" welcome back bro " kata jeongwoo apabila haruto dan minkyung tiba di depan rumah . jeongwoo , airi dan cik jung menyambut kepulangan haruto .
airi memeluk abangnya sehingga haruto sukar untuk melangkah masuk ke dalam rumah . airi hanya memberikan senyuman yang manis lalu tergelak kecil .
" eonnie , ada orang nak jumpa " kata airi lalu menarik minkyung masuk ke dalam rumah .
" siapa ? " tanya minkyung .
" ada laa , dia tak sabar nak jumpa eonnie tau .. ha tu dia "
langkah minkyung terhenti apabila menatap wajah lelaki yang sedang duduk di sofa sambil melambai-lambaikan tangannya ke arah minkyung .
" oppa .. "
tanpa membuang masa , minkyung terus berlari ke arah junkyu dan memeluknya dengan erat .
" ni bukan mimpi kan " dia mendonggakkan kepalanya , melihat wajah junkyu yang hanya memberikan senyuman manis .
" oppa dah kata oppa akan kembali kan " ujar junkyu , dia mengusap lembut kepala minkyung .
" yung ingat oppa tipu " minkyung mula menangis , dengan pantas junkyu mengelap air mata tersebut .
" hey heyy , jangan la nangis . oppa dah ada depan mata yung kan sekarang ni "
" sebelum ni oppa tinggal yung .. "
" okay² maaf . oppa janji tak tinggal yung okay ? "
minkyung hanya mengangguk . kini matanya beralih ke arah haruto yang sedang melihat mereka .
" baguslah " monolog haruto lalu dia tersenyum .
" YEAYY SEMUA ORANG DAH ADA , KITA TAK SUNYI DAHH " kata jeongwoo dengan nada yang kuat , mahu menceriakan lagi suasana .
" jom makan ! cik jung dah masak makanan sedap² " kata cik jung pula .
mereka pun makan tengah hari bersama² . selepas itu mereka membuat hal masing² . ada yang bermain permainan video , berenang di swimming pool , bermain ping pong dan sebagainya .
" kenapa semua orang macam bercuti ? bukan ke ada banyak kerja kena buat " kata haruto apabila dia melihat jeongwoo , hyunsuk dan jaehyuk sedang bermain air seakan kanak² yang berusia 5 tahun .
" alaa bagila kitaorang cuti sehari .. " kata jaehyuk . haruto hanya memandang mereka dengan pandangan maut sehingga membuatkan mereka berasa takut dan terus keluar dari swimming pool .
" haru-ya .. eh kenapa ni " tanya minkyung .
" haruto ni tak bagi kitaorang main " ujar jeongwoo , hyunsuk yang berada di sebelah terus menyikunya .
" kenapa ? bagila diorang main " minkyung menatap haruto sambil memegang tangannya .
" aishh , you know i can't stop them when you're with me "
minkyung tertawa kecil . jeongwoo , jaehyuk dan hyunsuk terus terjun ke dalam swimming pool tersebut dengan gembira .
haruto terus menarik tangan minkyung , masuk ke dalam rumah .
" jangan buat macamtu lagi " kata haruto , dia mencekup muka minkyung .
" buat apa ? "
" senyum "
" hm ? senyum ? jangan senyum ? "
" yes sweetheart "
" kenapa tak boleh - "
" sebab .. senyuman tu manis sangat . comel sangat . you made me feel like i wanna eat those cheeks . don't test my patience sweetheart "
" ouhh macamtuu . okay apa , sorang cold macam ice , sorang lagi manis macam sugar "
" kau nak cakap aku ni cold la ? "
" mula² je awak cold tapi sekarang takla . but sikap cold awak tu still ada cuma dengan orang yang awak tak rapat "
" nampaknya memang begitula "
" tapi kadang awak cold jugak dengan orang yang ada dalam rumah ni - "
" that's because they're not you "
" faham sayang "
haruto terus mengalihkan pandangannya , tersengih . blushing juga ice batu tu .
" how dare you called me sayang huh "
" why ? i can't - "
" yes you can . you're my sweetheart . i don't mind "
" sweetheart la , sayang la . aku ni single sangat ni haih " kata jeongwoo yang masuk ke dalam rumah dengan membalutkan dirinya dengan tuala .
" kau jangan nak ambil adik aku dari aku " ujar junkyu secara tiba² .
" she's mine now .. and forever " kata haruto lalu menarik minkyung dalam dakapannya .
" who said ?! yah , jauhkan diri kau dari dia "
" nahh not today "
" minkyung ! lepaskan diri yung , dia bahaya "
" kalau bahaya kenapa kau suruh aku jaga dia " haruto tertawa .
" it doesn't matter - "
" and it doesn't matter la kalau dia aku punya sekarang ni "
" yahhh ! haruto ! "
" lah rebut eonnie pulak dah " monolog airi , lalu dia tergelak kecil melihat gelagat masing² .
- THE END -
so here i want to say that ice sugar finally end ! yeayyy ! sorry for really late updates , dah setahun korang tunggu kan ? im soo sorry T^T . thanks la yang dari awal support cerita ni , banyak mengarut cerita ni HAHAHA SORRY . i think i will change sikit aa ayat ii dalam ni sebab ayat macam budak ii sgt - don't worry , just tukar ayat saja bukan storyline . lagi satu , i ada buat cerita baru hehehe . sila nantikan new story tu ya gaiss <3
YOU ARE READING
ice sugar || watanabe haruto
Fanfiction" cause i'm cold as ice but you sweet as sugar " Start : 14/2/2021 End : 23/4/2023