✧32

671 88 31
                                    

"Sampai je rumah, lepaskan puan keon" kata minkyung dengan nada yang serious.

Wangkyu hanya diam tidak memberikan sebarang jawapan.

×Flashback×

"Gomawo, kim minkyung" kata haruto dengan lembut, setelah melepaskan minkyung daripada pelukannya.

"...uh?... for??..."

"For the happiness..." kata haruto perlahan.

"......."

"Aku tau...kau mesti pelik kenapa dengan aku harini--"

"Awak mesti banyak habiskan masa dengan doyoung...sebabtu jadi macamni" kata minkyung perlahan lalu tergelak kecil.

"Urmm...betul la tu..tapi--"

"...haru-ya....why are you trying so hard...stop--"

"No, i cant...."

"Haruto--"

"I will make you mine whether you like it or not..i dont even care about your answer..so please remember. Dont make me repeat it everyday and everytime, sweetie" bisik haruto di telinga minkyung.

×Endflashback×

Setelah tiba di mansion milik kim wangkyu, minkyung segera keluar dari kereta. Wangkyu turut keluar dari kereta dan terus berjalan menuju ke arah pintu.

"Bawa keon minha keluar" arah wangkyu kepada salah seorang pekerjanya yang sedang menjemputnya masuk ke dalam mansion. Pekerjanya itu mengangguk faham dan terus pergi ke tingkat atas.

Setelah 2 minit menunggu, terlihatlah kelibat seorang perempuan yang berjalan ke arah minkyung. Secara jujurnya dia sangat rindukan perempuan itu walaupun mereka jarang bertemu.

"Minkyung-ah...."

"Puan keon boleh keluar dari rumah ni sekarang" kata minkyung.

"Ha? Macam mana dengan minkyung?"

"Mulai harini aku akan jaga dia" ujar wangkyu dengan nada tegas. Minkyung terus menoleh ke arah wangkyu yang sedang naik tangga ke tingkat atas.

"Tak! Aku tak benarkan kau jaga dia!! Dia akan tercedera kalau kau yang jaga!" kata puan keon pula.

Wangkyu menghentikan langkahnya lalu memusingkan badannya menghadap ke arah puan keon. Dia memberikan pandangan yang tajam.

"Dia bukan anak kau kan? Dia anak aku"

"Dia anak aku..." kata puan keon dan dia terus memandang tepat kearah wangkyu.

"Pft- kenapa kau tak pernah jumpa dia selama ni? kenapa kau lari tinggalkan--"

"DIAMMM!! PARENTS AKU DAH LAMA MATI!!" jerit minkyung. Dia terus pergi dari situ, meninggalkan mereka.

Minkyung pov
Huh aku tak perlukan siapa². Ibu ayah aku dah takde, semua tinggalkan aku. Sebelum ni aku hanya ada oppa dan sekarang dia dah tiada sebab 'dia'. Semuanya tak layak...

"Sweetie, watch out.."

Tiba² ada seorang lelaki menarik tangan minkyung dan dia berhenti berjalan. Sedar tak sedar dia hampir melanggar kotak yang ada dihadapannya sekarang. Minkyung segera memusingkan badannya ke arah lelaki itu.

"Oh...thanks..."

"So...you're..Kim minkyung?"

"Hm yes..."

"Is there something bothering you?..you seem--"

"Its none of your business"

"Oh sweetie, cmon--"

Minkyung terus mengabaikannya dan masuk ke dalam bilik yang berdekatan.

"Huh...aku tak sempat nak bagitahu dia nama aku..." monolog lelaki itu.












































"Haruto...kita tak boleh biarkan minkyung--"

"AKU DAH KATA, JANGAN SEBUT NAMA DIA DEPAN AKU! Kau sebut lagi....aku bunuh kau..."

Jaehyuk menundukkan kepalanya menatap lantai. Haruto memandangnya tajam. Suasana menjadi tegang, semua diam membisu.

"...oppa, tolong la...betul kata dia...kita tak patut biarkan eonnie pergi macamtu. Oppa boleh nampak kan, eonnie pergi macam terpaksa..ni semua salah airi...kalau la airi tak turun tadi......"

"Ni bukan salah airi..." kata naeun perlahan lalu menggosok belakang(?) airi dengan lembut.

"Even kita boleh tolong dia...kita tetap tiada hak...kim wangkyu tu ayah dia. Kita ni bukan ni siapa² bagi dia...." kata hyunsuk pula.

"Bukan kawan ke?" Jeongwoo mencelah.

"Lov--"

Tidak sempat jeongwoo menghabiskan ayatnya, haruto bangun dari tempat duduknya lalu dia terus mengacukan pistol ke arah jeongwoo.

"Yah haruto--"

"Haruto!"

(BAM!)

"Lupakan dia, kita takkan jumpa dia lagi dan dia takkan kembali" kata haruto dan dia terus keluar dari rumah.

"Kita patut lupakan dia sebab ni permintaan dia juga" kata naeun pula.

"Jeongwoo....kau okay?" Tanya jihoon. Jeongwoo hanya menganggukkan kepalanya. Menghembus nafas lega kerana tidak terkena tembakan tersebut.

"Mesti susah untuk dia terima keadaan...thats why dia macam tu..." ujar doyoung.

"Dah la, aku nak keluar. Jom?"

>>>

"Eonnie...happy sekarang?"

"Happy?"

"Yes..happy, sebab dia dah keluar dari rumah ni..."

"Airi..."

"Cakap je la happy dia dah keluar so eonnie boleh rapat dengan oppa...airi dengar semuanya..."

"...aku boleh buat dia lupa--"

"Yakin? Minkyung eonnie orang yang pertama buat oppa jadi lain. Airi tak yakin semudah tu oppa boleh lupakan dia"

"Tapi aku boleh cuba kan..."

"Terpulang. Tapi satu je airi nak cakap, .....tu hanya bazirkan masa eonnie."

"Aku kenal haruto tu macam mana.."

"No..eonnie tak kenal dia. So jangan buat macam eonnie kenal dia lebih dari adik dia sendiri. Oppa tu lain. Dia tak senang macam yang eonnie sangkakan"

"Airi marah? Sebabtu airi..."

"Look, airi bukan marah kat eonnie. Airi cuma nak oppa happy dan nak orang yang dia sayang tak tinggalkan dia lagi. Oppa.....tak suka eonnie. Tak boleh nampak lagi ke?"

"...you have to be honest, you dont like me? Hate me? Or what..? What i did to you?"

"Selfish"

"What? Dont you think it is the same case as haruto? He likes minkyung but minkyung doesnt like him at all. Then it is the same goes like me, i like him but he...."

"He doesnt like you. Yes it is the same but........ minkyung eonnie already fall for him"

"How did you know..?"

"She said she didnt like oppa because she felt sorry for you. Thats why she left"

"So....its all my fault?"

Airi terdiam seketika.

"That's her plan and her choice" kata naeun lagi, dia menekankan perkataan 'her' tersebut.

"I will hate you......if you make oppa sad"

Airi pergi dari situ meninggalkan naeun seorang di ruang tamu.

TBC...

ice sugar || watanabe harutoWhere stories live. Discover now