✧30

718 100 42
                                    

Pada malam itu, minkyung keluar dari rumah. Bukan la keluar dari kawasan rumah, dia jalan² je ambil ambil angin tepi tu.

Dia mendongakkan kepalanya, menatap bulan penuh yang menerangi malam.

Pada mulanya, dia langsung tidak memikirkan apa² tapi apabila lama menatap bulan tersebut, dia kini teringatkan abangnya.

Junkyu sangat suka melihat bulan penuh, dia selalu meletakkan tikar dan merebahkan badannya disitu dan mengajak minkyung tengok bulan bersama². Tidak lupa juga pasti dia akan mengusap lembut rambut minkyung setiap masa kerana itu tabiatnya.

Minkyung menundukkan kepalanya melihat tanah yang dipijak.

"Yung rindu oppa..." kata minkyung perlahan.

Tiba² dia merasakan ada dua tangan melingkari di bahagian perutnya dari belakang. Dia terus mendongakkan kepalanya keatas untuk kali yang kedua dan ternyata...

"Buat apa sorang² kat sini hm?" bisik haruto dengan husky dan deep voicenya tu. Minkyung kaku dan mukanya mula pucat ketakutan.

Haruto tersengih melihat perempuan itu kaku seperti patung. Dia memperketatkan lagi pelukannya dan meletakkan kepalanya di atas bahu minkyung lalu menghidu scent gadis itu. Minkyung dapat merasakan nafas haruto di bahagian lehernya dan hal ini membuatkan jantungnya berdegup dengan laju seakan tiada hari esok.

Secara jujurnya, mahu sahaja minkyung menolaknya jatuh dan segera masuk ke dalam rumah. Tapi dia terfikir, jika dia melakukan itu...sudah semestinya haruto akan menghukumnya pagi esok.

"Kau buat apa kat sini, malam² ni hm?" bisik haruto sekali lagi.

"T-tengok bulan" kata minkyung perlahan.

"Hmm"

"A-awak dari mana..?"

"Kerja" balas haruto sepatah.

".....h-haru...haru-ya..."

"Hm??"

"L..lepas--"

"Can we stay like this for a minute? I just feel like i really want to hug you like this" bisik haruto dengan nada yang betukar sayu.

"Urm...awak..okay?" Kata minkyung, perlahan.

"Hmm"

Setelah 5 minit, haruto melepaskan minkyung dan memusingkan badan gadis itu menghadapnya. Tangannya pantas mengusap rambut minkyung dengan lembut.

"..u..uh.." pipi minkyung kini terlihat sudah merah kemerahan. Haruto tersengih dan dia mencekup pipi minkyung.

"Mine" bisik haruto. Minkyung hanya senyap dan kaku.

"Little kitten, why are you so silent? Are you sick?...are you...scared? Hm? Tell me.." kata haruto lagi dan dia smirks.

Minkyung masih lagi senyap, tak mampu nak bersuara kerana berasa takut yang amat. Haruto tergelak kecil melihatnya.

"Kim minkyung, gomawo."

"...uh..for?..."

>>>

"Haruto...Haruto! Yah haruto!!!" Jihoon mengetuk pintu biliknya berkali² tetapi tidak disahut.

"Kenapa ni?" Tanya jeongwoo apabila dia menghampiri jihoon.

"Haruto....dia tidur lagi ke? Aku panggil dia banyak kali dia tak jawab². Aku nak ajak dia pergi--"

"Huh mesti minkyung ada dalam tu, sebabtu dia tak bukak pintu.....dah la" kata jeongwoo perlahan. Dia hendak pergi dari situ, tetapi jihoon menahan tangannya.

"Ha? Minkyung? Kau merepek apa, aku baru nampak dia dengan cik jung kat dapur tadi"

"Huh...dia penat la tu kot--"

"Yahh!! Jihoon, jeongwoo...kau buat apa kat situ?!"








































"Lah harini ke hari--"

"Yes, harini hari kematian parents dia..." kata hyunsuk.

"Ah aku lupa..." kata jihoon pula, lalu dia menundukkan kepalanya.

"Yah, patut ke kita biar dia tu sorang² dalam bilik??" Naeun duduk di hadapan mereka dengan riak wajah yang risau.

"Dia takkan keluar bilik harini. Bukan ke kau kenal dia dah lama, takkan tak tau kot dia tu macam mana"

"Memanglah aku kenal dia dah lama, tapi tah kenapa harini aku rasa tak sedap hati."

"Takde apa² lah, esok dia okay la tu. Oh airi mana??"

"Ada dengan minkyung dan cik jung"

>>>

"Haruto....haruto....aku ni..." kata jeongwoo setelah melangkah masuk ke dalam bilik haruto.

"Keluar" kata haruto dengan nada yang dingin.

"Sebelum aku keluar, kau dah makan ke belum? Kalau kau tak makan lagi, aku suruh maid bawakkan--"

"Tak rasa lapar"

"Huh..lagi satu, airi ajak kau pergi--"

"Aku pergi bila aku rasa nak pergi. Korang boleh bawa dan teman dia ke sana kan"

"Tapi dia nak pergi dengan kau"

"Aku tak rasa nak pergi sekarang. Dah takde apa² kan, keluar"

"Yah haruto..."

Jeongwoo menghela nafas perlahan dan keluar dari bilik tersebut.

Pandangannya kini tepat ke arah minkyung yang sedang menolong cik jung di dapur. Dia terus menghampiri mereka.

"Minkyung, boleh tolong tak?"

"Apa??"

"Tolong paksa haruto makan"

"E-eh?? Taknak!"

Jeongwoo mengambil dulang dan meletakkan makanan di atas dulang tersebut lalu memberikan kepada minkyung.

"Kali ni je, tau tak dari semalam dia tak makan sebab busy dengan kerja. So tolong eh. Nanti dia sakit" kata jeongwoo.

Jeongwoo menolaknya sehingga sampai di depan pintu bilik haruto. Sampai je, terus dia lari meninggalkan minkyung di situ.

Minkyung melihat makanan itu sekilas dan dia beranikan diri untuk melangkah masuk ke dalam bilik haruto.

"Haru-ya...saya bawa makanan..makanlah...nanti awak sakit" kata minkyung lembut. Tetapi tiada jawapan, senyap.

Dia pun meletakkan dulang itu di atas meja dan mencari haruto.

Minkyung pov
Uh mana dia pergi? Eyy dia ni suka duduk dalam gelap. Tau tak, tak nampakkk...

"Apa kau buat kat sini? Cari apa?" Kata haruto. Minkyung terus menoleh ke arahnya.

Haruto sambung mengelap rambutnya yang basah dengan tuala setelah keluar dari bilik air.

"Woah..." kata minkyung perlahan tanpa dia sedar perkataan itu keluar dari mulut dia sendiri.

Haruto tersenyum sinis lalu mendekatinya secara perlahan. Minkyung terus mengalihkan pandangannya dan menundukkan kepalanya melihat lantai.

TBC...

ice sugar || watanabe harutoWhere stories live. Discover now