5. Bölüm

20 8 5
                                    

Brandon, New York'taki FBI merkezinin 5. katındaki toplantı salonunda bulunan beş kişiye gözlerini dikti. Ortağı Suarez gözleri kan çanağına dönmüş, gömleği kırış kırış olmuş şekilde panonun önünde dikiliyordu. Kendi gözlerinin ve kıyafetinin de aynı halde olduğuna emindi. Teknik izleme bölümünden Ajan Timothy Givens ve Ajan Isaac Hickman, FBI psikologu ve profil uzmanı Dr. Chloe Sands ve Ajan Dominic Ortega yüzlerinde benzer ifadelerle oturuyorlardı.
'Shakespeare Katili'nin, daha önce sağ bıraktığı Valeria Carmichael'ı ve Ajan Bennett'i öldürüp kaçmasının üzerinden geçen on sekiz saatin ardından Brandon ve ekibi, Jackie Shaw'un ressama verdiği bilgilerle çizilen robot resmi tüm emniyet birimlerine dağıtmış; aynı zamanda basında da yer almasını sağlamıştı. Genç kadının  anlattıkları ile çizilen robot resim koridorun karanlık olması yüzünden yeterince detaylı değildi. Ancak şu ana kadar ellerindeki her şeyden daha değerli olduğu kesindi. Fakat gelen binlerce ihbara rağmen henüz elle tutulur bir bilgi elde edememişlerdi.
Brandon, kendine tahsis edilen ofiste bekleyen Jackie Shaw'u düşünmeye başladı. Genç kadın, morarmış boynu ve korkudan irileşmiş yeşil gözleriyle hastane odasına ilk girdiğinde gördüğünden beri aklından çıkmamıştı. Brandon'ın sert davranışlarına ve yaşadığı olaya rağmen dik durmaya çalışmasına, boğazından çıkan sesin kötüleştiği ve konuşmanın daha acı verici olmaya başladığı belli olmasına rağmen sorulara cevap vermesine istemeden de olsa hayran kalmıştı. Robot resmi çizen ressama elinden geldiğince yardım ederken, en sonunda doktorun zorlamasıyla dinlenmeyi kabul etmişti. Brandon, ölümün eşiğinden dönen, korksa da cesaret gösteren kadına saygı duymuştu. Şimdi önlerinde katilin sağ bıraktığı bu kadına ait dosya vardı.
Brandon diğer ekip üyelerinin de duyması için sesli olarak okumaya başladı. " Jacqueline Hannah Shaw, 1991'de Milwaukee, Wisconsin'de doğmuş. 18 yaşındayken Ohio Devlet Üniversitesi'nde okumaya başlayacağı yıl annesi Margaret Louisa Shaw, eşi ve Jackie'nin üvey babası olan Raymond Gerald Shaw'u yedi kez bıçaklayarak öldürmüş. Halen Milwaukee Hapishanesi'nde cezasını çekiyor. Jackie..."
Araya giren Gabriela, "İncelemek istersen dava dosyası burada Brandon," dedi.
"Onunla senin ilgilenmeni istiyorum Suarez. Seri katilimizle bir ilgisi olacağını sanmıyorum. Ama her şeyi araştırıp kontrol edeceğiz. Şimdilik dosyayı iyice incele. Otopsi raporunu, olayı soruşturan dedektifin raporunu, kadının ifadesini, mahkeme tutanaklarını gözden geçir. Kadınla görüşmemiz için bir sebep çıkacağını sanmıyorum."
Kafasını sallayan Gabriela kendi davalarıyla çok da ilgili görünmeyen bu işi kabul etmek zorunda olduğunu biliyordu. Aslında henüz beş aydır ekiplerinde olan Ortega'nın rahatça yapabileceği sıradan bir araştırmaydı. Ancak konu Brandon olunca Gabriela için onun istediği bir şeye itiraz etmek imkansıza yakın oluyordu.
"Jackie Shaw, olayın ardından üniversite için Ohio'ya taşınmış. Dört yıllık bölümünü üç yılda bitirmiş ve aynı üniversitede Edebiyat alanında yüksek lisans eğitimini tamamlamış," diye devam etti. "Şu anda New York Üniversitesi İngiliz Edebiyatı bölümünde doktora yapıyor. Beşinci ve son senesinde," diyen Brandon sustu. İngiliz edebiyatı demesiyle odadaki gözlerin dikkatli bir biçimde üzerine döndüğünü hissetti.
"Evet, aylardır kovaladığımız 'Shakespeare Katili'nin elinden kurtulan kişinin edebiyat bölümünde doktora yapıyor olması bana da tesadüf olamayacak kadar garip geldi." Bunu söyleyen Brandon, odaya girdiğinden beri pek konuşmayan Dr. Sands'e, "Bu konudaki fikriniz nedir doktor? Sizce bu bir tesadüf olabilir mi yoksa altında başka bir neden mi var?"
Sarı, at kuyruğu yapılmış saçları, minyon yapısı ve siyah çerçeveli gözlüğü ile ilk bakışta çok dikkat çekici görünmeyen Dr. Chloe Sands aslında FBI'ın ve ekibin önemli bir parçasıydı. Yıllar boyunca özellikle seri katil vakalarında FBI'a çizdiği katil profilleri pek çok psikopatın yakalanmasında yardımcı olmuştu. O yüzden onun fikirleri Brandon için oldukça değerliydi.
"Daha önce belirttiğim profilde olduğu gibi, kendini diğer insanlardan üstün gören, narsist, sosyopat eğilimleri olan, kurbanlarını öldürme şekli ve bıraktığı 'imza'sıyla kendi zekasını göstermek isteyen, bu cinayetleri de zekasının bir dışa vurumu gibi gören bir insanla karşı karşıyayız. Son olaylar ışığında bu profile ekleme yapmak istediğim bir şey var. Katil, onu takip ettiğimiz aylar boyunca ilk defa bir hata yaptı. Bir kişiyi sağ bıraktı. Ama gördüğümüz gibi, hata yapmaya asla tahammülü yok. Yine zekasını kullanarak planını yaptı ve uygulamaya geçti. Bunun için bir FBI ajanı öldürmesi gerekse de cinayetlerini tamamladı. Yalnız bu sefer de yüzünü gören, onun aleyhine tanıklık edebilecek, yakalanmasına sebep olabilecek bir kişi elinden kurtuldu. Sorduğun soruya gelecek olursam Brandon, bana kalırsa Jackie Shaw'un bu olaya dahil olması tesadüf eseri. Ancak katilin tekrar hata yaptığı için kendine duyduğu öfkenin yöneleceği ilk yer Jackie olacaktır. Bu hatayı da düzeltmek isteyecektir. Jackie'nin hayatta kalmasını kendi zekasına yapılan bir hakaret gördüğü sürece bu genç kadını korumalıyız."
Doktoru hiç bölmeden dinleyen Ajan Tim Givens, "Valeria Carmichael'ın kaldığı hastaneyi araştırdım, Jackie Shaw beş yıldır haftada iki akşam orada hasta çocuklara kitap okuyormuş. Hastane personeliyle görüştüğümde neredeyse hepsi hakkında olumlu konuştu. Hem çocukların hem de personelin sevdiği birisi gibi görünüyor. Bana kalırsa yanlış zamanda yanlış yerdeydi," dedi.
Gabriela, "Fakat okulda verdiği iki ders Shakespeare ve Rönesans Dönemi Tiyatrosu. Tez konusuysa Shakespeare oyunlarında kadın karakterlerin işlenişi. Yani bunlar sadece tesadüf mü?" diye sorarken Brandon'a bakıyordu.
Ancak sorusuna, "Shakespeare konusunda uzman olan herkesi suçlayamayız," diye  cevap veren Ajan Isaac Hickman oldu. "İngiliz edebiyatı alanında hakkında en çok araştırma yapılan, tez yazılan kişilerden biri Shakespeare. Sadece New York'taki üniversitelerde bile bu sayı çok fazla. Aslına bakarsak uzman olmak da gerekli değil. Herhangi biri internetten yazarın oyunlarını okuyup cinayet işleyebilir."
Dr. Sands bu noktada araya girip, "Bence katil bu konuda gerçek bir uzman. Shakespeare bilgisini zekasının dışavurumu olarak kullanıyor, işlediği cinayetler ve bunları sahneleyiş biçimi internetten yapılan basit bir çalışmanın ürünü  değil, bize göstermek istediği engin bilginin yansıması," dedi.
"Ancak bu kişilerden hiçbiri katille yüz yüze gelip kurtulmadı," diyen Gabriela hala bir fikir belirtmeyen Brandon'a baktı. Çatık kaşlarıyla elindeki dosyaya bakan Brandon ise tek kelime etmedi.
"Kurtulmasına diyeceğim yok, ancak kız neredeyse ölüyordu. Katilin bir anlık paniği sayesinde şu anda hala nefes alıyor. Bence Jackie Shaw şu anda katili yakalamak için tek şansımız olan tanığımız. Başka bir şey değil," diyen Isaac kollarını kavuşturarak dik dik Gabriela'ya baktı.
Ne düşündüğünü şimdilik belli etmeyen Brandon ayağa kalktı ve toplantı odasının kapısına doğru yürüdü, ancak çıkmadan arkasına döndü. "Dr. Sands eklediğiniz düşünceleriniz için teşekkürler. Suarez, Margaret Louisa Shaw dosyasını incelemeye başla. Tim," derken genç adama doğru baktı. "Jackie Shaw'un son günlerde nerelerde olduğunu, yaptığı telefon konuşmalarını, mesajlaşmalarını araştır. Önemli bir şey görürsen saat kaç olursa olsun bana haber ver."
Ekibin en yeni üyesi Ortega'ya ise, "Robot resim için gelen ihbar telefonlarını tekrar kontrol et," dedi. Yüzü düşen Ortega, "Peki efendim," dese de verilen görevden pek de memnun olduğu söylenemezdi.
"Hickman, katil hastanenin bilgisayar sistemine nasıl girmiş, ardında bir iz bırakmış mı araştırmanı istiyorum. Elektriği uzaktan kestiğine, jeneratörü devreden çıkardığına göre bilgisayardan anlıyor veya anlayan birisiyle çalışıyor. Bir iz bıraktıysa bulunmasını istiyorum," diyen Brandon bu sefer çıkmak üzere arkasını döndü.
Kendini tutamayan Gabriela, "Peki ya sen ne yapacaksın?" diye sordu. Ağzından çıktığı anda pişman olsa da artık sorusunu geri alamazdı.
Kendisinden hesap sorulmasından nefret eden Brandon, arkasını dönüp buz gibi bakışlarını Gabriela'ya dikti. "Ben, Ajan Suarez, Jackie Shaw'un ifadesini tekrar alacağım. Tabi izniniz olursa," dedi ve sert adımlarla odadan çıktı. Geride kalan dört kişinin ona bakmamaya çalıştığını gören Gabriela, içinden kendine küfretti. Gün bitmeden Brandon'dan özür dilese iyi olacaktı. Jackie Shaw'un annesinin cinayet davasını içeren dosyayı alıp kafasıyla içerdekileri selamlayarak dışarı çıktı. İşe yarar bir şey bulup kendini Brandon'a affettirmeliydi.

SON PERDEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin