....Bu yazıya kadar aşk ve ayrılma üstüne durduk. Peki, insanlar istemeyerek de olsa gidiyorsa ? Bu insan arkadaşınız, ailenizin bir parçası veya akrabanız olabilir. İstemeyerek gitmenin kısaca tanımı : Ölüm'dür. Ölümün ne zaman geleceği bilinmez. Her an sevdiklerinizden ayrılabilirsiniz. Çünkü ölüm öyle birşeydir ki yaşanınca toparlanması çok zor bir durumdur. Ayrılıkların en koyanı, var ama yok arasında kaldığınız günlerin geleceğine dair işaretlerin başladığı zamanlardır. Kendinize "o olmadan yaşayamam" dediğiniz zamandır. Çok uzun zaman görüşmediğiniz akrabalarınızı, arkadaşlarınızı gördüğünüz zamanlardır. Şaşırtıcı, her kişinin içinde acı ve içinde yaşadığı vicdan azabı çektiği zamanlardır o zamanlar. Herkes kendini ölen kişiye affettirmek için elinden geleni yapar. O yoktur çünkü. Çünkü Allah katındandır artık, bizi görür ama bizim göremediğimiz yerderi o. Akrabaların en ideal zamanları 1 haftadır. 1 hafta sonra ne mesaj atılır, ne de aranır-sorulur. Tabii ki herkes demiyorum yanlış anlaşılmasın. Arayan soran tabii ki vardır. Sevildiğiniz akrabalarınız da vardır. Ben o zamanlarda ortaya çıkan akrabalardan bahsediyorum. Onları gördüğünüzde istemsizce gülmeniz geleceğine eminim. Çok komik şapşikler... O yaşarken sadece ailesinizdir. 1 hafta sonrasında ne mi olur ? Ah, evet buram buram Acı ve Yalnızlık kokan zamanlar başladı. O aranır başta, yaşadığınızı hissetmezsiniz. Hergün tencere kaynayan evde sürekli kaynamaz. Çünkü hayattan yediği darbe karınlarını doyurmuştur. Artık onlar eksiktirler (kabul etmeseler de öyleler). Yaşadıkça, nefes aldıkça onu hatırlıyorsunuz, hatırladıkça gözünüzde kalan son gözyaşı damlaları yanaklarınızdan usulca süzülmeye başlıyor. Bu sırada ne olmalı peki ? Ne yaparsanız alışabilirisiniz ? Bazı insanlar ölümü saklambaç sanar. Aslında öyledir ama saklanan birdaha çıkamaz, "sobe" diyemez. Kalbiniz her zamankinden daha istemsizce atar o dönemlerde. Oyalanmak için birşeylere uğraşır. Benden size kısacık bir tavsiye ; hangi sektörde uğraşıyorsanız, hobiniz neyse, ilerlemek istediğiniz veya ilerde yapmak istediğiniz mesleğin üzerine yaşınız ne olursa olsun ilerlemeye bakın. Büyük motive kaynağı, denenmiştir. Yazarlık mı istiyorsunuz, açın birşeyler yazarak kendinizi alıştırın, haber yazın hayal gücünüz ve darağacınız genişler. Sonra kendinizi geliştirdiğinizi düşündükçe bazı yerlere başvurun ve eminim ki o hırsla yaptığınız işler hırsla yapıldığı için kabul edilmeniz %60-70 ihtimaldir. Artık kendinizi geliştirmenizin zamanıdır o zamanlar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MUTLULUĞUN PENÇELERİ
Ficção AdolescenteSizce dünya'daki insanlar gerçekten de mutlular mı ? Sizce, çok parası, birden fazla evi olan birisinin bile sevdikleri, en değer verdikleri eksikse herşeye rağmen mutlular mı ? Peki sizce ne eksik ? Bazı insanlar para ve mal varlığı olursa hiç...