البارت الخامس

344 13 0
                                    

#الطفله_و_الحارس3
#عشقى
#البارت_الخامس

"لانى وجدت بك نفسى لم التفت لغايه اخرى سواك ♡."

فارس بغيظ:"الله اشمعنا هى طريقتك معاها كويسه،وانا اكنى رد سجون."

ادم:"لان دول كائنات لطيفه،مينفعش معاهم العنف لازم تبقا حنين معاهم،اما انتو كائنات عايزه الضرب بالجزم عشان تمشو كويس."

الجميع:"هههههههههههه."

جنى بضحك:"اومال انا حبيتك ليه يا ادم،بسبب حنيتك عليا خلتنى احبك اوى ومقدرش استغنى عنك ابدا،انت روحى يا ادم وحياتى كلها."

ادم بحب:"وانتى كمان حياتى كلها وروحى اللى مقدرش استغنا عنها فى يوم."

فارس بهيام:"هييييييح،عليهم كلام الجوز دول."

ادم بحده:"هييييح فى عينيك يا روح خالتك ، ما تنشف ياض ."

فارس بتذمر:"يعنى فهد روح عمته،وانا روح خالتى،مينفعش كده يا والدى البرستيج باظ خالص يا حج والله ومش هينفع كده."

ادم:"حج فى عينيك يا سى روميو،غور من وشى وروح اتخمد يلا جنب فهد."

فارس بتمثيل:"والله العظيم انتو عيله ظالمه ومش قادرين النعمه اللى عندكم،حتى تانى يتمنى انو يكونو عندهم ابن زى."

الجميع:"هههههههههههه."

جنى بضحك:"يجو يشوفو اللى عايزين عيال، يجو بس يقعدو يومين بس عندنا وهما يكرهو نفسهم ويكرهو الدنيا."

فارس لعليا:"طب بزمتك يا عليا بزمتك يا شيخه مش انا بنى ادم يتحب والعيله دى ظالمنى صح، قولى اوعى تتكسفى."

"نظرت عليا له بخجل على سؤاله هذا"

جنات بحنق:"بس بقا يا فارس كسفتها خالص."

فارس بابتسامه حب:"انت بتتكسف يا قمر، ياخواتى على العسل ياناس."

ادم بحده:"جرى اى يا روح خالتك بتعاكسها قدامنا يا عم فارس."

فارس:"تانى هيقولى يا روح خالتك،خلاص يا والدى هبقا اعاكسها من وراك،مرضى كده يا حج."

"ثم قام فارس من مكانه يركض نحو غرفته عندما وجد ادم ينهض بغضب"

الجميع:"هههههههههه."

فارس وهو يركض:"خلاص يا والدى حقك عليا، اعتبرنى عيل وغلط."

ادم:"تعالا انا هعلمك الادب من اول وجديد."

جنى بضحك:"خلاص يا ادم سيب الواد."

ادم بابتسامه:"عشانك انت بس يا جميل."

فارس من فوق:"ايوه بقا يا والدى."

ادم بصرامه:"قسما بالله لو مسكتيش لهكون."

فارس:"خلاص اهو."

جنات بضحك:"جبان اوووووى."

ادهم:"عشق،اصحى يا عشق."

عشق بنوم:"ها."

ادهم بابتسامه:"قومى يا حبيبتى عشان تفطرى وتاخدى الدوا."

عشق بتذمر:"يا ادهم مش بحب الادويه."

ادهم بجديه:"معلش لازم تاخديها عشان تخفى وتبقى كويس زى الاول واحسن كمان."

عشق باستسلام:"حاضر يا ادهم.
"
"تناولت الفطور وبعده الدواء مع كوب من الماء."

ادهم:"بالشفا ان شاء الله."

عشق بحزن:"انا مش عارفه هفضل اخد الادويه ديه لحد امتى،بقالى سنين باخد فيها وبرضو مفيش فايده،المرض دا مش راضى يروح عنى ، اكملت ببكاء،انا تعبت يا ادهم والله تعبت ، و مبقاش فيا طاقه استحمل اكتر من كده،حاسه انى بموت بالبطئ."

"ضمها ادهم اليه بحنان وحب وقبل راسها ويديها ثم بدا يمسد على شعرها بحنان"

ادهم بحب:"بعد الشر عليكى يا قلب ادهم من الموت،اولا انتى لازم يكون عندك صبر وامل علشان تقدرى تكملى وتقدرى تتغلبى على المرض دا،ثانيا انتى لو معملتيش كده المرض هيسيطر عليكى جامد."

عشق ببكاء:"انا تعبانه يا ادهم تعبانه،تعبانه اوى ونفسى ارجع زى زمان."

ادهم بحنان:"ان شاء الله كل حاجه هترجع زى الاول واحسن كمان،ثم تحدث بمرح، وترجعى بقا الطفله القديمه بتاعت زمان،والقطه الشرسه اللى بترخبش."

عشق وهى تضحك بخفه:"تعرف يا ادهم بشكر ربنا عليك اوى وانك موجود فى حياتى، انا مش عارفه من غيرك كان هيحصلى اى، وقفت جنبى كتير اوى واستحملت كتير اوى،بجد بشركك يا ادهم."

ادهم بعتاب:"واحنا فى بينا الكلام دا يا عشق برضو،انا لازم اقف جنبك عشان اشوفك مرتاحه وسعيده عشان انتى روحى وانا مقدرش اشوف روحى تعبانه واقف اتفرج او ابعد بعيد واتخلا عنها بسهوله."

عشق بهيام:"بحبك يا ادهم."

ادهم بحب:"وانا بعشقك."

"ثم جلس على الفراش وهى على ساقيه وظل يمسد على شعرها بحنان وعندما احس بانتظام انفاسها علم انها نامت قبل راسها،ثم نزلت دمعه من عينه ودعى لها بالشفاء ثم نام هو الاخر."

"تانى يوم فى الصباح استيقظ ادهم بفزع عندما وجد عشق واضعه يديها على موضع قلبها وتبكى بشده"

ادهم بقلق شديد:"مالك يا عشق."

عشق ببكاء:"الحقنى يا ادهم قلبنى بيوجعنى اوى،ثم تحدثت بصوت متقطع،ا.د.هم م ش قا در اخ د نف سى."

ادهم بصراخ:"عشق!!!!!!!!!!!!!!."

...............

الطفله والحارس3 (كامله)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن