Day 1

248 33 12
                                    

Tap! Tap! Tap!

Kedengaran bunyi seseorang sedang berlari mengejar orang dihadapannya.

Dia berlari pantas ingin mengejar orang itu namun dia merasa penat dan lelah.
Orang dihadapannya berhenti dan berpatah balik pergi ke arahnya.

Dia kelihatan menunduk memegang dadanya, nafasnya naik dan turun.

"Yah! Wooyoung ah......gwenchana?"tangannya menyentuh bahu seorang namja yang bernama wooyoung.

"Aku okay.... ni semua kau punya pasal lah ni!..." namja yang bernama wooyoung itu memarahi namja dihadapannya.

"Eh kau ni tetibe je marah pahal?" marah kembali namja yang bernama san itu pada wooyoung sambil tangannya yang tadinya memegang bahu wooyoung terus sahaja ditolak sedikit.

Dan alamatnya wooyoung telah terjatuh seperti nangka busuk diatas tar jalan raya.Punggungnya menyentuh jalan raya dan dia mengerang kesakitan.

"Aduh sakit!...." jerit wooyoung namun tidak seberapa kuat sambil mengusap punggungnya.

San hanya menghiraukan sahaja wooyoung yang sedang mengusap punggungnya itu dan terus membantunya untuk berdiri.

"Hah! Punggung kau ok tak tu? Kang sampai sekolah dalam kelas takleh duduk acane?..." kata san pada wooyoung yang hanya menjelingnya.

"Kau pun kalau nak tolong tu ikhlas lah! Ni mesti terpaksa kan?" marah wooyoung pada san namun seperti biasa san hanya hiraukan sahaja.

"Kau patut bersyukur tau wooyoung yang aku hanya tolak kau sikit je tak kuat pun dan kau pulak jatuh tu kemain macam nangka busuk aku tengok...."bebel san.Wooyoung terus menutup kedua-dua belah telinganya.

"Dah lah aku malas nak gaduh dengan kau lah san,jomlah pi sekolah kang lambat naya je kita kena marah dengan pengawas nanti... " kata wooyoung terus berjalan meninggalkan san dibelakang.

Manakala san yang ditinggalkan dibelakang dah tergelak melihat rakannya itu.Seronok melihat wajah wooyoung yang sedang marah. Comel! Eip!! Bukan gay tau macam adik beradik je. San ada ciri-ciri seorang abang gituuu.......

"Yah Jung Wooyoung! jangan tergesa-gesa sangat lah memang kita akan kena marah pun dengan pengawas tu sebab sekarang dah masuk waktu pertama tau! HAHAHAHAHAHAHA!!" tergelak sakan san sambil memegang perutnya.

Wooyoung yang terdengar kata-kata san terus berlari ke arahnya dan memegang tangan san.

"Yah! apasal tak bagitahu hah?! Kau ni habis lah kena hukum dengan pengawas tiang elektrik tu haish! " kata wooyoung langsung menarik tangan San bersamanya dan terus berlari menuju ke sekolah.San pula sedang tangannya yang ditarik secara paksa itu boleh pulak dia gelak lagi.Hampeh punya kawan! 😑

Tbc-

Hah! Macam mana chap pertama ni okay tak? Ke sendu je hiks hiks.....minta jasa baik korang vomment tau ff ni byeeeeeeee..enjoyyyy

Lovely Taggeu❤

byunbaekhyuniee04 powerjonghodreamyboylixJunejin-07cloudyvxi

𝑵𝒆𝒘 𝑭𝒓𝒊𝒆𝒏𝒅'𝒔~𝙒𝙤𝙤𝙎𝙖𝙣Where stories live. Discover now