Rövidesen vissza indultunk a Roxfortba, az alagúton keresztül.
Lupin Professzor terelgette Pettigrewt. Apa és Harry Ronnak segítettek, mivel eléggé fájt a lába. Hermione és én pedig mögöttük mentünk.
- Megharaptalak. Biztos fájt egy kicsit. - mondta Apa Ronnak.
- Egy kicsit? EGY KICSIT? Majdnem letépte a lábam! - háborodott fel a vörös hajú.
- A patkányra mentem! - mentegetőzött Apám.
- Egyébként, máskor kimondottan jól nevelt kutya vagyok. James többször is javasolta nekem, hogy maradjak mindig kutya. - mesélte.
- A bundát még kibírnám, de a bolhák! Az őrjítő! - mondta Apám, mire nevetni kezdtünk.
Hamarosan kiértünk az alagútból.
Ront leültettük egy közeli kőre, majd Hermione a lábát kezdte vizsgálni, Harryvel pedig figyeltük az eseményeket.
Ekkor vettem észre, hogy Apám megy valamerre, majd tőlünk pár méterre megáll.
- Nyugodtan menj utána. - mosolygott rám Hermione.
- Oké, köszi! Harry te nem jössz? - kérdeztem, mire a fiú is felpattant a földről, majd követett engem.
- Gyönyörű szép, nem? Emlékszem, milyen volt először belépni a kapun. Jó lesz újra szabad emberként járni benne! - mondta Apám a Roxfortot nézve, amikor mellé értünk.
- De, tényleg gyönyörű. - mosolyogtam rá.
- Ha tudnád mennyire hiányoztál. - ölelt magához Apám.
- Te is nekem. - suttogtam.
- Apa, egy valamit még mindig nem értek. A búcsúleveledet miért úgy írtad alá, hogy T. B.? - vontam kérdőre.
- Szóval Wanda megmutatta neked? - kérdezte lelkesen.
- Nem. Iskolakezdés után nem sokkal találtam meg a táskámban. Fogalmam sincs, hogy hogy kerülhetett oda. - emlékeztem vissza.
- Furcsa. - gondolkodott el Apa.
- Na, de akkor mit jelent a T. B.? - faggattam tovább.
- Tapmancs Black. - mondta, mire értetlen fejet vágtam.
- Még diák korunkban James, Remus, Peter és én voltunk a Tekergők, az iskola rémei. - nevetett.
- Mindegyikünknek volt egy beceneve, ami arra utalt, hogy milyen állattá tud változni. Így lett James Ágas, Remus Holdsáp, Peter Féregfark és én Tapmancs. - magyarázta.
- Ez nagyon menő. Ti négyen nagyon jó barátok lehettetek. - gondolkodtam hangosan.
- Azok voltunk. - sóhajtott szomorúan.
- De most az a lényeg, hogy végre kiszabadultam, és újra együtt lehetek veled és édesanyáddal. - simogatta meg az arcomat Apám.
- És nem mellesleg újra láthatom az én egyetlen keresztfiamat. - fordult Harry felé.
- Szakasztott apád vagy Harry, de a szemed... A szemed az édesanyádé. - mosolygott a fiúra.
- Nemes lelkűen bántál Peterrel, de nem érdemelte meg. - folytatta.
- Úgy gondoltam, hogy apám nem akarná, hogy a legjobb barátai gyilkoljanak. Meg aztán, ő az élő bizonyíték, felmenti magát. - mondta a fiú.
Eközben hallottuk, ahogy Pettigrew fűnek-fának könyörög, hogy ne vessük őt dementorok elé. De most komolyan, ki lenne az közülünk, aki megbocsájtja neki a tetteit? Hát senki.
YOU ARE READING
A Maximoff lány és az Azkabani fogoly (Harry Potter ff.) /BEFEJEZETT/
FanfictionSziasztok! Cora Astrina Maximoff vagyok. Idén leszek harmadéves a Roxfortban. A tavalyi év elég húzós volt. Remélem az idei iskolaév nyugisabb lesz, bár van egy olyan megérzésem, hogy ez az év se a terveink szerint fog alakulni. Nemrég az újságokban...