Chapter 19,author ada hutang cerita kenapa dami benci sangat si ex dia nicholas tu kan so mari kita tengok kenapa.
2tahun yang lalu~
"Eimir semua dah siap ke,cepatlah nak gerak dah ni?"harini hari penting sebab harini adalah hari birthday nicholas and aku dah bertungkus lumus dah buat persiapan kejutan special untuk dia,aku xsabar nak tengok reaction dia
"Weyh dami!lilin cake tak de lah!"jawab kawan rapatku eimir,dia dengan aku banyak habiskan luang masa untuk kejutan ni memang bestie terbaik aku.
"Camne boleh takde,takpe ii kita boleh singgah nanti waktu dalam perjalanan.mana hadiah mari sini aku pegang,kau bawak cake tu oke"jawabku untuk menangani masalah
Sekarang kitorang dalam perjalanan nak pergi tempat latihan tinju dia,kitorang nak buat suprise dekat sana.of course kitorang tak lupa untuk beli lilin,tak lengkaplah nanti kek tanpa lilin kan.selesai beli kitorang terus menuju ke tempat latihan tu.
"Weyh dami sabarlah sikit!kalut betul dia ni taulah nak suprise boyfriend"jerit eimir sambil mengejar langkahku yang semakin laju maju ke dalam area tempat latihan maklumlah excited kan tapi semuanya berubah alangkah terkejutnya aku bila ternampak nicholas yang sedang berpelukan dan hampir berciuman dengan perempuan lain tepat dihadapan mata aku sendiri.
Eimir yang turut menjadi saksi atas kecurangan nicholas sudah tidak dapat menahan diri dan sabar lagi apabila nampak aku yang dah terjatuh terduduk dengan kepala tertunduk diikuti dengan tangisan dan kotak hadiah yang terlepas dari tangan aku segera berlari kearah nicholas dan melempar kek berkrim itu ke muka nicholas tidak cukup dengan itu eimir terus menerus mengajar nicholas,eimir yang merupakan ahli taekwando sedang berlawan dengan nicholas yang merupakan ahli tinju boleh bayangkan tak betapa sengitnya perlawanan tu.Akhirnya kedua mereka berhenti apabila mendengar jeritan kuat dari aku.
"BERHENTI!!"
Badan nicholas yang sedang duduk diatas eimir segera aku tolak hingga terjatuh,dalam keadaan mata yang masih basah aku menarik eimir kebelakang.
"Awak sibuk berlatih?saya faham!awak penat berlatih?saya biar!awak kena cuti sebab mak awak masuk hospital?saya percaya!seluruh kepercayaan saya,saya serahkan pada awak saya tak pernah nak cakap yang saya cemburu,saya sedih,saya tak suka bila awak ada hubungan dengan perempuan lain,saya simpan!saya tak nak bebankan awak tapi tengok apa yang awak buat!awak tau tak betapa banyak banyak masa,duit dan tenaga saya dan eimir luangkan untuk benda ni,saya nak buat awak happy nak tengok awak happy tapi macam ni awak balas dekat saya!macam ni ke!"
Air mata aku yang tak berenti renti keluar makin lama makin deras,aku yang tengah lemah hanya mampu menumbuk dada dia dan menolak sahaja,berusaha untuk tidak jatuh dan kuatkan diri.
"sekarang saya dah taknak dengar apa apa,mulai saatni detik ni kita dah putus!takde lagi hubungan diantara kita berdua!jangan pernah call,mesej ataupon muncul depan saya lagi!"
Nicholas yang cuba untuk menghentikan pergerakan aku dan berharap untuk diberi peluang kedua dihiraukan oleh aku,apa yang aku fikir sekarang adalah aku kena rawat eimir dan move on daripada dia!dasar penipu!
Inilah penyebab kenapa dami terlalu benci kepada nicholas,jadi kisah dia dah terjawab jadi stay tuned untuk next chapter pasal pergaduhan jaehyuk dengan dami pulak oke.bye ii
Eip ii oh ye one more kenapa nicholas pindahan dari taiwan tapi dami dari malaysia tapi ada relationship yang macam boleh berjumpa adalah sebab nicholas dulu bersekolah di malaysia tapi pindah ke taiwan atas urusan kerja ibubapa dan keluarganya.jadi sekarang dia terpaksa pindah ke korea pula.
Wokey bye ii,sorry sebab publish memalam buta kul 2 pagi.ni un paksa diri sebab lama sangat dah biar bersarang,dengan hidung selsemanya heish😌kk bye guys😤♥️
YOU ARE READING
[C] Let Go Of You ; Yoon Jaehyuk √
FanfictionMengisahkan tentang seorang remaja perempuan bernama kang dami yang sempat menjadi mangsa kemurungan dan berjaya pulih dengan bantuan orang sekeliling dan Yoon Jaehyuk iaitu kekasihnya yang telah berjaya melakar setiap momen manis dan mengembalikan...