#3

246 48 2
                                    

Dami pov.

Seakan akan masa terhenti,untuk pertama kalinya degupan jantungnya terlalu laju dan dia tidak dapat mengelipkan mata apabila melihat sesuatu dihadapannya.

"eo annyoeng,kenapa awak datang rumah saya ni.saya tak pernah nampak pulak awak kat sini,awak orang yang baru pindah kat depan sana tu ke?"

Akhirnya lamunan dami terhenti tatkala suara lelaki yang berada dihadapannya itu memasuki telinganya.

"eo annyoeng,ye keluarga saya baru pindah ke sini and ni saya ada nak bagi cookie sebagai tanda berkenalan antara jiran jiran.oh lupa nama saya kang dami"(jawab dami sambil tersenyum kearah lelaki tersebut)

"ohhh ah kamsahamnida for this cookie,nama saya yoon jaehyuk"(senyum yang penuh manis dilemparkan kepada dami)

Nak tau dami skang camne,dalam hati dia dah menjerit tahap tarzen dah gile kau dahlah hensem baik lak tu murah senyuman pulak tu mana xcair kak.

"sama sama,saya pergi dulu ye"lari dulu kite kang jadi lain pulak karang

Eip eip,ha sudah.

"oe jaehyuk,siapa yang datang?"

Dari suara un dah tau yang itu mesti mak si jaehyuk ni.aku nak lari tapi tal boleh hueheueheu syedih saye.

Sedih lah sangat kau senanye happy an jumpa bakal mak mertua.-author

Eh ii manade menfitnah je dah ii gi sambung tulis-dami

"tak ni ada jiran baru pindah,dia ada bagi cookie"jawab jaehyuk

"Ohhh,annyoeng nama kamu siapa"tanya ahjumma yoon kepada dami.

Cuak sudah muka dami.

"eo kang dami imnida"sambil menunduk hormat=bow

"cantik orangnya,oe panggil ahjumma,ahjumma yoon je.kamu tunggu kejap ye ahjumma ada nak bagi balasan"

Habis memerah pipi dami tapi sempat dia menunduk supaya tidak dilihat jaehyuk.setelah itu jaehyuk pun memecahkan keheningan diantara dami dan dia.

Jaehyuk pov.

Dalam hati:

Wuish pahal jantung aku ni,tak pernah pernah lagi jantung aku berdegup kencang camni,nak terangkan laju dia kalah myvi pecut.#myvi x taja ff ni AGAGAGGAGA.hmm apa kata aku try bercakap ngan dia.

"eo dami boleh saya tanya soalan?"

"eo boleh je tanyalah"sambil mengangukan kepalanya.

"umur awak berapa,sebelum ni awak tinggal kat mana,awak nampak macam ada kacukan je,keluarga awak baru sampai harini eh?"tanyaku bertubi tubi,sejujurnya memang aku nak tahu lebih pasal dia.dia kelihatan agak terkejut agaknya banyak sangat kot aku tanya.

Dami pov.

Anjirlah banyak gile dia tanya aku,xpe ii aku jawab satu ii

"Ah banyak betul soalannya eh haha(oke tau dh aq gelak akward).haah saya baru sampai harini,umur saya 16 tahun,sebelum ni saya tinggal dekat malaysia and ye saya kacukan korean-malaysian ayah saya korean mendiang mak saya malaysia.aku nampak yang jaehyuk agak terkejut sebab perkataan mendiang."

"Saya minta maaf saya xtau yang mak awak dah xde"

"Oh xpe"-jawabku dengan tenang

"Oh ye awak kata yang umur awak 16 kan so kita sama umur lah baguslah nanti saya ada kawan seumur and patutlah awak nampak cantik sangat kacukan korean-malaysian rupanya,saya pon teringin nak pergi malaysia"

Ya allah dia puji aku pulak,merah terus muka aku aduh ii malu siak.

"ahahaha tq atas pujian tu"siyes aku kata aku tak tau nak cakap apa.hmm xpelah aku tanya dia lah pulak tapi tak berani aduh ii pahal malu sangat ni dami aduh.

Tiba tiba muncul ahjumma yoon dengan bekas yang agak besar,mesti berat ni macam mana aku nak angkat bawak balik.xpe ni kang dami lah mesti kuat punya *bangga.com beliau sambil mengflip rambutnya ececec gitchew.

Hak elah nak flip ii rambut pulak minah ni,kuat lah sangat depan jaehyuk un xboleh bercakap-author

Eh ii manade-dami

Back to story:-

"ahjumma ada masak banyak malam ni tu sebab ahjumma nak bagi lebih ni,berat ni apa kata jaehyuk kamu pergi hantarlah"kata ahjumma yoon sambil memegang bekas makanan itu

"ah xpelah ahjumma saya boleh angkat sendiri ni"hek eleh aq ni orang nak angkatkan tu orang hensem lak tu aduh ii jual mahal lak.

"eh tak pelah awak saya tolong angkatkan lagipon ni dah nak senja xbaik perempuan balik sorang ii"balas jaehyuk sambil tersenyum manis tahap potong kaki,tangan, kepala ha kau nak potong apa lagi

Aku pon hanya akur dan berjalan bersama jaehyuk sampai di hadapan rumah.

//skip didepan rumah//

"thanks jaehyuk sebab tolong bawakkan"kataku sambil tersenyum manis

"no problem lah,biasa je ni and dami apa kata kita cakap cam biasa je xpayah formal sangat lagipon kita seumur"

"oh oke,thanks again"sambil mengambil bekas tersebut dari tangan jaehyuk.apabila aku ingin pusing kebelakang jaehyuk sempat menarik lengan ku lembut.

"oh dami apa kata kita dua pergi sekolah sama ii esok lagipon awak ada kata yang awak sekolah dekat Seoul Highscoll kan so maksudnya kita satu sekolah.esok kul 8 pagi saya tunggu awak kita pergi sekolah sama ii"

"Oke,lagipon saya xde kawan lagi kan,saya masuk dulu ye"dan lagi sekali jaehyuk menarik lenganku lembut dan tiba ii dia mencuit hidungku

"jangan lupa tau"sambil tersenyum.aku hanya terkaku disitu dan aku terus bergegas masuk ke dalam rumah.

Disisi lain

"aduh ii bersweet pulak si dami ni,budak laki mana ntah yang duk main cuit cuit ni.eheheh ada bahan bawang baru nanti appa balik kena citer ni wuahahahah"you know who yes it's daniel oppa yang mengendap diorang dua dari tingkap bilik atas.


🍭jangan lupa tekan butang vote tu tau and comment bebanyak,hmm sejak dua menjak ni covid makin meningkatlah,author doakan semua selamat dari wabak covid-19 ni amin,bye readers cayunk🙈❤


[C] Let Go Of You ; Yoon Jaehyuk √Where stories live. Discover now