13. Kapitola

90 14 4
                                    

„A všechno to necháš na mně?" zvolala Hange se smíchem v jejím hlase na Leviho.

„Jen na tři dny," odpověděl poněkud znuděně král. „To se snad nic pokazit nestihne."

„No tak pozor! Když se vrátíš, království bude v lepším stavu, než když jsi odjel!" Pozvedla číši s vínem do vzduchu Hange tak prudce, že se část nápoje ocitla na podlaze. Levi si pouze povzdechl nad Hange a sám se napil svého vína.

„Erene! Dej si taky!" nabídla Erenovi pohár a následně se zvláštní chůzí k němu vydala. Vypadalo to, jako by se měla každou chvílí setkat se zemí. Eren chtěl promluvit, ale do řeči mu skočil král.

„Tak, myslím, že už si měla dost." Levi vstal ze svého křesla a Hange podepřel. „Pomohl bys mi ji dostat do její komnaty?" pohlédl král na Erena.

„Jistě," odpověděl krátce hnědovlásek. Společně ji podepřeli. Každý z jedné strany a vydali se směr Hangin pokoj. Hnědovláska se cestou smála a něco nesrozumitelného dokola mumlala. Nakonec, když se dostali do její komnaty, ji položili do postele. Ani se nenadáli a Hange spala. Levi jí opatrně sundal brýle, které následně položil na malý stoleček, nacházející se vedle postele. Král si poté dlouze povzdechl.

...

Následně se společně navrátili do komnaty, kde se na stole stále nacházelo nedopité víno. Levi se posadil na křeslo a rukou pobídl Erena, aby se posadil také.

„Máš zájem o pohár vína?" otázal se král.

„Myslím, že kapka vína ještě nikomu neuškodila," odpověděl Eren. Král se pozasmál. Eren by si toho skoro nevšiml, kdyby se na něj zrovna nedíval. Levi vstal a do dvou číší nalil dostatečně toho nápoje bohů. Následně jednu z nich předal jeho společníkovi. Eren si tento moment užíval, jelikož věděl, že ne všem se poštěstí, aby jim král nalil vína.

„Děkuji Vám," řekl Eren, když mu Levi podával pohár.

„Prost," vyslovil král krátký německý přípitek „teda...na zdraví," opravil se.

„To se vám vždycky pletou jazyky, když pijete víno,?" zeptal se žertovně hnědovlásek. Nebylo to poprvé, co si takovéto záměny jazyků povšiml.

„Občas se to stane," odpověděl král. Eren se začal tiše smát. Levi ho chtěl probodnout pohledem, ale když spatřil Erena, jak se snaží nevybouchnout smíchy, jeho pohled změknul.

Trvalo dobrou chvíli, než Eren uklidnil jeho smích.

Mezi Levim a Erenem se rozprostřelo ticho, a tak hnědovlásek řekl první věc, co mu přišla na jazyk.

„Co vám tak vadí na tom, že byste si vzal princeznu Petru? Vždyť byste tvořili perfektní pár!" vyslovil Eren, a možná byl i sám překvapen nad tím, co řekl.

„Proč si myslíš, že bychom s Petrou tvořili perfektní pár?" otázal se lehce zaskočený král.

„Ehm..." zamyslel se Eren „protože vypadáte, že byste se k sobě hodili, a navíce to vypadalo, že jste si na bále po korunovaci docela rozuměli."

Levi si povzdechl. „Erene...já jsem ti to už jednou říkal, jak to mezi námi je, a jak to cítím, to se mám opravdu opakovat?"

„Vy máte takové štěstí, že žijete v paláci, kde na Vás na stole každý den čeká horké jídlo, a co tak vypadá, Váš největší problém je sňatek s princeznou Petrou," uchechtl se Eren.

„Co tím myslíš?" otázal se Levi. Eren se zadíval na nápoj ve své číši.

„No...každý nemá štěstí, aby se probudil v teple, nadlabl se co se hrdlo ráčí a nehnout pro to ani prstem..." Levi se zaskočeně díval na hnědovláska.

„Erene, sice to tak vypadá, ale taky mám spoustu práce...určitě sis už toho musel všimnout." Hnědovlásek přikývl. „Víš, být králem není nic moc...musíš každý den od rána do večera dělat papíry, plnit požadavky od ostatních, starat se o lid...je to těžké..." povzdechl si Levi.

Eren praštil rukou do stolu.

„Vážně?! Toto Vám připadá těžké. Spát s cizími lidmi pro přežití není zrovna výhra!" vyhrkl ze sebe Eren, a ihned na to si uvědomil, co řekl, a hlavně, komu to řekl.

„Erene-"

„Zapomeňte...že jsem něco řekl. Ehm..." Hnědovlásek nevěděl co říct, a tak zabodl svůj pohled do země.


In vīnō veritās," promluvil král do tiché místnosti a napil se ze svého poháru. Eren pohlédl na Leviho zvědavým pohledem:

„Co je to za jazyk" zeptal se tiše hnědovlásek.

„Latina," odpověděl král.

„Co to znamená?" otázal se krátce Eren.

„Ve víně je pravda," řekl Levi, „Erene, jsi v pořádku?" 

Lonely Throne (Ereri/Riren)Kde žijí příběhy. Začni objevovat