✧37

200 26 7
                                    

" minkyung pergi mana ? dah puas cik jung cari tau " kata cik jung yang kelihatan risau .

" tak pergi mana , ada je kt rumah "

" dia dating dengan haruto dalam bilik uuu " jeongwoo mencelah perbualan tersebut , terus dia melarikan diri setelah membuat muka kepada minkyung .

" HEY JEONGWOO ! "

" betul ke ? " tanya cik jung .

" tak dating pun , tengokkan haruto je . dia kata dia penat "

" tak penat dah " tiba² haruto muncul tah dari mana .

" tak penat la minkyung teman dia " kata cik jung lalu tergelak kecil .

muka minkyung berubah menjadi warna merah apabila ter eye contact dengan haruto . haruto hanya tersengih melihatnya .

bukan saja deeptalk , tapi ada perkara lain yang berlaku semasa minkyung mahu keluar dari bilik haruto .

( flashback )

" h-haruto "

bibir milik minkyung kini tidak suci lagi . haruto meratah setiap inci bibir minkyung seperti dia sudah lama memendam keinginannya itu .

minkyung tidak menghalang mahupun membalas tindakannya . pada mulanya dia kaku ketakutan tapi pada masa yang sama di fikirannya masih memikirkan ayat yang dia telah beritahu haruto sebentar tadi . fikirannya kacau , ditambah lagi dengan tindakkan haruto yang secara tiba² .

" memang nak duduk dengan aku lama² ke kat sini ? " tanya haruto , memandang tepat pada bola mata minkyung .

minkyung terus menggelengkan kepalanya laju .

" kau patut keluar sekarang " ujar haruto . minkyung segera keluar dari situ tanpa memberi sebarang respon .

haruto sedar jika minkyung masih berada di dalam biliknya , pasti dia akan melakukan perkara² yang tidak dapat dijangka . kerana dia tahu akan dirinya yang sukar mengawal diri sendiri .

( endflashback )

" kenapa perlu tipu perasaan sendiri ? " kata haruto selamba .

minkyung terus menoleh ke arahnya . dia sangka haruto tidak mendengarkan percakapannya tadi .

malah jaehyuk dan hyunsuk juga terdengar perbualan itu .

" apa tipu ? " tanya hyunsuk .

" awak dengar ? " tatapan minkyung ke arah haruto masih tidak beralih .

" yes " balas haruto dan hyunsuk serentak .

" dia tak cakap dengan kau " ujar haruto , dia juga tidak melepaskan pandangannya dari minkyung .

hyunsuk , jaehyuk dan cik jung yang ada berdekatan mereka merasakan suasana di situ semakin tegang .

" that's why i ki - "

minkyung terus menarik tangan haruto menuju ke ruang tamu , kerana tiada siapa di situ .

" so awak buat macamtu sebab nak saya jujur dengan perasaan sendiri ? "

" stop tipu dengan perasaan sendiri . you're mine and im yours , sweetie "

" tapi ada sebab kenapa saya tipu - "

" sebab naeun ? sekarang dah tak perlu risau . and now , wanna do it again ? "

minkyung terus melarikan diri meninggalkan haruto seorang di ruang tamu .

" lari ya sweetie lari " monolog haruto , dia tersengih melihat gelagat minkyung .

>>>

" aku nak siapkan kerja kt office , nanti balik kita bincang lain " ujar haruto terus dia mengambil beg di atas meja . jeongwoo mengangguk faham .

tibanya di office milik haruto , diikuti dengan hyunsuk , jihoon dan jaehyuk , mereka disapa mesra dengan pekerja di situ .

" ah lupa la pula , aku nak pegi cafe kejap " kata jaehyuk , tetapi haruto menghalangnya dan memberi isyarat bahawa dia sahaja yang pergi . jaehyuk memberi laluan kepada haruto . haruto terus menuju ke cafe yang berdekatan .

dia mengambil satu persatu gula² dan dia terhenti saat terlihat jelly kegemaran minkyung ada di situ . lalu dia mengambil semua jelly tersebut dan meletakkan di dalam raga .

" jelly tu sedap , minkyung suka makan "

haruto menoleh ke arah lelaki yang memakai hoodie berwarna navy blue .

membulat matanya apabila melihat lelaki itu tersenyum manis ke arahnya , tanpa membuang masa dia terus memeluk erat lelaki tersebut .

" junkyu .. "












" adik aku macam mana ? "

" baik " jawab haruto sepatah .

" thanks .. sebab aku tahu kau jaga dia dengan baik walaupun kau suka bersikap dingin dengan semua orang tapi kau seorang yang bertanggungjawab dan boleh dipercayai - "

" kenapa kau ada kt sini ? " haruto terus mencelah , dia hanya ingin tahu kenapa junkyu ada di office nya dan kenapa junkyu baru muncul setelah kian lama dia menyembunyikan diri .

" sebab wangkyu "

junkyu terus keluar dari cafe , diikuti haruto dari belakang . langkahnya terhenti apabila pintu bilik office nya terbuka luas .

" kita terlambat " bisik junkyu lalu pantas dia mengambil pistol yang berada di poket belakang , sama juga haruto . mereka mengacukan pistol ke arah pintu dan perlahan² masuk ke dalam bilik itu .

tbc...

ice sugar || watanabe harutoWhere stories live. Discover now