1

162 6 0
                                    

Jordan sta op! Je komt straks te laat, jaja ik ben al lang wakker en ik ben bezig! Zo als gewoonlijk schreeuwt mijn alcohol verslaafde moeder met een kater door het huis. Ik ga naar beneden en pak wat brood en kaas, ik smijt een plak kaas op me brood, pak wat sap en ga aan de eet tavel zitten. Mam waarneer stop je nou eens met drinken? Nou als me kater weg is, nooit dus. Jezus mam je bent echt niet te geloven! Hoezo dit nu ineens weer? Nou mam laat me je t uitleggen: luister ik ben je foking dochter en.... Verder kwam ik niet met mijn zin, er werd aan gebeld. Hee jor hoe haat ie? Hee lopke nou ja t zelfde als altijd zeg maar, maar hoe gaat t met jou?..... Ze kon niet antwoorden. Eey schiet eens op we komen zo nog te laat roept sander naar ons terwijl hij aan komt fietsen. Ik pak mijn jas, prop me brood i mijn mond en pak me tas.

Onderweg naar school vraag ik nog een keer aan lopke hoe het mat haar gaat. Nou ik was echt blij toen ik erachter kwam dat mijn vader al vroeg van huis weg was gegaan en ik dus niet geslagen kon worden. En sander hoe gaat het met jou? Vraag ik plagend. Sander kijkt me vernietigend aan en zegt kalm zelfde als altijd, niet goed.

In de pauze kwam lobke met een geweldig idee. Hee jongens mag ik van iemand wat brood ofzo ik ben het vergeten? Ja tuurlijk ik hoef toch niet. Thnx san! Omg jor, san ik heb een geweldig idee! Vertel! Roepen sander en ik in koor. Nou kijk gister kwam de nieuwe video van stuk.tv online en daarin gingen ze naar een verlaten stadje in België, en kijk mijn idee was om daar eens te gaan kijken en misschien zelfs verblijven.... Dat durven jullie toch wel he? Ik kijk sander aan en laat niet merken dat ik het een slecht idee vind. Ja we kunnen wel gaan kijken zeg ik twijfelend. Je bent bang he zegt lopke, nee helemaal niet waarom zou ik bang zijn, er is daar niemand en dus echt helemaal niks! Wow jor rustig, ik vind het ook wel een goed idee. Mooi dan gaan we in de 2e pauze weg en gaan we het 6e en 7e gewoon skippen. Ik kijk lopke vragend aan, jor doe niet zo moeilijk! Alsof je nog nooit gespijbelt hebt. Tuurlijk heb ik wel eens gespijbeld, maar wat wil je doen dan? Nou dan gaan we met zn 3e naar Doel. Doel? Vraagt sander met een rare klank. Ja zo heet dat verlaten stadje.

Zo als afgesproken ging het drietal in de 2e pauze van school weg. Waar moeten we eigenlijk heen? Naar België, naar Doel zegt lopke geirriteerd. Ja dat snap ik ook wel maar hoe komen we daar? Ik heb geen rijbewijs hoor zegt sander sarcastisch. We kunnen zwart rijden zeg ik stoer. Jordan je weet dat als je gepakt word je kan gaan betalen? Zegt lopke. Ja tuurlijk weet ik dat maar weet jij een andere manier om daar zo snel mogelijk te komen? Nou probeerde lopke nog maar het bleef stil. Nee dus, dan gaan we nu naar het station en pakken we de eerste de beste trein naar het zuiden zeg ik vast beraden.

DoelWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu