Na een tijdje gelopen te hebben, komen we bij een huis dat er nog vrij bewoond uitziet, we kloppen aan en verassend genoeg doet er een meisje open. Ze heeft een ijzere knuppel in haar hand en trekt ons angstig naar binnen, ik denk dat ze rond de 12 jaar is. Wie zijn jullie? Vraagt ze. Ik ben Jordan, dat is Lopke en dit is Bren zeg ik. Hoi ik ben Do zegt ze, hoe zijn jullie hier in godsnaam gekomen? Nou om een lang verhaal kort te maken zeg ik, we woude van huis weg omdat we kut situatie thuis hebbe en toen gingen we hier heen en nu zitte we hier vast alleen onze vriend sander is uit dit stadje gekomen en we hebbe hem sinds die nacht niet meer gezien, en verder zijn Nienke en Daan, 2 vrienden van Bren ook spoorloos verdwenen. Sander? Vroeg het meisje. Ja Sander dat is een vriend van mij en Jordan zegt Lopke, ken jij hem? Uhm ja zegt Do, hij is sinds gister hier bij mij in dit huis. Echt?! Roepen ik en Lopke. Ja hij zit in de woonkamer zegt Do. Lopke rent.. Of nouja soortvan strompelt naar de woon kamer en roept Sander? Ben jij dat echt? Sander draait zich om en ziet ons staan, hij rent naar lopke toe en ze vallen elkaar in de armen en beginnen te huilen, daara valt hij mij ook in de armen en ik begin nu ook te huilen.
Na ff bijgepraat te hebben vraagt Lopke, Sander? Hoe kom je eigenlijk weer terug in het stadje? Dat weet ik eigenljjk ook niet zegt sander, ik was net thuis en ik ging slapen en ik werd wakker net over de grens van het stadje dus ik ben opzoek gegaan naar jullie maar ik kon jullie niet vinden dus klopte ik hier aan en toen was Do hier. Do? Vraag ik, hoe kom jij eigenlijk hier? Ik was hier met 2 vriendinnen en de ouders van een van me vriendinnen maar we waren die ouders kwijt en we hebben de hele dag en nacht gezocht maar toen we weg woude gaan konden we het stadje niet meer uit en nu zijn me 2 vriendinnen verdwenen, ik denk dat ze zijn mee genomen door de clown en de pop. Hoe heten je vriendinnen? vroeg Lopke. Daniëlle en Puck zegt Do half snikkend. Was de auto van die ouders er nog wel? Vroeg ik. Nee zegt Do. Dan hebben ze jullie waarschijnlijk achtergelaten in dit stadje zegt Lopke.
Nu zijn we dus 4 mensen kwijt zeg ik met een zucht. We moeten ze gaan zoeken voor het te laat is zegt Do.
JE LEEST
Doel
Horrorna een moeilijke tijd thuis, gaan 3 vrienden weg van huis en zijn van plan om een verlaten stadje in België te gaan bewonen. als ze daar zijn zouden ze willen dat ze weg konden........