beetje aansterken

53 6 0
                                    


Na een tijdje vraag ik aan Do hoe oud ze is, Do zegt, ik ben 14 en jullie? Ik ben ook 14 zeg ik en lopke is nog net 13. Ik ben 14 zegt sander, en ik ben 15 zegt bren. Hoe oud waren Daniëlle en Puck? Daniëlle was ook 13 en Puck was 14. En Nienke en Daan? Nienke was 14 en Daan 15 zegt Bren.
Op een gegevan moment pakt Do een telefoon. Hoe kom je aan stroom? Vraag ik verbaast. Ik heb een stopkontact gerepareerd zegt Do, maar er kan maar 1 oplader in want anders is er kortsluiting, ik heb ook die lamp gerepareerd zegt Do en ze wijst naar een lamp boven een tavel. Ik heb alle ramen en openingen dicht ge spijkerd omdat als ik het licht aan heb de clown en de pop waarschijnlijk zijn dat hier mensen aanwezing zijn. Hoelang zit je hier al? Vraag ik. Uhm 3 maanden denk ik zegt Do, en jullie? Wij zitten hier denk ik bijna 2 maanden en Bren bijna een maand.
Do? Vraag ik, hoe kom jij aan eten? Ohw dat laat ik jullie morgen wel zien zegt ze, ga nu eerst maar even lekker uitrusten en slapen.
De volgende dag worden we uitgerust wakker maar die honger was niet te harden, het was vreselijk, het leek net alsof ik mezelf van binnen uit aan het opeten was... Niet dat ik weet hoe dat voelt maar ik heb zo n idee. Ik merkte dat Do ook al wakker was en dat ze druk bezig was met zoeken. Do? Vraag ik, wat ben je aan het zoeken? Oh uhm goeiemorge jordan zegt Do vrolkijk, ik ben me ijzere knuppel aan het zoeken... Ik had hem gister nog zegt ze nadenkend. Hij staat naast de deur zeg ik rustig. Oh ja dat wist ik wel zegt Do en ze begint te lachen, maar ik zoek eigenlijk ook me breek ijzer, me hamer en me houte knuppel, die heb ik ergens in dit huis opgeborge maar ik weet niet meer waar. Dat is ook slim zeg ik lachend en ik begin nu ook met zoeken. Na een uurtje hadden we alles gevonden en was de rest ook wakker geworden.
Oke zegt Do, we gaan nu naar de plek waar ik me eten vandaan haal maar ik wil dat er niks gebeurd dus daarom krijgt iedereen van mij een soort wapen, jordan krijgt het breek ijzer, sander krijgt de houte knuppel, lopke krijgt een plank met allemaal spijkers erin geslagen en bren krijgt een hamer en ik heb natuurlijk me ijzere knuppel. Misschien is het niet handig als we met zn alle naar die plek gaan zegt sander. Je hebt gelijk zeg ik, maximaal 3 mensen mogen gaan vind ik. Ja inderdaad zegt Do, ik Sander en Jordan gaan naar de plek en jullie passen in de tussentijd op het huis en misschien kunnen jullie nog zorgen voor extra bevijliging.
Zo als afgesproken gingen ik Sander en Do naar de plek waar het eten was. Do liep voorop en lijde de weg, het was niet heel ver lopen. We liepen langs ze slagerij en daarna liepen we angs een oude bakker denk ik, daar gingen we naar binnen. Helemaal achterin het pand opende Do een luik naar de kelder en ze ging er in, ze zei dat ik mee moest komen en dat sander bij de opening van het luik moe blijven wachten. Ik liep achter Do aan de donkere trap af, Do had haar telefoon mee genomen en ze deed de zaklamp van haar telefoon aan. Kijk zegt ze, hier zijn nog vriezers vol met allemaal brooden, in de vriezers is het nog koud en de brooden zijn bevroren dus ze kunnen niet bederven. We namen 2 brooden mee, 1 witte en 1 bruine. We liepen de bakker uit en gingen het pand ernaast in. Dit was een groente boer zegt Do, heel soms liggen hier nog rijpe vruchten die we kunnen eten maar meestal is alles beschimmeld. Na een tijdje gezocht te hebben, konden we geen rijpe vrucht vinden dus besloten we maar naar het huis te gaan. Ik zette 1 stap buiten de groente winkel en ik zag de clown lopen, gelukkig zag hij mij niet. Do? Vroeg ik, weet jij nog een andere weg uit dit pand? Ja zegt Do, volg mij. Ik hoorde dat de clown dichterbij kwam en ik zag een oude koekepan op de grond liggen, ik aarzelde geen moment en wisselde me breek ijzer om met de koekenpan. Ik wachte nog heel even tot de clown dichtbij genoeg was en BOEM... Yes! Ik raakte de clown met de koekenpan. Ik pakte me breek ijzer weer en rende met het breek ijzer en de koekenpan achter Do en Sander aan.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Sep 17, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

DoelWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu