#الطفله_و_الحارس3
#عشقى
#البارت_السادس"اشعر وكاننى بحاجه لاحتضانك مدى العمر♡"
ادهم بصراخ:"عشق!!!!!!!!."
"ضمها اليه بشده وبدا يضرب على وجنتيها بخفه لكى تفيق ولكن بدون فائده فوجد بروده جسدها وشحوب وجهها كالموتى واصبحت الشفايف زرقاء"
ادهم بجنون:"عشق،فوقى يا عشق عشان خاطرى،عشششششق،لا متعمليش فيا كده عشان خاطرى انا مقدرش اعيش من غيرك، ثم تحدث بدموع،عشق انا بدونك هبقا زى الميت، عشق ردى عليا ارجوكى."
"ظل يصرخ بها وهو يبكى ولاول مره يشعر بالعجز تماما ولا يعرف ماذا يفعل،حملها بين يديه بسرعه وذهب بها الى اقرب مستشفى ، ظل يصرخ فى المستشفى باجمعها وعندما وجدوه بهذا الوضع اخذوا منه عشق والدكتور معهم،ظل يبكى خوفا من افتقادها،بعد وقت قصير خرج الدكتور مسح دموعه بسرعه وتقدم نحو الدكتور بلهفه"
ادهم بلهفه:"طمنى يا دكتور،تحدث بخوف وقلق شديد،هى كويسه صح."
الدكتور بجديه:"الحمدلله هى كويسه."
ادهم براحه:"طب الحمدلله،فى حاجه تانيه؟."
الدكتور باسف:"لازم تعمل عمليه خلال الاسبوع دا لازم،لاننا لو اتأخرنا معرفش ممكن يحصل اى."
ادهم بحزن:"عمليه تانى."
الدكتور:"للاسف،وكويس انك جبتها فى الوقت المناسب،والا مكناش هنقدر نلحقها."
ادهم:"طب اقدر ادخلها."
الدكتور:"اكيد،عن اذنك."
"بعد رحيل الدكتور وقف ادهم ينظر لها من الخلف الزجاج بالم ثم مسح باقى دموعه ودخل الغرفه بخطوات بطيئه،وهى بمجرد ان رأته ابتسمت تلقائى له بحب،ثم مدت يديها تحثه على التقدم نحوها،سار اليها وجلس امامها وهى مازالت تنظر له بحب ثم اختفت ابتسامتها عندما رات"
عشق بدهشه:"ادهم انت كنت بتعيط؟!."
ادهم بهدوء:"لا لا مكنتش بعيط ولا حاجه."
عشق:"اى يا ادهم اللى بيكدب بيروح النار ، و بعدين عينيك حمره اوى يبقا كنت بتعيط ، وبتعيط ليه اصلا،عارفه عارفه اكيد اتخضيت عليا صح؟،ثم تحدثت بمرح،بس مش عايزاك تقلق عليا انا زى القرده قدامك اهو."
"ابتسم بخفه لها،ثم امسكت وجهه بيديها برقه وطبعت قبله على وجنيته"
عشق بحب:"مش عايزاك تخاف عليا يا ادهم ابدا ، لان طول ما انت جنبى صدقنى مش هيحصلى حاجه."
ادهم بحب:"انا جنبك على طول،لان انا من غيرك ابقا ميت مش بنى ادم عايش،ثم تحدث بخوف،بس خايف."
عشق بتساؤل:"خايف.خايف من اى يا ادهم."
ادهم بحزن:"خايف تسيبينى،خايف احس انى وحيد تانى زى بعد ما حصلى بعد امى، خايف من.."
عشق بمقاطعه وهى تملس على وجهه بحب :"شششش انا مش عايزاك تخاف من حاجه ابدا ، ومتقلقش انا مش هسيبك،عمرى يا ادهم عمرى."
"احضتنها بقوه وتملك وهى بادلته الحضن بحب ، وهو يشدد من احتضانه لها كأنه يتأكد انها لن تتركه ابدا،و خوف عليها"
عشق بلطف:"طب مش هتقول الدكتور قالك اى؟."
ادهم بحزن:"قال لازم تعملى العمليه خلال الاسبوع دا."
"هى تخاف بشده من هذه العمليات ولكن حاولت اخفاء خوفها حتى لا يحزن اكتر ولا يخاف اكثر"
عشق وهى تحاول رسم الابتسامه:"طيب مش مشكله عمليه نعمل عمليه يا خويا منعملش ليه ، هو انا يعنى اول ولا اول مره،خلاص الواحد كون مناعه من جو العمليات."
"ابتعد عنها قليلا ثم ضحك بشده على طريقتها ، رغم انه يعرف مدى خوفها الشديد من العمليات."
ادهم بابتسامه:"مالك قلبتى ام احمد بتاعت الخضار كده ليه؟!."
عشق بتأفف:"طب ليه الغلط بس،مالها ام احمد يعنى."
ادهم بتعجب:"غلط،غلط اى مش فاهم؟."
عشق بمرح:"متأخدتش فى بالك يا شبح."
ادهم بتعجب اكبر:"شبح!،ثم تحدث بيأس، بقا فى واحده فى سنك دا تقول الكلمه ديه وكمان لجوزها."
عشق:"يعنى انت زعلان عشان الكلمه ولا عشان بقولها لجوزى؟."
ادهم وهو يهز راسه بيأس:"رجعنا للهبل تانى بعد ما كنا عقلنا شويه."
عشق وهى تضربه فى كتفه:"ادهم."
ادهم بحب وهو يقترب منها:"قلب ادهم وروح ادهم وعقل ادهم،وياللى مجنن ادهم معاك والله."
"كانت جنات تقرأ كتابا بهدوء وهى مندمجه فى القراءة،وجدها فهد بهذا الوضع ابتسم بخبث ثم اقترب منها من ورائها"
فهد:"بخ."
جنات بفزع:"بسم الله الرحمن الرحيم."
فهد بضحك:"هههههه اتخديت يا جميل."
جنات بضيق:"انت مش هتبطل الحركه ديه بقا."
فهد:"لا الصراحه،الراجل ابويا كان دايما يعملها فى امى،وكانت بتتخض زيك كده يا عينى، هههههه."
جنات بحيره:اقول اى بس غير ذلك الشبل من ذلك الاسد."
فهد بغمز لها:"ايوه انا ابويا اسد،بس خلى بالك ابنه طالع اسد زيه."
جنات بخجل:"عيب كده يا فهد هروح اقول لبابى انك بتعاكس."
فهد بخوف مضحك:"لا الله لا يسيقك الا عمى ادم،دا يبقض عليا ويخليها تهمه التحرش ،ثم تحدث بخبث،يريضيكى يعنى اتحبس واسيب القمر دا."
...:"اى يرضيها جدا."
فهد بفزع:"الصوت دا انا عارفه كويس،طب 1 2 3 ،اجرى يا اشرررررررف،ثم ركض."
ادم وهو يركض ورائه:"تعالا يا روح خالتك ، دا انا هربيك من الاول وجديد."
جنات:"ههههههههه،هييييه احسن احسن."
فهد:"لا لا اخص عليكى شمتانه فيا يا جنتى."
جنات:"بابببببببى."
ادم:"...."...........