HARI AHAD.Permulaan sekolah yang ceria. Tapi aku terlupa yang....
Hari hari aku di sekolah akan jahanam dengan kehadiran mamat perasan hot tu! Huh!
Kenapa dia nak kena pindah sini? Pindah lah ke tempat lain. Pi pindah Sabah Sarawak nun! Hehee...
"Nah." Aku menghulurkan sehelai kertas kepadanya.
Dia menyambut.
~SYARAT-SYARAT NAK DUDUK TEPI AKU~
1) Aku x suka bising. So, jangan buat bising.
2) Aku x nak ada kena mengena ngan kau. Tolong jauhkan diri dari aku.
3) Jangan nak menggatal seolah-olah aku ni takde kerja nak buat selain ngorat kau.
4) Jangan tegur aku.
5) Aku x nak dengar suara kau.
6) Aku x suka perangai bajet dan kerek kau tu.
7) Jangan usik aku tidur.
8) Jangan lebih dari garisan sempadan yang aku dah buat tu.
9) Jangan tegur kalau aku buat pape. Even perkara yang kau tak suka.
10) Tolong jangan perasan!
DIA TERGELAK.
"Adoi, rules cam budak tak mumayyis!" Dia menggeleng kepala.
"Aku tak kesah dengan semua rules bagai ni. Sebab ape?" Dia tersenyum senget.
"Sebab aku raja pada diri dan dunia aku. Aku buat ape aku rasa nak buat. Aku adalah aku. Anyone can't change me except myself." Serious dia bercakap.
"So, adalah diingatkan di sini. Jangan tentukan ape aku nak buat kecuali kalau betul kau nak tau siapa diri aku yang sebenar. Kalau aku marah, aku cuma fikir satu aje. Shoot kepala orang yang cari pasal ngsn aku tu." Suara Hazree bertukar keras.
Aku terdiam. Seram!
"Lantak kau lah. Yang penting, aku tetap dengan rules aku tu." Aku merengus perlahan.
"So, just do what you want. No need to give me these childish rules." Dia tersenyum sinis.
"Kau nak perang ngan aku, ke?" Kening aku terangkat.
"Aku tak perang ngan girls cam kau. Acah acah tomboy." Dia membalas sambil menumpukan perhatian kepada buku Biologi di hadapannya.
"Kau cakap ape?" Aku mengetap bibir.
"Aku cakap kau.... Acah acah tomboy. In other means... Lembik!" Dia membalas selamba.
"Kau memang tak sayang mulut, kan?" Aku bangun dari kerusi.
"Aku tak kesah pun." Dia menjongkang jongketkan kerusi dengan hanya menggunakan 2 kaki kerusi tu. Kerusi ada 4 kaki, yang kau pergi guna 2, pahal?
Tanpa membuang masa, aku menarik kerusinya dari belakang. Dan, dia jatuh terlentang.
"Kau dah pahal?!" Dia menengking.
"Kau yang cari gaduh." Aku tersenyum sinis.
"Kau memang..."
BUK!
Hazree memegang pipinya.
"Apesal kau tumbuk aku, siot?!" Dia pandang aku macam nak telan!
"Sebab kau kurang ajar." Aku membalas ringkas.
"Sini, kau!"
Dan....
YOU ARE READING
AKU TUNGGU KAU, BONGOK!
Romance"Aku tau suara aku ni sexy. Sebab tu kau suruh aku senyap. Kau takut cair, kan?" - Hazree Kehidupan aku berubah malang bila mamat perasan dan kerek tu pindah sekolah dan duduk tepi aku! Okey, aku tak tau nak terangkan macam mana, tapi aku betul-bet...