"Kau tak nak cerita apa yang jadi?" soal Jimin.
"Takde apa lah," balas Eunji.
"Penipu. Yaa, berapa tahun dah kita kawan? Kau masih nak berahsia dengan aku ke?"
"Jimin ah, aku bukan tak nak cerita. Tapi, belum tiba masanya. Nanti aku dah bersedia, aku cerita. Okay?"
Jimin menjeling gadis itu geram.
"Okay, fine!" Jimin akur.
"Sekarang ni kau teman aku pergi food festival kat depan sekolah tu," lengan Eunji terus ditarik untuk keluar dari kelas.
"Kenapa tak ajak Jungwoo Oppa?" soal Eunji.
"Dia busylah. Banyak assignment,"
"Oh," Eunji mengangguk.
"Yaa, dah seminggu aku tengok kau tak menggedik dengan Renjun? Dah tak suka ke?"
Eunji diam seketika. Baru sedar sudah seminggu dia tidak mengganggu Renjun. Patutlah rasa lain je.
"Malas. Aku ni kan annoying,"
"Tch, hati tisu jugak eh kau ni? Sebelum ni Renjun marah kau sebab kacau dia, kau okay je,"
"Hati tisu ke hati batu ke, malas lah aku nak fikir. Sekarang ni baik kau fikir kau nak makan apa? Nanti sampai sana mulalah tak tahu nak makan apa. Aku ni bukan Jungwoo Oppa kau tau nak melayan kau lama-lama," Eunji mengubah topik.
"Yaa, kau nak cakap aku mengada ke apa?" soal Jimin tidak puas hati.
"Eh tak lah. Kau terasa ke? Mianhei uri Jiminie," kepala Jimin diusap manja.
"Yaa!"
Jimin segera menampar bahu Eunji bila dia sedar yang Eunji sedang memerlinya.
"Sakit, sakit! Dah lah tu," Eunji mengelak bila Jimin cuba mencubitnya pula.
Mereka berdua bergelak ketawa sambil melangkah ke tempat yang dituju.
"Ramainya orang,"
"Tu, aku nak tu! Jom!" Jimin menarik tangan Eunji ke arah gerai menjual gula-gula kapas.
"Kau nak?" soal Jimin.
Eunji menggeleng. Dia menunggu Jimin yang sedang berada dalam barisan itu. Dan saat dia memandang sekeliling matanya tertancap pada satu pasangan.
Seorang lelaki yang sedang memegang erat tangan seorang perempuan sambil keduanya menggigit gula-gula kapas yang sama.
"Aku tak salah tengok kan?"
YOU ARE READING
Annoying
Fanfiction"Kau annoying. Tapi bila kau takde, aku rindu," start |20/5/2021| end |20/5/2021|