Part 5

180 10 0
                                    

'Lou, dit kan je echt niet maken!' Roept Niall voor de zoveelste keer terwijl Louis hem de trap opduwd, richting de kamer van Lottie. 'Hoezo niet?' Vraagt Louis met een onschuldig gezicht. 'Dat is de deal. Jij mag mijn zusje mee uit vragen, maar alleen als je het NU doet.' Niall wil wat zeggen, maar bedenkt zich. Verontwaardig klapt hij zijn mond dicht. Zayn staat een paar meten van hun vandaan, naar zijn telefoon te lachen. Sinds het concert van 2 dagen geleden, is het enige wat hij doet met Perrie appen. Louis zucht. Het herindert hem eraan dat hij Harry moet bellen. Hij is er nog niet helemaal over uit of hij het ook echt gaat doen, hij weet waarschijnlijk niks te zeggen en hangt dan op. Of zoiets. Niall merkt dat Louis even is afgeleid, en ziet zijn kans op 'onopvallend' weg te glippen. Maar het schijnt nogal moeilijk voor Niall te zijn om iets te doen wat niet opvalt, want op het moment dat hij zich om probeert te draaien op de trap, schrikt Louis op. 'Ni! Je moet dit echt doen!' 'Shit.' Sist Niall, die echt had gedacht dat hij weg kon komen. Louis begint hem weer te duwen, wat een half-vallende Niall opleverd. Als ze eindelijk op de overloop staan, draait Niall zich om naar zijn beste vriend. 'Louis! Je bent zo'n eikel! Wat moet ik tegen ha..' 

Verder komt hij niet, want de deur van de kamer waar ze voorstaan word opengezwaaid. Lottie staat met een verbaasd gezicht in de deuropening. Louis weet zeker dat ze eerst geïrriteerd keek, maar dat haar gezicht verzachtte toen ze de blonde jongen zag. 'Waarom maken jullie in hemelsnaam zoveel lawaai?' Vraagt ze, en ze probeert haar geïrriteerde gezicht weer op te zetten. Nu kijkt Zayn ook op, nu is het moment voor Niall om te vragen of ze mee uit gaat. Louis besluit dan maar de eerste zet te maken, omdat hij het Niall nog niet echt ziet doen binnen nu en 5 minuten. 'Wij maken zoveel lawaai omdat Niall...' Als hij Niall's naam zegt geeft  hij hem een harde por met zijn elleboog, zodat Niall gedwongen is een stap naar Lottie te doen. 'Je wat wilde vragen.' Maakt Louis zijn zin met een grijns af. 'Oh?' Vraagt Lottie, en alle irritatie valt van haar gezicht af. Niall loopt rood aan. 'J-ja, ik.. uhm...' Lottie doet een stap in Niall's richting. Ze weet eigenlijk al waar dit heengaat, en ze is superblij dat Niall eindelijk een stap durft te zetten. Ze heeft al superlang een crush op Niall, al haar vriendinnen weten het. 

Ze staat nu recht tegenover Niall, en ze kijkt hem nog steeds aan alsof ze heel erg verbaasd is. Niall kijkt hupzoekend naar Louis, en daarna naar Zayn. Maar die houden allebei hun mond. Hij merkt dan Lottie hem nog steeds aankijkt. Shit, nu kan hij echt niet meer terug. 'Ik vroeg me af of je misschien.. nou ja... met me uit wilde?' Hij kijkt naar de grond, hij heeft zichzelf compleet voor gek gezet. Lottie is nu waarschijnlijk aan het bedenken hoe ze hem het best kan afwijzen of zoiets. 'Ja!' Hij kijkt op. 'Wat? Ik bedoel, huh? Echt waar?' Stotterd Niall verbaasd. Zei ze nou echt ja? Achter hem hoort hij Zayn en Louis proesten. NU heeft hij zichzelf compleet voor gek gezet. 'Ja, tuurlijk! ' Ze loopt langs Niall naar de trap. 'Ik moet gaan, kom je me vrijdag rond een uurtje of 7 ophalen?' Niall kijkt haar met open mond na terwijl ze de trap af loopt. Hij zegt nog iets van een 'ja, tot vrijdag', maar hij weet niet zeker of ze het nog heeft gehoord. Hij draait zich met wijdopengesprerde ogen langzaam om naar Zayn en Louis. Zijn gezicht veranderd van heel blij, naar super chagerijnig als hij ziet dat Zayn en Louis over elkaar heen hangen van het lachen. 'DUDE, VROEG JE NOU ECHT OF ZE HET MEENDE?' Weet Zayn er tussen het lachen door uit te krijgen. 'HUH? ECHT WAAR?' Doet Louis hem plarerig, half hikkend van het lachen, na. Wat weer een nieuwe lachbui van Zayn opleverd. Niall gromt iets over hoe erg hij ze haat, en loopt dan naar de kamer van Louis. Als zijn vrienden zijn uitgelachen komen ze hem achterna. Ze lachen nog steeds een beetje na, maar gelukkig zijn de echte lachbuien gestopt. Zo grappig was het nou ook weer niet hoor, denkt Niall nijdig.

Dan schiet hem iets te binnen. 'Lou!' roept hij blij. 'Ni!' Praat Louis hem op dezelfde manier na. Niall negeert het en praat gewoon door. 'Nu ik Lottie mee uit heb gevraagd...' Begint Niall. 'Jaaa...?' Vraagt Louis, die al aanvoelt waar dit heengaat. 'Lijkt het me niet meer dan eerlijk als jij Harry belt. Nu.' 'Nu? Ni, please.' 'Ik moest toch nu Lottie mee uit vragen?' 'Ja maar...' 'Nee! Lou, je moet het echt nu doen. Zayn, zeg er ook eens wat van.' Zayn kijkt op van de grond en loopt rood aan, hij vind het nooit leuk als hij een kant moet kiezen. 'Ik d-denk dat Niall gelijk heeft.' Zegt hij snel, en hij kijkt gauw weg naar de grond. 'ZAYN!' Roept Louis verontwaardigd uit. Hij weet dat hij deze discussie gaat verliezen, maar hij geeft niet zomaar op. 'Ik dacht dat je van me híéld!' Roept hij dramatisch, en hij gooit met een wijd gebaar zijn arm tegen zijn voorhoofd. Zayn kijkt zuchtend naar Niall, die een wenkbrauw optrekt als Louis zich, overdreven kreunend, op de grond laat zakken. Zayn weet wat hem te doen staat, en met een vermoeide zucht loopt hij naar zijn vriend toe. Hij pakt Louis' bovenarmen stevig vast, en trekt hem in één vloeiend gebaar omhoog. 'Bel hem nou maar gewoon!' Roept Niall, het duurt hem allemaal veel te lang. Lou krijgt het altijd voor elkaar dingen zo lang mogelijk uit te stellen. 'Okayokay chill.' Zegt Louis mompelt, hij gaat er nu niet meer onderuit komen, en dat weet hij. 'Ik bel hem wel.'

'JONGENS IK KAN DIT NIET!' Louis schreeuwt het bijna. Hij zit op zijn bed, rechts van hem Zayn, links Niall. 'Hm, ik ben bang dat geen keus hebt Lou.' Zegt Niall sarcastisch, en hij wijst naar de groene knop op het iPhoneschrem van Louis. 'Druk nou maar gewoon op die knop.' Heel veel geduldiger zegt Zayn: 'Het komt echt allemaal wel goed, echt waar.' Dat kalmeert Louis. Een beetje. Als hij na een halve minuut zijn moed bij elkaar heeft geraapt, drukt hij op 'bellen'. De telefoon gaat een paar keer over, en dan hoort hij een vrouwlijke stem door de telefoon. 'Hallo?' Klinkt het kortaf. Even schrikt Louis, dit was wel het laaste wat hij had verwacht. 'M-met Louis Tomlinson. Ik bel voor Harry Styles?' Hij krijgt niet meteen antwoord, maar hij hoort wel wat gemompel aan de andere kant van de lijn. 'Hier komt hij.' Zegt het meisje dan ineens, en Louis schrikt op als hij haar stem hoort. Hij voelt nog wel vaag zijn vrienden opgewonden in zijn zij porren, maar de rest valt alles weg als hij die stem hoort. De stem die hem door moeilijke tijden heeft getrokken, al weet de jongen die bij de stem hoort zelf niet eens. 'Hallo, met Harry Styles?'

As tears fall down 》Dutch Larry Stylinson fanficWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu