Ayaz'ın Gözünden
Lucia: Ben sizinle gelmeyeceğim
Elsa: Ne? Neden?
Lucia: Tek arayacağım, hem böylece daha fazla yere bakıp daha hızlı arayabiliriz.
Ayaz: Mantıklı.. Kendine dikkat et
Luica: Tamam.
Lucia bizden ayrılmıştı, Mael'i nerede arayacağız, nasıl bulacağız bilmiyorum ama bir şekilde onu bulmamız ve kurtarmamız lazım. Elsa ile beraber devam ediyoruz.
Elsa: Ayaz, bak!
Ayaz: Ne o?
Elsa: Afedersin, Orası bi kerhane..
Ayaz: Hadi gidelim..
Elsa: Ne? Ayaz!
Ayaz: Noldu? Niye kızdın anlamadım?
Elsa: Sen oraya girmek için çok heyecanlı görünüyorsun, çok isteklisin bakıyorum da?
Ayaz: Sen... Orası... Elsa sen yanlış anladın. Bizim oralarda Holding, Fabrika anlamına geliyor.
Elsa: Kerhane mi?
Ayaz: Evet.
Elsa: Öyle desene, Ama sorun şu ki normalde başka bir anlamı var... Bilmesen de olur.
Ayaz: Giriyor muyuz?
Elsa: Hayır, orada olabileceğini sanmıyorum...
Elsa ile beraber tekrar ilerlemeye başladık... Yollar git git bitmiyor ama bir türlü Mael'i bulamıyoruz. Bu adam yer yarıldı da içine mi girdi?
Ayaz: Ne olursa olsun!
Elsa: Nasıl?
Ayaz: Onu bulacağım..
Elsa: Bulacağız Ayaz.. Seninleyim bunu bil.
Ayaz: Teşekkürler.
İlerlemeye devam ettik. Yorulsakta duramayız, Ayrıca artık Lucia'nın da nerede olduğunu bilmiyoruz. Acaba o Mael'i Bulabilecek mi? Bunu zaman gösterecek, Mael'i bulmamız lazım..
O, O Benim arkadaşım. Onu yapayalnız bırakamam..
İlerledikçe ilerledik ve sonunda karşımıza bir yer çıktı.. Burası bir oto galeri..
Mael'in gözünden
Ayılmışım. Kendimi hapiste buldum. Burası sıradan hapishanelere benzemiyor. Parmaklıklar demirdendi ama pırıl pırıldı. Kapıda elektronik tuş takımı bulunuyordu. Demek ki hapishanenin kilidi elektronikti. Sonuçta gelecekteyiz. Adamlar akıllı. Burada her şey robot yığını resmen. Tek tük normal insanlar var burada.
Bunları düşünmenin zamanı değil. Benim buradan kurtulmam lazım. Ama çok zor kurtulurum buradan. Ya da öleceğim. Aklıma Ayaz geldi. Sevgili dostum! Keşke o ahmak planımı uygulamasaydım! Robot askerler demirden ya! Aklıma tüküreyim! Nereden çattım bunlara?
Bunları düşünürken hapishanenin kapısı açıldı. Gelen tanıdıktı. Yüzbaşı!
Yüzbaşı soğuk bir tavırla içeri girdi. Ben de yatağın üstünden kalktım. O beni umursamadan yerine oturdu. Anladığım kadarıyla yüzbaşının morali biraz bozuktu.
Acaba binbaşı ona ne demiş olabilir? Bilmiyorum. Ne derse desin benim umrumda değil. Ben buradan kurtulmak istiyorum! Ailemin yanına dönmek istiyorum!
Geçen on dakikanın ardından yüzbaşı kafasını yerden kaldırdı ve bana baktı. Sakin bir tavırla konuşmaya başladı.
Yüzbaşı: Mael Leon! Hesaplaşmamıza kaldığımız yerden devam edeceğiz.
Mael: Edelim yüzbaşı! Edelim!
Yüzbaşı: (sesi kalınlaşarak) Ayaz nerede?
Mael: (yüzbaşıyı umursamadan) Rüzgarda uçan şu uçakları görüyor musunuz? Ne güzeller! Ama zararları da yok değil! İnsanların ölümüne sebep olabiliyorlar.
Yüzbaşı: (sinirlenerek) Sen benimle dalga mı geçiyorsun?
Mael: (alaycı bir tavırla) Dalga denizde olur yüzbaşı!
Yüzbaşı: Kes! Eğer bu gibi laflarına devam edersen seni kendi ellerime öldürürüm!
Mael: Yüzbaşı! İsteseniz de bizi öldüremezsiniz! Binbaşı izin vermez öyle değil mi?
Yüzbaşı: (elektrikli copuyla Mael'e vurarak) Kes traşı! Binbaşıdan sanane!
Mael: (yüzbaşıya acıyarak bakar.) Siz de burada olmak istemezdiniz öyle değil mi yüzbaşı?
Yüzbaşı: (tavrı değişir) Haklısın Mael Leon! Sana bir şey itiraf etmek istiyorum.
Mael: Dinliyorum.
Yüzbaşı: Ben de eskiden robot askerler tarafından geleceğe kaçırıldım. Kapsülden maalesef kaçamadım. (sesi ciddileşerek) Ama buranın havası daha iyi Mael Leon! (Mael'e sertçe vurur)
Mael: (acısına rağmen konuşur) Yüzbaşı! Elbet bir gün buradan kurtulmak isteyeceksin! Ama o gün gelince pişman olacaksın!
Yüzbaşı: (gülerek) Hiç güleceğim yoktu Mael Leon! Bu arada ismin değişti. (elindeki elektronik kartı Mael'in göğsüne yapıştırır) Bundan böyle adın GFr. MaLe olacak.
Mael: Adım iyiymiş. Gelecek Fransız Mael Leon!
Yüzbaşı: Salladın değil mi?
Mael: Biz sizin gibi sallamayız! (ciddi bir tavırla yüzbaşının gözlerinin içine bakar) Biz neredeyiz? Gelecekte. G bunu ifade ediyor. Fr. de benim milliyetimi tarif ediyor. MaLe'ye gelince. O da adımın ve soyadımın ilk iki harfi.
Yüzbaşı: (alaycı bir tavırla) Keşke bu zekanı robot askerlere yakalanmadan önce kullansaydın! (der ve oradan ayrılır)
Mael: (kapıya kadar yaklaşır) Bir gün hepinizden kurtulacağım yüzbaşı! Sizi öldüreceğim! (bunları dedikten sonra Mael, demir parmaklıklara dokunduğu için çarpılır)
Çarpılmıştım.
Mael: (zar zor konuşarak bağırır) Buradan bir gün çıkacağım yüzbaşı! Sizleri katledeceğim! Aklında tut bunu!
Bayılmışım...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Geleceğin Sırrı...
Ciencia FicciónKapsülün içindeki insanlar nereye gidiyor olabilir? Belki de geleceğe ya da ölüme... Bilemiyoruz... Kapsülden kurtulan iki genç... Ayaz ve Mael... İki farklı insan... Bakalım gelecekten kurtulabilecekler mi?