Bab 19

333 78 15
                                    


"HARI NI madam nak kamu buat kerja secara berkumpulan. Satu kumpulan dua orang." Madam Rozana memandang seisi kelas.

"Pilih group member ke madam?" Salah seorang dari kami bertanya.

"Tak. Just, dengan your tablemate. Madam nak, kamu buat karangan bersama sama. Bincang isi. Berikan idea terbaik kamu. Barula hasil kerja meletops." Madam tersenyum.

"Okay madam."

"So..." Aku bersuara sebelum terhenti.

Terhenti bila memandang dia yang sedari tadi asyik menunduk.

"So?" Dia mengangkat muka dan memandang tepat ke arah aku.

"Apa..  idea kau?" Agak kekok. Mungkin kekok sebab aku terasa dengan cara dia semalam?

"Kau dulu."

Aku mencapai kertas kajang dan menulis idea aku sebelum aku tunjukkan kepadanya.

Dia mengangguk dan menyalin isi tersebut. Tak lama kemudian, dia menunjukkan coretan ideanya kepada aku dan aku pula menyalinnya pada kertas kajang aku.

Berulang ulang kali .

"Pasal semalam... Kau kenapa?" Aku menyoal perlahan sambil menunduk.

"Aku.. entahla. Kau... Suka dia ke?"

Spontan aku memandang Haz. Riak wajahnya tak dapat aku teka.

Aku cuma mengangkat bahu. Dia tersenyum sinis sebelum menggeleng perlahan.

"Kenapa? Aku.. tau lah aku tak layak, Haz. Tapi kau jangan layan aku cam ni." Aku menahan perasaan. Entahla rasa diri ni rendah sangat.

Dia kelihatan terkejut.

"Tak.. bukan tu maksud aku." Dia menggeleng.

"Aku just.. entahla weii. Bila ada antara kita yang macam ni... Aku kekok. Abis kalau korang cintan cintun, aku camna?" Dia memandang aku.

"Emm.. camtu laa. Kau cari la awek, weii."

"Takda orang nak kat aku ni. Aku ada minat kat sorang ni. Tapi..." Dia terhenti.

"Sapa? Awat?" Aku tersengih. Dalam hati, aku dah mula rasa lain. Dia ada minat someone? Sapa?

"Adalah. Tapi dia dah suka orang lain." Haz cuma beriak bersahaja.

"Sapa wehh? Berani dia tak terima kau. Habaq lekaih. Aku nak ajar dia." Aku acah acah menggenggam penumbuk. Dalam hati cuma tuhan yang tahu.

"Dah la. Tak payah. Biar je dia. Dah aku ni yang tak ensem, tak menarik. Tak boleh salahkan dia jugak." Dia cuma menggeleng. Aku mencebik.

"Kau kononnya tersakiti la ni?" Kening aku terangkat.

"Ha'ah. Kentang yang tersakiti." Dia mengangguk dengan tangannya yang ligat menulis.

"Eleh. Goodlooking, nak jadi kentang. Sok sok kentang." Aku julingkan mata. Sumpah aku tak puas ati. Punya laa ramai gadis gadis idaman malaya yang crush kan dia, boleh dia bajet kentang. Allah makbulkan nanti, baru tau ha.

"Dah dah la nak fikir pasal tu. Buat kerja tu." Tegas dia bersuara.

Aku membuat muka cemberut sebelum menyambung kerja yang tergendala tadi.



*******



HAZREE'S POV

"HAZ, jom!" Hazeeq memandang aku yang sedang berjalan ke arah motorsikal yang di parkir di kawasan parkir.

"Mana?" Aku menyoal.

AKU TUNGGU KAU, BONGOK!Where stories live. Discover now