عند وتين :_ خرجت وتين من المدرسة وهي ورين وفي أثناء خروجهم گان موعد صلاة الظهر قد فاتهم ف ذهبو معا الي المسجد المتواجد ب المدرسة وصلو الظهر وجلسو يقراو قرأن لم يگن أحد بالمسجد غيرهم انهو قراءة وخرجو مع بعض ...ف قالت رين :_ بقلك اي يا وتين انا دورت ع شغل ولقيت وظيفه في محل لعب للأطفال ال في آخر شارع المدرسة ، انت عارفة أن خالي ومرات خالي مش سايبني ف حالي وبياخدو مني مصاريف وبنتهم مطلعة عيني وحاجة اخر قرف وگمان انا لسة مجبتش هدوم ولا اي حاجه من جهازي وام " محمود " خطيبي گل شوية تقلي ع الهدوم والجهاز وغيرة وغيرة وعاوزين يقدمو معاد الفرح ..
وتين وهي تخفف عن صديقتها فهي تعلم جيداً أنها مغصوبة ع الزواج من هذا الشاب :_ الله يعينگ يا رين انت طيبة القلب اصبري يا رفيقتي اصبري ع البلاء والاختبار ال ربنا حاطگ فيه ربنا بس بيختبر صبرگ وثقتك وايمانگ به ( إنما يوفي الصابرون أجورهم بغير حساب ) فوضي امرگ للة وگل شئ هيگون كويس بإذن الله ..
رين :_ ونعمة بالله يا صديقتي انا صابرة ومتأكدة أن ربنا هينصرني والحمد لله ع گل شئ
وتين :_ الحمد للة ، تذگرت وتين شئ اوبباااا گنت هنسي يااااختااي ي شبابگ ال راح يا وتين خلاص جالي زهمير بدري بدري ..
رين بضحك :_ الله يجازيگ مش هتبطلي بقا ... اي نسيتي اي المرادي ... لتگوني نسيتي تأكلي الگتاكيت ولا ههههه
وتين بتذكر :_ يانهر مشفايت فكرتيني دانا نسيت الكتوكتين خاااالص ... زمانهم فطسو من الجوع والعطش ..!
رين بضحگ اگثر :_ وتين غوري من وشي امشي هتجننيني اذاي انتي معلمة اجيال المستقبل وبتنسي گدا .!
وتين بتريقه :_ اعمل اي يابنتي حگم السن بجااا اهااا زمن انا ال زمن هدني ولا حد بيودني ...
رين :_ خلاص ياوتين انا مش قادرة اضحگ احنا فالشارع .. صح نسيتي تقوليلي أي غير انگ تأگلي الگتاگيت ..!
وتين بتذكر مرة أخري ::_ اوبااا صح انا گمان لقيت شغل في محل ملابس للاطفال بس بعيد شويه شويتين تلات شويات عن البيت والمدرسة بس اهو حاجه تسند مع شغل المدرسة وشغل امي " ومعاش والدي الله يرحمة" انت عارفة مصاريف علاج "حذيفة " وعلاج امي بس الحمد للة ع گل شئ ....
رين وهي تخفف عن صديقتها :_ الحمد للة يا حوريتي ربنا هيجازيگي گل خير وهيعوض صبرك بإذن الله .
يلا دا المحل ال هشتغل فيه ... وانت روحي شغلگ عشان متتأخيريش .
يلا السلام عليكم ورحمه الله وبركاته.
عليگم والسلام ورحمه الله وبركاته .. ف امان الله وحفظه .
ذهبت وتين وركبت عربية لتنقلها لمگان العمل الجديد
أنت تقرأ
رواية { اللقاء الأخير } ما بعد النهاية& »»! بقلمي :_/ الإسراء إبنة'ه أحمد
Romanceالرواية دينية ... ثقافية ... رومانسية أيضاً ولكن رومانسية التزام ... هو عنيد شخصية قوية ... قلبة قاسي مجرم سابق .. اقسم ع الانتقام من الجميع .. أما هي .. مرحة عطوفة لطيفة حب من حولها ... تريد أن تنشر دينها للجميع ... صوتها رائع ف القرآن الكريم . تحب...