نزل يزن من غرفته بوسامته المعتاده وألقى تحيه الصباح على الجميع فكان الجميع يجلسون ويدردشون منتظرون مجئ جاسم ومريهان.
خرج من القصر فكان يتابعه جاسر بأعينه وقام من وسطهم وخرج خلفه وجد والده يدخل إلى المخزن فدخل خلفه
فوقت يزن في مكانه
يزن : مفيش داعي تمشي ورايا شبه الحراميه كده.
ذهب جاسر له وابتسم : انا قولت اجي معاك هنا بدل ما تيجي لوحدك.
ابتسم له يزن ودخلت إلى المخزن و
كانت فتاه تجلس على المقعد وهي مقيدة بإحكام والرجل يجلس على الأرض وهو مضروب بشده فقام الحرس بتعذيبه.
صدم جاسر ووقف في مكانه : انتي.
ابتسمت الفتاة بسخريه : اه انا ازيك يا بشمهندس جاسر اووه كبير العيله بنفسه جاي لحد عندي يزن الصياد.
جاسر : اخرسي واحترامي نفسك واتعلم تتكلمي ازاي مع أي حد من عيله الصيااد.
وضع يزن يده على كتف جاسر حتى يصمت وجلس على الكرسي ووضع قدم علي الأخرى :انتي بقا الدكتور لماار قوليلي بقا ليه عملت كده.
لماار بغل وحقد : علشان ابنك رغضنب ولو مكانش ليا مش هيكون لغيري ومش ندمانه على إلى عملته وهعمل كده تاني.
كان جاسر يقف بلمح البصر أمامها ويضغط على فكيها بكرهه شديد حتى أصبحت تتألم بشدة.
يزن بصرامه : سيبها يا جااسر.
تركها جاسر وذهب بجانب والده وأمر جاسر الحرس بشئ وابتسم لها بخبث وتركها وخرج هو ويزن
فأحضر الحرس اثنان من النساء الغجريه نظرت أهم لمار بخوف.
المرأه الأولى : هنبدأ منين.
لمار بخوف : انتو عاوزين مني اي.
المرأه الثانيه : هنعلمك الأدب يا قطة .
وهجمو عليها الاثنين وهي تصرخ من الألم فضربوها بشده.
سمع يزن وجاسر صراخها فإبتسم جاسر ليزن وذهلو إلى القصر وهم في طريقهم للقصر وجدو دكتوره العائله تدخل من الباب.
جاسر : حضرتك مين الي طلبك.
الدكتورة بإبتسامه : البشمهندس ادم طلبني علشان المدام لين تعبانه جداََ وانا جايه علشان اشوفها.
جاسر : اتفضلي معايا .
دخلت الدكتور مع جاسر واوصلها إلى غرفه ادم ولين.
وخرج ادم وقف مع جاسر
ودخلت الدكتورة حتى تجري الفحص ل لينجاسر : هيا لين مالها.
ادم بقلق : مش عارفه من الصبح كل خمس دقايق تستفرغ ودايخه.
جاسر بإبتسامه :متقلاقش
نظر له ادم : انا بقلق من ابتسامتك دي اصلا.
خرجت الدكتوره في هذه اللحظه وعلى وجهها ابتسامه.
ذهب ادم عندها بسرعه : لين ملها يا دكتوره.
الدكتوره : مدام لين كويسه يا بشمهندس ادم متقلاقش دي أعراض طبيعيه لأي واحده حامل.
وقف ادم مصدوم : حامل.
الدكتور : شكلك مكنتش تعرف يا بشمهندس الف مبروك ربنا يتممها علي خير ويتربي في عزكو ولازم مدام لين ترتاح اول ٣ شهوور عن اذنكو.
وخرجت الدكتورة واخبرت الجميع في الأسفل والجميع فرح من أجلها.
ادم مازال يقف مصدوم
ضربه جاسر على ظهره : فوق يا عم وروح ل لين والف مبروك
فاق ادم من صدمته وفرح بشده : عقبالك انت ورزان يا جاسر يلا عن اذنك.
ودخل ادم إلى غرفته مع لين وابتسم جاسر وبدل إلى الأسفل .
________________ ________ _____________
في غرفه ادم ولين.
دخل ادم بسرعه فكانت أين مستلقيه على الفراش وهي مبتسمه وتضع يدها على بطنها.
جلس ادم بجانبها فجلست لين ونظرت له بعشق فضمها إليه بحب وحنيه.
ادم بدمووع : الف مبروح يا حبيبتي انا بجد مش مصدق ان انا هبقا بابا وانتي اجمل مامي في الدنيا.
لين بحب : احلى بابي .
ابتعدادم عنها وقبل جبينها : يلا خليني اساعدك تبدلي هدومك وتعالى ننزل علشان نطمن على مريهان وتقعد في الجنينه شويه.
لين بإبتسامه : يلا.
وتجهزو ونزلو إلى الأسفل وبارك الجميع لهما.
_________________ _____________________بعد قليل من الوقت دخل جاسم وهو يحمل مريهان فكانت تنام بعمق من التعب.
فرح الجميع بعودتها واطمئنو عليها جميعاََ وصعد جاسم بقا إلى الغرفه ووضعها في الفراش وجلس بجانبها وظل يتأمل ملامحها وبكى بشده.
ففتحت مريهان اعيونها ومسكت يديه الاثنان.
مريهان بتعب : جااسم.
مسح جاسم عيونه : قلب جاسم وروح جاسم وعقل جااسم.
مدت مريهان يدها ومسحت دموع جاسم : ليه دموعك بتنزل جاسم الصياد دموعها عمرها ماتنزل ابداََ وبعدين بتعيط ليه انا بقيت كويسه الحمد لله
جاسم وهو يقبل يدها : كنت خايف اووي يا مريهان انا من غيرك قلبي يمووت انتي إدمان بالنسبة ليا بقيت غريق في بحر عيونك .
مريهان بإبتسامه : طب لو بتحبني مش عاوزه اشوف دومعك تاني انا بستقوي بيك.
قبل جاسم يدها مره اخرى : وانا ديماََ جمبك نامي بقا يا حبيبتي لازم ترتاحي.
اغمضت مريهان عينيها فغفت بسرعه بسب مفعول الدواء.
غير جاسم ملابسه إلى ملابس بيتيه مريحه وجلس بجانبها مره اخرى يتأملها بحب.
________________ ______________________
كانو مازالو يجلسون في الأسفل وقفت سيلين من بينهم.
سيلين : بعد ازنكو يا جماعه هطلع ارتاح شويه.
اروي : مالك يا حبيبتي انتي كويسه.
سيلين : انا كويسه يا ماما هطلع ارتاح علشان منمتش كويس.
اروي : ماشى يا حبيبتي.
سيلين : عن اذنكو.
تابعها مراد حتى صعدت الدرج فغمزه لؤي حتى لا يلاحظه احد.
في غرفه سيلين ومراد.
جلست سيلين بحيرة وهي تفكر :طيب هعترفلو ازاي عاوزه اعمل حاجه مختلفه .
وجلست تفكر لفتره من الوقت حتى جائت في بالها فكره وبدأت بعملها.
فبدأت بوضع بعض الشموع بأشكال مختلفه والبلونات وحضرت طاوله الطعام بشكل مميز وارتدت فستان بالون النبيتي يصل إلى قبل ركبتيها وذو حملات عريضة ومفتوح من عند الظهر من الأعلى إلى الأسفل وصففت شعرها بشكل مموج فكان يصل إلي أسفل ظهرها ووضعت أحمر الشفاه الغامق وتزينت بشكل رائع وجلست متوتره جداََ تنتظر صعود مراد.
جلست سيلين تنتظر لوقت طويل حتى غفت على الاريكه.
فدخل مراد الغرفه بعد منتصف الليل.
وجد الغرفه مزينة بشكل جميل و أوله الطعام والبلونات والشموع يملؤن الغرفه ونظر على الاريكه وجد سيلين تنام وكانت في قمه الجمال فصدم من مظهرها ولكن فرح بشده.
فذهب إليها وجلس بجانب الاريكه على الأرض وظل يتأمل ملامحها بحب .
ففتحت سيلين عيونها وجلست ونظرت له بخجل.
مراد بعشق : كل دا علشاني.
سيلين بتوتر : اتأخرت ليه كنت محضرالك العشا.
مراد : العشا بس مفيش حاجه عاوزه تقوليها.
زاد توتر سيلين : لاء مفيش حاجه هقول اي يعني وبما انك اتأخرت برا يبقا اتعشيت فعن اذنك بقا هناام انا.
وقفت سيلين ومشت نحو السرير حتى تنام فوقف مراد وجذبها من يدها فإصتدمت به وضمها إليه واقترب منها وقبلها وبعد وقت دفشته سيلين وهيا تأخذ نفسها بصعوبه.
وكانت سوف تجري نحو غرفه الملابس فقيدها بيديه.
مراد : لسه بردو مش عاوزه تقولي حاجه.
سيلين بخجل وتوتر : مرااد ابعد شويه.
مراد : مش هبعد هقرب اكتر واكتر واكتر انتي مراتي وحبيبتي وكل حاجه ليا بموت فيكي يا سيلين بعشقك.
سيلين : مرااد.
مراد : قلبه.
سيلين بخجل : بحبك.
مراد : هاا مسمعتش.
دفشته سيلين بخجل : اوعي بقا عنك ما سمعت.
جزبها مراد مره اخرى وضمها بعشق وهيا بادلته العناق.
فقبلها مره اخرى واخذها إلى عالمه الخاص فأصبحت زوجه له شرعاََ وقانوناََ.
________________________ ______________
بقلمي shahd okasha ❤️⭐بعتذر للسناجل عارفه انكو هتموتوني قريب 😂😂😂🙏❤️
عاوزه تفاعل بقا علشان مش اتأخر في التنزيل 😊⭐⭐
مش هتخسرو حاجه لو دوستو على النجمه في نهايه كل بارت ⭐❤️
أنت تقرأ
اسياد العشق(الجزء الثاني )
Mystery / Thrillerروايه اسياد العشق الجزء الثاني هم عائله أساسهم العند والقوه هي عائله تمتاز بالكبرياء فهم عائله الوحوش من يقم في طريقهم يسحق فهم يمتلكون عشق خاص بهم يحتفظون به لمن يحبوون فإنهم عائله الصيااد اسياد العشق ❤️❤️❤️