terkejut .

" nak tahu kenapa aku suka kau ? sebab tiap kali kau takut atau terkejut , kau mesti kaku macam ni . muka mula pucat HAHAHA "

" tak kelakar la " kata minkyung perlahan , lalu memukul dada haruto . haruto tergelak kecil .

" aku sayang kau , minkyung . jangan tinggal aku lagi . aku tak boleh nak maafkan diri aku kalau kau hilang atau berada di tangan orang lain . aku minta maaf kalau aku ni ego , pentingkan diri , selalu buat kau risau and lain² lagi . aku just nak kau selalu ada dengan aku " bisik haruto .

" kenapa saya ? kenapa bukan orang lain yang awak dah kenal lama - "

" naeun ? aku just anggap dia tu kawan . salah ke aku jujur dengan perasaan sendiri ? "

" tak salah tapi awak tahu kan dia pun ada perasaan kat awak "

" yea i know sweetie , tapi bukan dia yang aku nak . aku tak boleh paksa diri aku suka dia balik "

" balik ? what do you mean - "

" later la sweetie , i will explain one by one okay "

minkyung hanya terdiam , otaknya sudah memikirkan tentang dirinya yang menipu perasaan sendiri .

" i thought it will be better if saya tipu perasaan saya . but sekarang saya sedar benda ni hanya makan diri saya sendiri .. "

minkyung menoleh ke arah haruto . mata haruto yang sudah tertutup rapat menandakan dia tidur .

" hm tkpela - "

tbc ...

ice sugar || watanabe harutoWhere stories live. Discover now