Komiser Emliy'nin gözünden olaylar 2

26 6 2
                                    

İşte geldiler.Bir hışımla yanlarına koşup verilen ifadeleri ellerinden aldım.İfadelerde olay aynı şekilde tanımlanmış.Herhangi önemli bir detay yoktu.En azından herkesin olayı aynı tanımlaması kafamda yaşananları netleştirmeme yardımcı olmuştu. Bir anda silah sesleri geliyor bunun üstüne herkes kendini koruma altına alıyor ,kısa süreli bir elektrik kesintisi yaşanıyor.Bernard Stone yerde baygın bulunuyor.Hastaneye götürülüyor ve hastanede hayatını kaybediyor.Bir dakika peki neyden ölmüştü?Hemen hastaneden gelen ekibin yanına gittim ve Bernard'ın ölüm raporunu aldım. "Vücutta yüksek dozda zehirli madde."Gördüklerim karşısında gözlerim kocaman açılmıştı.Yani resmen kasten bir zehirleme mi vardı ortada?Ama bir dakika belkide intiharda olabilirdi henüz kesin bir şey söylemek için erken olduğunu farkettim.İlk iş elimdeki tek şüpheli durum Mary Franklyn'in telefon görüşmelerini incelemek olucaktı.
***
Ertesi sabah uyanır uyanmaz ağzıma iki üç bir şey atıp kendi arabamla yola çıktım.Karakola bile gitmeden Bernard'ın evine doğru yola koyuldum.Bu artık benim için en önemli dosyaydı.Hemen kapıyı çaldım.Beklediğim gibi kapıyı hizmetli açtı.Ona tekrardan kim olduğumu hatırlattım ve konuşmak için bahçeye çıktık.
"Mary, hakkında şüpheli telefon görüşmeleri yağtığına dair söylemler var.Bunu kabul ediyor musun?"
Mary:"Ne?H-hayır t-tabiki bu ne demek oluyor beni katil olmakla mı suçluyorsunuz?"
Yanlızca basit bir soruya göre fazla yüksek tepki vermişti.Üstelik Bernard'ın ölümünden bahsetmemişken bile onu katil olmakla suçladığımı iddia etti.
"Hayır Mary beni yanlış anlamış olmalısın.Yanlızca telefon görüşmelerinden bahsediyorum.Madem şüpheli herhangi bir görüşmen olmadığını söylüyorsun telefonunu kontrol etmemiz senin için sorun olmaz diye düşünüyorum."
Mary:"Size söyledim benim şüpheli görüşmem falan yok.Kişisel eşyamı neden öylece size vereyim.Cevabımı merak ediyorsanız hayır telefonumu size tabiki vermeyeceğim."
Anlaşılan gerçekten telefonunda ortaya çıkmamasını istediği birtakım şeyler var ve bu Bernard ile ilgili olmalı ki telefonunu vermekten çekiniyor.
"Lütfen Mary Hanım yanlızca küçük bir inceleme sonrası telefon size teslim edilecektir.Şimdi benimle karakola kadar gelin lütfen.İnceleme anında orada bulunmanız gerekiyor şüpheli bir şeye rastlanmaması sonucu telefonunuzu teslim edecek ve sizi bırakacağız."
Mary Franklyn daha fazla karşı çıkamayacağını anlayıp ayağa kalktı.
"Bu arada lütfen telefonunuzu alabilir miyim?Karakola kadar benimle kalması daha güvenli olucaktır."
Elleri titreyerek istemsiz bir biçimde telefonu bana doğru uzattı.Telefonu cebime koydum ve arabaya bindik.
***
"Hey Freddy!"
"Buyrun Komiserim"
"Mary Hanımı beklemesi için odaya götürün lütfen.Sende yanında bekle"
"Tabi Komiserim hemen"
Mary'i Freddy ile yolladıktan sonra odama geçtim.Mary zorda olsa şifreyi vermişti.Şifreyi girdikten sonra elim direkt konuşma rehberine gitti.Olay günü ve saatlerine baktığımda o saatlerde rehberde "M" diye kayıtlı biriyle görüştüğünü gördüm.Muhtemelen Marlyn'in bahsettiği konuşma buydu.Numarayı aldım araştırıp kime ait olduğunu bulmaları için yetkililere yönlendirdim.Bu sırada mesajlara girdim.Bomboştu tek bir mesajlaşma yoktu.Belliki konuşmalarını siliyor yada gizli başka bir yerde saklıyordu.Çok geçmeden içeriden Thomas geldi.Numaranın kimliğini tespit edemediklerini söyledi.Bu "M" her kimse işini sağlama alan biri olmalıydı.Buradan bir şey çıkmayınca telefonu alıp Mary'nin bulunduğu odaya gittim.
"Bak Mary sana rehberindeki "M" nin kim olduğunu bir kere sorucağım."
Daha lafımı tamamlamadan Mary atladı
"Ben suçlu değilim.Size özel hayatımdan bahsetmeyeceğim."M" benim bir dostum hepsi bu kadar."
"Peki "M"nin gerçek ismi nedir?"
"Bu sizi ilgilendirmez beni bırakın lütfen.En başından buraya gelmem bile bir saçmalıktı."
Mary konuşmamakta ısrarcıydı ve bana başka bir seçenek bırakmamıştı.
"Pekala Mary Franklyn şüpheli davranışlarınız nedeniyle an itibariyle göz altına alınmış bulunuyorsunuz.Bildiklerinizi itiraf edene kadar veya sizi temize çıkarıcak herhangi bir durum yaşanana kadar tutuklu kalıcaksınız."
"Hayır Hayır!Bunu yapamazsınız bırakın beni!"
Odadan çıkarılırken koridorda hala "Hayır" çığlıklarını duyuyordum.Buna kendisi sebep olmuştu.Şimdi "M"nin kim olduğunu bulmak bana kalmıştı.

Masum SuçluHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin