Day 4

88 16 24
                                    

KRINGGGGGGG

Loceng sekolah berbunyi menandakan waktu rehat.

Suasana di dalam kelas 5 Wonderland begitu bising kerana ketiadaan guru subjek pada masa pertama dan kedua...

"Okay korang aku nak...korang semua duduk tempat masing-masing dulu...baru aku bagi rehat..." ujar si ketua kelas iaitu Yeosang.Sebentar tadi jenuh dia mencari guru untuk subjek kedua mata pelajaran kelas mereka iaitu subjek Korea.

Hengkorang ingat diorang ni orang korea pandai ke subjek negara sendiri...

Mereka semua duduk di tempat masing-masing.Tiba-tiba muncul seorang lelaki tergesa-gesa masuk kedalam kelas.

"Baiklah, saya minta maaf kerana lambat...ada sesuatu yang perlu saya selesaikan tadi...tentang kerja sekolah yang ditinggalkan Puan Cho guru matematik awak...dia suruh saya beritahu awak untuk buat buku kerja halaman 23 sehingga halaman 30 dan setelah siap boleh hantar esok pagi diatas mejanya di pejabat...awak semua faham?"ujar seorang guru ganti lelaki itu. Namanya Encik Kim Hongjoong.Pendek sahaja orangnya haha...

"Nae!"ujar serentak kesemua pelajar didalam kelas itu.

"Okay kamu semua boleh rehat..."ujarnya.Kemudian Yeosang berdiri diikuti pelajar sambil berkata

"Kamsahamnida Cikgu Kim!"mereka semua keluar dari kelas untuk rehat di kantin...

Begitu juga guru ganti itu...

Sekarang di dalam kelas itu hanya ada sepasang kawan baik sahaja yang tinggal.Siapa lagi kalau bukan Wooyoung dan San...

Wooyoung yang berada ditempat duduk jauh di hadapan itu dipandang San.Dia bangun dari duduknya dan pergi ke arah wooyoung.

"Wooyoung? Ouh wooyoung...woo wahai woo..."ujar San sengaja nak bermain-main.

"Kau nak apa!?" Dada wooyoung turun naik.

"Taknak ahh marah! Kita kawan balik okay? Alorhhh wooyoungggg....

Mulalah perangai San itu...
Wooyoung hanya mengeluh dan memandangnya.

"Kau tak keluar rehat?"ujar San.Dia takut Wooyoung marahnya. Dah lah seram bila dia marah...

"Malas... lagipun aku nak siapkan kerja matematik yang cikgu cho bagi..."ujar wooyoung sambil tangan sibuk menyelak halaman muka surat pada buku kerja matematik nya.

"Ouh kalau gituu, aku rehat dengan kau je lah dalam kelas..."ujar San dia segera berlari keluar dari kelas untuk ke kantin.

Di kantin

San teserempak dengan Yunho,Mingi,Joochan,Changbin,Yeosang dan Yeonjun yang sedang rehat bersama.

"Korang makan tak ajak eh?"ujar San. Joochan dan Mingi hanya makan makanan mereka dan tidak menghiraukan kehadiran San.

Lantaklah! Bukan hal aku...

"Kau kalau nak beli makanan baik pergi sekarang... sementara tak ramai orang..."ujar Yunho.San segera membeli makanan untuknya dan wooyoung. Yela kang habis makanan kegemaran wooyoung camne?
Tak makan budak tu...kalau makan pun kena paksa haih!

"Korang aku dah habis makan ni... aku balik kelas dulu eh?"ujar Yunho telah menghabiskan makanannya dahulu.Kawan-kawannya hanya mengangguk dan dia berlalu pergi.

Di dalam kelas

Yunho telah sampai di depan kelasnya.Dia melihat wooyoung dari luar,yang sedang duduk di tempatnya. Tangannya menggenggam sesuatu dan sambil itu dia membuka botol airnya.

Sesuatu dimasukkan ke dalam mulutnya dan ditelan.Air diteguk beberapa kali.Wooyoung tidak perasan yang Yunho sedang melihat kelakuannya yang pelik itu.

"Wooyoung? Kau buat apa kat dalam kelas sorang-sorang?"ujar yunho yang sedang berdiri dihadapan wooyoung.

Wooyoung tersenyum pada yunho lalu bersuara

"Aku tak lapar...lebih baik aku siapkan kerja matematik ni..."ujarnya menyambung kembali menyiapkan latihan matematiknya.

Yunho menarik kerusi miliknya dan duduk dihadapan meja wooyoung.

"Kau ada sembunyikan apa-apa dari kitorang ke?"ujar yunho. Wajahnya kelihatan serius menanti jawapan daripada wooyoung.

Wooyoung yang sedang sibuk menulis itu meletakkan pen nya  dan memandang yunho pelik.

"Kenapa? Ada nampak macam aku ada sembunyikan sesuatu dari korang ke?"ujar wooyoung.Soalan yunho dibalas kembali dengan soalan daripada nya.

Yunho menggeleng.Sudah terang lagi bersuluh, dia nampak wajah wooyoung sekarang ni kelihatan sedikit pucat.

"Kau sakit? Aku cuma tanya je...sebab aku nampak apa kau buat tadi...kau makan ubat kan?"ujar yunho lagi.Dia mahu memastikan bahawa wooyoung langsung tidak menyembunyikan apa-apa pun padanya.

Wooyoung memandang yunho.Dia berkata-

"Aku dah beritahu eomma aku...yang aku taknak bawak ubat pergi sekolah tapi dia paksa aku...

ak-aku pesakit kanser tahap 3..."ujarnya.Nada suaranya sedih.

"Yunho ahh? Kau sorang je tahu pasal benda ni...tolong jangan beritahu yang lain ya? Especially San... Dia tak patut tahu yang aku sakit..."ujarnya.Yunho terdiam.Dia tidak tahu macam mana nak rahsiakan perkara ini dari yang lain.

Yunho hampir-hampir mengalirkan air matanya.Tapi dia cuba untuk tidak menangis dihadapan wooyoung.

"Aku takkan beritahu yang lain tapi itu tak janji...wooyoung kau perlu jalani pembedahan secepatnya...ini je cara untuk kau bertahan demi eomma kau dan San..."ujar yunho.Dia merayu supaya wooyoung menjalani pembedahan secepat mungkin.

Wooyoung hanya menangguk perlahan.

"Aku keluar dulu kena jumpa cikgu dekat bilik guru..."ujar yunho.Dia terus keluar dari kelas.

Tepat pada masanya,San datang membawa dua air botol mineral dan dua roti.Dia juga melihat yunho yang keluar dari kelas namun tidak menegurnya.

Pelik...

"Oh wooyoung~ Aku ada bawak air ngan makanan ni..."ujar San.Dia masuk ke dalam kelas dan terus ke arah wooyoung yang sedang menyiapkan kerja matematiknya.

Dia duduk di sebelah Wooyoung.

"Nah ambik ni makan! Jangan simpan nak makan kat rumah...perut tu tak boleh kosong kang masuk angin..."bebel San seperti seorang eomma.Wooyoung hanya ketawa perlahan.

Dia mengambil roti dan air itu.Kalau tak di makan kang ada yang bebel lagi si anak Choi ni haih😌

"Aku makan ni...jangan nak bebel lagi eh?"ujar wooyoung sambil tangannya sedang membuka plastik roti itu.San pula dengan mulut penuh dengan rotinya menunjukkan jarinya pada wooyoung👍.

Wooyoung tersenyum.Dia perlu kuat...


Kuat demi Eomma nya , Choi San dan yang lain...

Pada sesiapa yang menunggu update ff yini..
Sorry sebab buat awak semua tertunggu.
Nah chap 5. Sedikit sedih dan mungkin ff ni akan ada dalam beberapa chapter je lagi...

Dan akan di update lagi bila ada masa terluang

MASEHHH UNTUK VOTE DAN KOMEN KORANG❤❤❤❤❤

onlywoosan_aitienyzJyj-98mecatiyahseoyaateezdreamyboylixCRYSTHYUNneNAZZZZZZ

𝑵𝒆𝒘 𝑭𝒓𝒊𝒆𝒏𝒅'𝒔~𝙒𝙤𝙤𝙎𝙖𝙣Where stories live. Discover now