في المستشفى
كان رجال العائله جميعهم منهم من يجلسون ومنهم من يقف
وكان يزن يقف ويستند بظهره إلى الحائط وكان قلبه يؤلمه على حاله ابنه وعلى هذه الفتاه التي في غرفه العمليات فهو يعتبرها مثل ابنته تماماََ.
وكان جاسم يجلس ويضع رأسه بين يديه ويبكي.
وجاسر يجلس بجانب جاسم ويحتوي فهو تؤأمه يتألم مثله تماماََ.
والباقي حزينون عليها ويدعون لهاا .
اما الفتيات كان في غرفه من غرف المستشفى وكانو يصلون وكان يدعون لها بأن تخرج من العمليات على خير وان تفيق بأقصى سرعه.
فكانت الفتيات يبكوون ويتألمون وكان نيره تتألم وتدعو لها لأنها تعتبرها مثل بنتها من يوم مجيئها للقصر.
في الخارج اما العمليات.
دخل رئيس الحرس ولمحه يزن فذهب نحوه وأخذه بعيداََ عن الجميع وذهب خلفهم جااسر ووقف معهم.
يزن بصرامته المعتاده وكانت عينااه تشع غضب : مسكتوو إلى عمل كده.
رئيس الحرس : اكيد يا بشمهندس يزن ودا إلى كنت جااي اقولهولك.
رد جاسر مقاطعاََ له : جيب كل المعلومات ومين الي وار إلى حصل وليه.
رئيس الحرس : حصل يا بشمهندس هوه إلى أطلق نار على مدام الدكتور جاسم واحد وجبنااه وخلينا اه يتكلم وقال إن فيه واحده هيا الي قالت له وإداته فلوس وكان هدفه الدكتور جاسم .
يزن بغل: وعرفت هيا مين.
رئيس الحرس : اه وهيا معانا في مخزن القصر هيا والراجل.
جاسر : طيب خدو بالكو وزودو حراسه ويخليهم في المخزن لحد اما نشوف جاسم هيعمل اي.
يزن : مش عاوز جنس مخلوق يعرف باللي حصل.
رئيس الحرس بإحترام : حاضر يا بشمهندس بعد اذنك هروح اشوف شغلي.
أشار له يزن بالذهاب.
ذهب زين ووقف بجانب يزن : هتعمل اي.
يزن ببرود : اما مريهان تتحسن وتفوق بخير جاسم إلى هيتصرف.
جاسر : اه دا من حقه هو الي هيقرر نعمل اي.
بعد قليل من الوقت
خرج الطبيب من غرفه العمليات وكانت علامات الحزن تظهر على ملامحه.
وقف جاسم حينما رأه وذهب في اتجاهه بسرعه وكانت عينااه حمراء بشده.
جاسم بقلق : هيا يا دكتور مريهان كويسه.
وضع جاسر يده على كتف جاسم : اي يا دكتور ما تخلص ما تقلقناش هيا هتفووق امتا.
الدكتور بحزن : انا اسف بس احنا عملنا إلى قدرنا عليه البقاء لله....
ووقعت الكلمه صدمه على الجميع.
دفش جاسم الطبيب بقوه من أمامه ودخل بسرعه إلى غرفه العمليات وكان قلبه قد تفتت وكأن كلمه الطبيب مثل الماء اللي الذي وقع فوق رأسه.
في غرفه العمليات.
دخل جااسم وجد الممرض تضع غطااء ابيض على وجه مريهان صرخ جاسم بقووه.
جاسم بصراخ : انتي مجنووونه انتي بتعملي اي ابعدي ايدك.
وذفشها ايضاََ من أمامه فنظرت له الممرض بحزن.
رفع جاسم وجه مريهان على يده فكانت مغمضه مثل الملاك.
جاسم بقلق : مريهان حبيبتي اصحى انتي وعدتني انك هتكووني جمبي صح قووومي يا مريهان قومي بقااا.
كان قد دخل إلى الغرفه الطبيب والممرضات وجاسر ويزن.
جاسر بعيون مدميه : جاسم خلاص بقا تعالى وفووق للحقيقه.
جاسم بصرااخ وبكااء: لا قووومي يا مريهااان ااااااااه
ووضعها مره اخرى برفق وحمل جهااز الصدمات وشغله.
الدكتور : يا دكتور جااسم مينفعش ك..
جااسم مقاطعاََ له بصراح : ااااخرررص.
صمت الدكتور وكان الجميع يشاااهد وقلبه يؤلمه
حمل جهاز الصدمات في يده الاثنين وبدأ بعملها لمريهان وهو يبكي مره.
جاسم :فوووقي بقاااا.
وقام بعملها مره اخرى انتفضت مريهان وصفر الجهاااز معلننا عوده هذا القلب الميت للحياااه مره اخرى.
وقف الجميع في زووول تاام .
وابتسم جاسر ويزن .
جلس جاسم على الأرض وهوو يبكي بقووه :ااااااه الحمد لله يااارب الحمد لله.
أسرع الطبيب تجااه مريهان وصرخ بالممرضاات وقامو بعمل جميع الفحوصات لهاا.
خرج يزن وجاسر وجاسم من العمليات وجلس جاسم بإرهااق وكان جميع من خااج غرفه العمليات مذهوليين تماماََ مما حدث فقد فارقت الحياه وعادت مره اخرى.
خرج الطبيب وابتسامه واسعه على وجهه هذه المره.
الدكتور بإبتسامه : بجد انا مذهوول تماماََ من الي حصل الظاهر ان حبك لها يا دكتور جاسم هو الي وجعها تااني بعد فضل ربنا سبحانه وتعالى وكمان علامتها الحيوي ممتازه جداََ وهتفضل في العنايه ٢٤ساعه تحت المراقبه وبعد كده هننقلها اوضه عاديه عن اذنكوو.
وتركهم الطبيب وذهب.
حازم :حد يروح يطن البنات زمانهم قلقانين.
أسر :يوه ويلا علشان حد فيكو ياخودهم يوديهم القصر علشان يرتااحو.
يزن بصرامه : يلا كلكو محدش هيفضل هنا كلكلو هتروحو القصر ولما تفوق هنخرجها من هناا.
جاسر :ايوه انا هفضل مع جاسم هنا والباقي يروح علشان ترتاحو ولو احتجنا حاجه هنرن نقولكو وانت كمان يا بابا روح علشان ترتاح.
امير :ماشى يا جاسر.
ادم : طب والبنت إلى عملت كده فكرتو هنعمل اي.
جاسم بغمووض :محدش يقربلها ولا هيا ولا إلى معاها وزودو حراسه عليهم وانا هتصرف بس لما مريهان تفوق.
مراد :انا هروح اشوف البنات علشان نمشو.
اومأ الجميع له ونزلو جميعاََ بكل هيبه وتبقى جاسر وجاسم ويزن.
يزن محدثاََ لجاسر وجاسم : اما مريهان تفووق هنخرجها ونجيب ممرضه القصر تهتم بيها وكمان الكل هيكون حواليها فا هتتحسن بسرعه.
جاسر بمزاح : يعني جوزها دكتور ونجيب ممرضه دا حتى عيب في حقه.
ابتسم لهم جاسم فهو يعرف ان يريد أن يجعله يبتسم.
وذهب يزن وأخذ نيره التي كانت تبكي وذهبو إلى القصر وذهب جاسر ودع رزان وتفهمت رزان وذهبت إلى القصر مع الجميع.
وتبقى فقط جاسر وجاسم في المستشفى.
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
في القصر
وصل الجميع إلى القصر و دخل كل شخص إلى غرفته لأنهم متعب ون من السهر طول الليل بالمستشفى.
في غرفه يزن ونيره.
كان يزن بالحمام وكانت نيره كلماا تتذكر ما حدث تبكي.
خرج من الحمام وكان يجفف شعره وجدها تبكي ذهب نحوها بسرعه وضمها إليه بحناان.
يزن بحنان : مالك حبيبتي بتبكي ليه.
نيره ببكاء : شووفت ولدنا يا يزن بيتعذبوو جاسم ومريهان
ابتعد يزن عنها وحاوط وجهها بكفيه : مش الدكتور قال إنها هتفوق خلال ال٢٤ ساعه وهنجبها هنا كماان وجاسم اول ما يشوفها بخير نفسيته هترتاح.
نيره وقد هدئت من احتواء يزن لها : يارب يا يزن يارب نفسي يعيشوو مرتاحين بقا.
ابتسم لها يزن بحب : يلا يا حبيبتي قومي غيري هدوومك علشان ترتاح شويه انتي سهرانه طول الليل.
ابتسمت له نيره بعشق وذهبت وأتت بعد قليل ونامو.
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
في غرفه لؤي واسيل.
دخلت اسيل إلى الغرفه بإرهااق ولؤي ايضاََ
وحينما دخلو استدارت اسيل ل لؤي وارتمت بأحضانه ولكن بشده ضمها لؤي له وقلق بشده عندما بكت.
لؤي بقلق : اسيل حبيبتي مالك بتعيطي ليه.
اسيل ببكاء : انا خايفه اووي يا لؤي خايفه.
جذبها لؤي وجلس واجلسها على قدمه مثل الطفله ومسح لها دموعها وخجلت اسيل من هذا الوضع ولاحظها لؤي وابتسم لأنها تخجل منه.
لؤي : قوليلي بقا بتعيطي ليه وخايفه من أي.
اسيل بدمووع : خايفه حد يجي يبعدنا عن بعض زي الي حصل مع جاسم ومريهان خايفه وأول مره اخااف من الموت خايفه نبعد عن بعض انا مش عارفه حبيتك ازاي بس انا بحبك لؤي و.
قاطعها لؤي وضمها له بعشق : ااشششش متقولش الكلام دا عمري ما أبعد عن غير لو ربنا افتكرني انا بحبك يا اسيل لاء انا بعشقك ربنا يخليكي ليا يا عمري.
بادلته اسيل العناق حتى ناامت بين احضاانه .
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
في غرفه جاسر ورزان
دخلت رزان إلى الغرفه وغيرت ملابسها إلى ملابس مريحه وجلست تتصفح علي الهاتف بملل.
كان هنااك صوت يأتي من الشرفه فخافت بشده وكان هناك مزهريه بجانب السرير فمسكتخا واختبأت بجانب باب البلكون ونظرت من خلف الباب وجدت رجل يدخل ويعطي لها ظهره فخافت بشده وخرجت برفق وكانت علي وشك ضربه على رأسه.
فإستدار وامسكها بسرعه فوقعت المذهريه وتحطمت وصدمت رزان و....
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
بقلمي shahd okasha ❤️😊
انا عارفه اني وحشه عزبت البت مريهان معانا😂😂
تتوقع بقا مين الي له هدف انو يقتل جاسم
ومين الي دخل اووضه رزان ويا ترى هعملها اي.
🤔🤔🤔😂❤️
انا بعتذر جداََ يا جماعه عن التأخير بس انتو عارفين طبعاََ احنا في شهر رمضان المبارك كل سنه وانتو طيبين ❤️ومتعوده بختم القرآن ❤️😊ومشغوله شويه بس وعد مش هتأخر عليكوو تااني يا قمررات ❤️💋⭐
أنت تقرأ
اسياد العشق(الجزء الثاني )
Mystère / Thrillerروايه اسياد العشق الجزء الثاني هم عائله أساسهم العند والقوه هي عائله تمتاز بالكبرياء فهم عائله الوحوش من يقم في طريقهم يسحق فهم يمتلكون عشق خاص بهم يحتفظون به لمن يحبوون فإنهم عائله الصيااد اسياد العشق ❤️❤️❤️