Operationen

75 4 0
                                    

~Antons perspektiv ~

-Vad är det gumman? Säger jag och strycker henne på ryggen

- jo de är så att jag fick ett samtal av min doktor och han sa att vi kunde operera mig så att jag fick synen tillbaka sa hon och kysste mig lätt.

Jag sa inget jag var alldeles förstenad. Hon skulle se mitt riktiga ja..

~ Ambers perspektiv ~

-jag måste berätta en sak Amber säger han försiktigt.

-Nej det hinner ju inte vi ska dit nu så kom.  Säger jag och hoppar upp ur sängen men stannar genast.

Jag insåg att jag inte kunde se och massa tårar rann ner för min kind. Jag fick två varma armar runt mig och små pussar på mitt bakhuvud.

-kan du hjälpa mig till doktorn? Frågade jag Anton

- Ja kom

Vi satt nu i bilen på väg till sjukhuset. Under tiden jag skulle operera fick inte någon vara med så Anton skulle fara någons stans och jag vet fortfarande inte vart mina föräldrar är.  Om jag kan se efter det här kommer jag måsta börja skolan igen men dom har sagt att jag ska ha en assistent var jag än går.
~Fyra timmar senare~

Jag slår sakta upp ögonen och får äntligen se ljuset igen. Det står en person längre bort i rummet. Jag stelnade till när jag såg vem det var och började skrika. Där stod mitt ex som var otrogen mot mig.. Jag var så förbannad och vart var Anton när man behöver honom. Aiden kom närmare mig och jag skrev att han skulle ge sig iväg. En kille i min ålder ungefär springer in i rummet och slår till Aiden. Det var Anton.. Som nästan dödade oss..

-Vad gör du h-häär stammade jag fram

- jag om tillbaka för hämd sa han och skrattade

~Han~Where stories live. Discover now