2.Bölüm:yastık

58 1 0
                                    

İlk dersleri boştu. İkinci derse başka bir hocanın gireceğini bildiği için hoca gelmeden 10 dk önce yastığını çantasından çıkarıp, sırasının üstüne koyup yatmaya başladı. Omzunun dürtülmesiyle gözlerini araladı, yavaşça kafasını kaldırdı.

"Bu yastık senin mi?" diye sordu karşısındaki çocuk.

"Evet" dedi esma karşısındaki çocuğun faruk olduğunu görünce kolunu yastığın üstüne koydu.

Faruk "Artık benim." demesiyle yastığı alması bir oldu. Esma şaşkınlığı üstünden atamadı. ''Ya.." dedi sadece eliyle almaya çalışsa bile çocuk çoktan sırasına oturmuş yastığı sıraya koymuştu.

Tam yanına gidecekken hoca girdi sınıfa. Ayakta kalmıştı.

"Esma otur sırana kızım." dedi hoca. Büklüm büklüm oturmak zorunda kalmıştı. Adaşı hocayı görünce "kanka yastığın nerde?" diye sordu.

Esma "faruk aldı." diye sitem etti. "Tüh ben yatacaktım. Neyse. Kanka bi dahakine banada getir." dedi adaşı.

"Bi tek sana değil 20 tane daha getirmem gerek ." dedi eliyle diğer arkadaşlarını göstererek; "baksana herkes uyukluyo." Dedi.

Çaprasında oturan mevlüt "evet esma bana da getir." dedi arkasında oturan hasan "onu dürtürek bana da." dedi. Esma onlara baktı. Arkadaki erkek topluluğuna bakarak; "oldu babanızın uşağı var sanki." dedi. Erkekler aynı anda "hee" dediler, ağzı açık kaldı esmanın.

Adaşı esma; esmanın koluna bi tane vurarak "bencede kanka getir hepimize" dedi. Esma kolunu ovuşturken gözleriyle yatan faruğa baktı ve söylendi.

Adaşına dönerek "annemi biraz zorlatcam amaaa.." yüzlerine baktı getirmezsen döveriz biçimi vardı "tamam tamam getiririm." dedi. öğretmen parmağını kaldırarak "bir şartla; kimse kimsenin yastığına göz yummayacak(dikmeyecek)" dedi.

********

Faruk yastığı sırasına koyarken emin yastığın diğer ucundan tuttu. "La oğlum çok iyisin valla bende nasıl rahat edecem diye düşünüyordum. " Dedi emin.

Faruk eminin elinden sertçe yastığı çekti. "O benim, ben yatacam" dedi.

"Ben neyle yatacam." diye söylendi emin.

Faruk gözleriyle montunu gösterdi. emin ilk başta anlayamadı ama sonra eline montunu alarak katladı. "Tabi sen paşaydın demi." Dedi ve kafasını montuna gömdü.

Faruk sırıtarak "tabii oğlum" dedi. O da kafasını yastığa koyarak uykuya daldı.

**********

'Biz ne zengin nede fakirdik. Ailem orta zenginlikteydi. İhtiyacı olan kişilere para veririz bazende yemek giysi ihtiyacında bulunurduk. Annem iyi yemek aşçısıydı. Güzel yemek yapmasına rağmen kadının yemeklerini pek yiyemezdim. Eee kilomu korumak zorundayım yahu.

Babam annem abim ve ben biz 4 kişiyiz. Evde birbirimizle iyi anlaşmaya çalışırız daha doğrusu abimle ben. Aynı odadayız. Başka odamız olmasına rağmen biz aynı odayı paylaşırız. Hatta biz odayı ortadan ikiye böldük. Odanın kapısı tam ortada olması bizim için işe yaradı. Tam ortadan araya file çektik o kendi tarafını griye boyadı bense açık sarıya. Pembeyle mavi bizlik değil severiz ama değil işte. Onun yerinde de dolap var benim de, hatta çalışma masalaramız bile var bizim. Normal değilmi. Bir anım var; abim bilgisayarla oynarken *tamam yeter artık uyuyamıyorum* demiştim ama bilgisayarı kapatmamıştı. Onun yüzünden gittim uyku gözlüğü aldım bi dahakine rahatsız edemeyecekti beni. Bi ayrı olmayan oda lambamız vardı. İkimizinde geç saatlere kadar işi varsa yanardı. Yoksa çalışma lambasımızı açar onla halletmeye çalışırdık. Abim benden çok zeki ve çalışkan, ben ise orta çalışkandım. Sınava bir gün önce değilde bir hafta önce çalışırdım buda benim için iyi olurdu orta notlar alırdım. İyi notlarım vardı ama çalışmayı bırakmıştım bir yerden sonra. Liseyi bile düz okuyorum ben. Aslında anadoluydu ama kayıt tarihleri kaçırınca düze geçiş yaptırmak zorunda kaldım. Ama napabilirdim ki o zamanlar yastaydık biz. Burs sınavlarına girmiştim ve kazanmıştım. Her ihtiyacımı biraz olsun alabilmek benim de hakkım değilmi. Neyse ya.

Aşk Sende Saklı (ara verildi)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin