„Bež!" zakričal Thollindar na svojho syna. Tiene, rýchlo sa prebíjajúc ďalej, vnášali do mesta smrť. Mnohí obrancovia padali pod pazúrmi temnoty. Takmer celé mesto je zničené. Ostáva už len jedno miesto - Vallimornský hrad.
„Poďte, rýchlo! Vojaci, zatvárajte brány, inak sa sem dostanú!" velil niekto zozadu. Takmer všetci preživší utekali do hradu. Je tam dosť miesta pre každého.
Vojaci na poslednú chvíľu zavreli brány do hradu, keď nimi prešli poslední utekajúci ľudia. Tiene im boli za pätami, ale ani jeden už neprejde. Sú zachránení. Na čas.
„Potrebujeme sa dostať odtiaľto preč," povedal pohotovo lord. Jeho syn Valammar vyčerpane stál po jeho boku. Pár úderov od temných pazúrov mu poškvrnilo tvár, ale na kráse mu to rozhodne veľmi neubralo. Bol tesne po svojich 25. narodeninách. Tvár mu ostala mladou, ale vážnou. Vo svojom živote už nejedného chlapa prekonal v boji. Postavou po otcovi, vysoký, svalnatý muž so silnou vôľou. Raz nastúpi na trón ako správny lord.
„Kam ale pôjdeme? spýtal sa neisto jeden z vojakov.
„To neviem, ale zadný vchod do hradu už dávno zasypali. Jedinou cestou von je teda hlavná brána... čo znamená, že musíme prejsť cez tieňov," zapozeral sa lord na bránu, za ktorou sa v tejto chvíli hemžia stovky opustených duší.
„Potrebujeme plán. S týmto by som možno vedel poradiť," ozval sa zozadu známy hlas. Generál a hlavný taktik armády Dwallamor. „Vieme, že tiene neznášajú oheň. V hrade by sa mali nachádzať stále nejaké vozy so slamou. Ak ich zapálime, otvoríme bránu a pošleme ten voz dole hlavnou cestou, malo by nám to vytvoriť trochu času na únik."
„Je nás však veľa. Ako sa odtiaľto dostaneme všetci?" Lord stále nebol istý či sa tento plán podarí.
„Musíme zistiť," pokračoval taktik, „koľko máme vozov. Potom sa rozdelíme na skupiny. Navyše niektorí môže niesť fakle, ktorými ich budú odháňať. Vieme ešte jednu vec. Tiene sa dajú poraziť čistým svetlom alebo kúzlami duše. Máme tu pár mágov a paladinov, ktorí by sa s nimi mohli vysporiadať. Aspoň pár z nich navždy zničiť..."
Thollindar s taktikom išli do stajne prezrieť, koľko vozov ostalo na hrade. Ostatní pripravujú fakle, zbrane a zhromažďujú sa, aby nikto z nich neostal napospas tieňov.
„Hmm, je ich tu dosť, aby sme mohli ujsť, ale určite sa to nevyhne ďalším stratám," povedal lord. „Snažme sa zachrániť čo najviac."
„Ten, kto tie tiene privolal, je určite mocný nemŕtvy nekromancer. Zrejme budeme musieť urobiť nájazd do Podsvetia," dodal taktik s vážnou tvárou. „Dokázali dobyť mesto, ktoré tu stojí dlhé veky. Vojna sa začala."
ČTEŠ
Thollindar: Nesmteľná legenda
FantasiPíše sa rok 3422 veku Castillanu a mesto Vallimorne padlo do temnoty. Z posledných síl ho bránil lord Thollindar a jeho syn Valammar. Rozhodli sa viac nečakať a prebojovať sa von a ujsť. Na poslednom moste pred bránami sa však Thollindar prepadol a...