1. Bölüm - Bir Nefes Sigara

238 48 30
                                    

**Bu hikayede geçen kişi, kurum, kuruluş (Üniversite, kafe, park, mağaza adları vb.) isimleri, yaşanılan şehir ve içindekiler tamamen hayal ürünüdür. Beynimin içinde dolaşan tüm düşüncelerin bir araya gelerek oluşturduğu bu kurgunun değerinin bilinmesi ve fark edilmesi, en büyük hayalim. Her şey olağan ve her şey belirli bir düzende ilerleyecek. Bu kurgunun temelinde @aaslibelen bana fikirleriyle destek oldu. Bu kurguda yanımda olacak olan sizlersiniz.

Hikayede cast kullanmayacağım, belirli bir karakter koymayacağım kimseye. Her şeyi okuyucumun hayal gücüne bırakıyorum. Kimi isterseniz, aklınızdan kim geçerse onu hayal edin karakterlerin görüntüsünde. Ama hissederek okumanız, tek temennim. Başlarken, keyifli okumalar dilerim.

Yazar: konglomera/Bilge Koçak

Twitter/xbilgehans

İnstagram/bilgehanss

1. Bölüm - Bir Nefes Sigara

İki kelime bir insana ne kadar çok şey ifade edebilir? Dolaplara kazınmış bir 'Baba' kelimesi, bir çocuğun hayal dünyasını ne kadar etkileyebilir? Ya da buğulu bir cama minik parmaklarla yazılmış bir 'Anne' kelimesi, bir miniği ne kadar hüzne boğabilir? Bir el hamlesiyle camdan silinebilecek olan bu kelime, kalpten de silinebilir miydi bu kadar kolayca?

Kapıdan çıkarken ayakkabı bağcıklarımı bağladım ve yola çıktım. On yıl mı oluyordu bu kapıdan bu şekilde çıkmaya başlayalı? Yetimhanenin puslu duvarlarından kurtulalı... Bu adımları rahatça atmamı sağlayıp, beni bu özgürlüğe kavuşturan ve sahipsizmiş hissi veren kodesten beni çekip koparan halama ve ailesine minnet duyuyordum.

Hayatının engebeli yollarında yürürken ne kadar çok şey yaşadığını, ne zorluklarla baş ettiğini sadece kendisi bilir insan. Yaşanan şeylerin güzelliğinin tadına varan, zorluğuyla baş eden ya da tüm ayrıntılarının değerini bilen ve bunu yaşam felsefesi hâline getiren, insanın kendisidir. Okuduğu kitaplardaki yaşamlara özenen, aşık olduğu kitap karakteri gibi insan arayan, izlediği filmlerdeki gibi aşk isteyen, alacağı evlilik teklifinin dizilerdeki gibi marjinal olmasını isteyen de insanın bizzat kendisidir. Yaşayan bilir çoğu şeyi. Yaşadığından ders çıkaran da vardır, buna isyan eden de, bundan zevk alan da. İnsanın bu düşüncelerini etkileyen asıl etmen, yaşadığı çevredir. Bir arkadaş, bir kardeş, bir kuzen, bir kedi ya da bir köpek seni tüm sıkıntılarından kurtarabilir.

Yetimhanede büyüdüğüm on iki yıl boyunca öyle çok düşündüm ki. Annemi, babamı, varsa kardeşlerimi... Beni neden bu kodese bıraktıklarını, hayatta oldukları halde, ne sebeple beni bu yalnızlığa sürüklediklerini, çocukken içimde bulunan yaşama sevgisini söndüren kimi bakıcıların kendilerini bizim gibilerin yerine neden koymadıklarını... Bazen de olumlu düşünüyordum elbette. Her şeyin iyi tarafını görenlerden değildim fakat duruma başka pencereden bakmayı deniyordum bazen. Yetiştiğim ortamdaki yaşıtlarımın ne annesi ne de babası hayatta değildi, asla onların kokusunu içine çekemeyecek olanlar vardı. Benim annem ve babam hayattaydı ve bu benim için, belki bir gün onlara sımsıkı sarılabilme umuduyla, büyük bir avantajdı.

Maskenin Arkası #Wattys2015Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin