الجزء التاسع والعشرون

1.7K 66 10
                                    

في غرفه جاسم و مريهان.
مريهان بتزمر : يلا يا جاسم دا ميشيوو وسابونا.
جاسم بخبث : مش هنمشي غير لما تلبسي إلى قولتلك عليه.
مريهان : اووف يا جاسر بقا خلاص هلبسه.
ودخلت مريهان غرفه الملابس وابتسمت بشر : ماشى يا جاسم بقا كده.
وبعد قليل خرجت وانصدم جاسمَ وكاد فمه يلامس الأرض  وعينه تخرج من محلهاا فإرتدت مريهان الفستان القصير وفرد شعرها ووضعت ميك اب جرئ جداََ.
اقتربت مريهان من جاسم بدلال  فإبتلع جاسم ريقه بصعوبه  واقترب منها واخذها إلى عالمه الخاااص وهي ذابت معه في بحوور عشقهم.
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
وصلو جميعهم إلى القصر ونزلو وانزلو حقائبهم ودخلو.
نيره بإبتسامه : الولاد وصلو يلا نروح نشوفهم.
مريم : يلا.
شاهي : يلا يا بيسو انتي وميار تعالو نحضر السفره علشان زمانهم جعانين.
اروي : استنو اما نسألهم الأول إذا كانو هياكلو ولا لاء.
ميار : ايوه اروي معاها حق يلا مستقبلهم الأول.
شاهي : انا هرن على زين اعرفه انهم وصلو وكمان.
نيره : اووك.
دخلو الشباب الي القصر وسلمو  عليهم جميعاََ وجلسو قليلاَ ومعرفته بحمل جاسمين وفرحهم لها وبعد حديثهم بكثير من الوقت.
شاهي : يلا يا نيره تعالى نحضر السفره.
أمير : مفيش داعي يا ماما احنا أكلنا في الطريق واحنا جايين هنطلع نرتااح بس شويه ولما نصحا هناكل كلنا على ما بابا وعمامي يجو من الشركه.
نيره : ماشى يا حبايبي اطلعو ارتاحو.
مريم : مالك يا رزان شكلك تعبانه.
رزان بألم : لا مش تعبانه ولا حاجه عن اذنكو هطلع ارتاح شويه.
وصعدت رزان إلى الأعلى.
وثعدو جميعهم إلى غرفهم.
وبعد قليل دخل جاسر إلى غرفته نظر حوله لم يجد رزان في أي مكان في الغرفه جاء ليدخل غرفه الملابس سمع صوت بكائها وتألم كثيراََ ودخل إلى غرفه الملابس فوراََ وجدها تجلس في الأرض وتبكي وهي تمسك رقبتها انحني إليها وحملها وخرج ووضعها على السرير وجاء ليقترب منها.
رزان ببكاء : انا كويسه ملووش داعي الكلام ده.
جاسر بعصبيه : انتي غبيه صح ليه مقولتليش انك تعبانه.
رزان : عادي دي حاجه تخصني.
جاسر بصرامه وبرود : رقبتك وجعاكي من أي.
نظرت له رزان بألم وهي تلمح في عينه نظره الندم: كنت نايمه عليها غلط بس.
جلس جاسر بجانبها وابعد شعرها عن عنقها وبدأ يعمل لها علاج طبيعي وهي تتألم وبعد قليل لم تعد تشعر بألم .
رزان بتوتر : خلاص كده انا بقيت كويسه شكرا.
ضمها جاسر إليه و قبلها في عنقها : انا اسف.
رزان بدموع : انا قااسي اووي وابعد بقا.
ضمها إليه بقوه : رزان انتي عارفه انتي قايلك قبل كده متحضونيش حد غير ولا تهزري مع الشباب وحضنتي عمامك وبتضحكي كتير.
رزان بخفوت : جاسر دا بابا وعمامي.
جاسر : بغيير عليكي يا رزان من نفسك.
ابتسمت رزان بعشق واستدارت له وارتمت في حضنه وظلو على هذا الوضع حتى نامت رزان بين أحضانه فإبتسم جاسر على مظهرها وهي تشبه الأطفال  وعدلها في السرير ونام بجانبها ...
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
في الصعيد.
في فيلا عز الدين ودعاء .
وصل عز الدين بالسياره بعد أن ودعو جاسر وعائلته نظر بجانبه وجد دعاء تستغرق في نووم عميق ابتسم لها بعشق وفتح باب السياره من الناحيه الأخرى وحملها وهيا بتلقائيه وضعت يديها حول رقبته وصعد إلى الغرفه ووضعها في السرير وفك لها حجابها وانبهر من مظهر شعرها فكان اسود مثل سواء الليل وطويل جداََ يكاد يصل إلى قدمها وضع قبله على جبينها وغير ملابسه ونام على الاريكه المقابله لها .
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
في فيلا الصيااد بالصعيد.
استيقط جاسم من النوم وجد مريهان تنام بجانبه بعمق نظر لها بعشق ودخل إلى الحمام وبعد قليل خرج وايقظها نظرت له بخجل ودخلت إلى الحمام بسرعه فضحك عليها لأنه يعلم أنها لازالت تخجل منه.
وبعد قليل.
جاسم : مريهان يا حبيبتي قدامك كتير ولا اي.
مريهان : حاضر جايه.
وخرج مريهان وهي ترتدي كامل ملابسها.
مريهان بخجل : انا جاهزه هنمشي ولا اي.
جاسم بإبتسامه : يلا يا قلبي.
وخروجو من الفيلا ووضع جاسم الحقائب في السياره وانطلقو بوجهتهم إلى الاسكندريه.
فكانت هنااك عيون تراقبهم وتنظر لهم بحقد وغل دافين.
وبعد ساعات وصل جاسم إلى القصر نظر بجانبه وجد مريهان تنام.
جاسم بهدوء : حبيبتي مريهان اصحى وصلنا.
مريهان بنعااس : خلاص صحييت اهووت.
ابتسم لها جاسم ونزل من السياره وانزل الحقائب ونزلت مريهان ايضاََ وفي هذه اللحظه دخلت سياره ولده ونزلو من سيارتهم. وسلمو عليهم.
يزن بإبتسامه : اتأخرتو في الصعيد ليه.
جاسم بحرج  : عادي يعني.
زين : يلا يا جماعه ندخل ونتكلم جو علشان بصراحه ميت من الجوع.
أسر : يلا يا خويا.
وكانو يتحركوون فلاحظ يزن اشاره سلاح موجه نحو صدر جااسم  فصرخ بإسمه.
يزن بصراخ : جااااسم.
ولكن قد فاات الأوان استقر الرصاص في صدر أحدهم فوقعت مريهان  بين يدي جاسم وثلاث رصاصات تستقر بداخلها.
نظر لها جاسم بصدمه ولا يستطيع الكلام. زين بصراخ في الحرس :جيبو لي الى عمل كده بسرعه.
صرخ حازم ب جاسم : قووم يا جاسم شيلها بسرعه ويلا على المستشفى.
جااسم على صدمته ولا يتكلم.
اسرر بصراخ : قوووم يا غبي.
ذهب أحمد بصرعه وحمل مريهان بين يدها ووضعها في السياره وقدادها بسرعه وركب معه سيف.
يزن بصراخ في وجه جاسم : فووق يا جااسم مش وقته هتكون كويسه متخاافش.
استفاق جااسم من صدمه وركب السياره بسرعه وانطلق إلى المستشفى.
استيقظ جميع من في القصر على الصراخ وصوت الطلق الناري وعرفو بما حدث وذهبو جميعا إلى المستشفى.
وصل أحمد وسيف إلى المستشفى وحمل أحمد مريهان ونزل بسرعه وصراخ بالممرضات فأخذووها منه وتوجهو للعمليات فوراََ.
ووقف أحمد وسيف أمام غرفه العمليات بحزن شديد ووصل الجميع إلى المستشفى فكانو جميع العائله يقفوون أمام غرفه العمليات وحالتهم يسري لهاا.
كاد الدكتور يدخل غرفه العمليات.
مسكه جاسم من تلابيب قميصه وتحدث بعنف  وعيناه حمراء كالجمر : لو حصلها حاجه همووتك اقسم بالله وههد المستشفى فووق دماغك.
الدكتور بتوتر : اهد دكتور جاسم احنا هنعمل إلى علينا والباقي على ربنا ادعَلها ولو حابب تدخل العمليات معانا تعالى.
امسك جاسر جاسم من كتفه وأشار للدكتور بالذهاب.
جاسر : اهدا يا جاسم هتكون بخير انشاء الله.
فهي هذه اللحظه انفجر جااسم في البكاء وارتمي في أحضان جاسر فتألم جاسر لألم شقيقه وضمه إليه. ونظر لهم يزن بحزن شديد فلأول مره يرا أولاده بهذا الضعف.
وكان الجميع يقفون في قلق وحزن و يدعون لمريهان  بالخروج من غرفه العمليات بالسلامه..
وبعد مرور خمس ساعات وكان الجميع في قلق والممرضات تخرج وتدخل إلى غرفه العمليات.
جاسم بصراخ  : هوه في اي محد يفهمني.
الممرضه بتوتر : دكتور جااسم اصل يعني.
ادم : في ايي ما تخلصي.
الممرضه بسرعه : قلب المريضه لتاني مره يقف والكل متوتر جوه وطلعو رصاصتين لحد دلوقتي وباقي واحده في القلب  بتحاول نعمل إلى علينا ادعولهاا.
ودخلت الممرضه بسرعه إلى غرفه العمليات.
وجلس جاسم على المقعد وهو يبكي وكان الشباب بجانبه والبنات يبكون ويدعون لهاا .
ودخل رئيس الحرس إلى المستشفى و..
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
بقلمي shahd okasha ❤️⭐
مين الي له هدف انوو يضرب رصاص على جاسم واي السبب؟
تفاعلو بقا وفرحووني 😍
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
انا اسف جداََ على التأخير يا جماعه في تنزيل البارت  بس انشاء الله مش هتأخر تاني😊❤️

اسياد العشق(الجزء الثاني ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن