البارت الثالث عشر

43 4 0
                                    

توقفنا ف البارت السابق عند.

ريان باستجواب :_ هي تقربلك اي ....!

باسل بتوتر :. دي ثم قال لة ما حدث ...

وأثناء تحدث باسل و ريان انفتح باب الغرفة حتي دون استأذان ..

وكان هذا " مراد"

قال مراد بعصبية لباسل :_ تلفونك مقفول لييي ي باسل ...!! برن عليك من الصبح مقفول أو مبتردش رغم انك عارف أن انا جاي انهاردة عشان نكمل الشغل ال اتفقنا علية ...

باسل بتذكر :_ ماهو انت لو كنت مكاني ف ال حصل انهاردة كنت هتعذرني ... وكمان الفون فصل شحن ...

مراد وهو يجلس ع الكرسي المقابل ل ريان وقد هدأ قليلاً
طب ما تعرفني اي ال سبب ال يخليك متردش عليا ثم شدد باسنانة ع اخر كلمتين .

باسل وهو يبتلع ريقة :_ ففااكر االبنات ال ساعدتهم يوم ال......

ثم قطع كلام باسل فتح الباب بقوة ودخول وتين وهي تصرخ .:_ ي ي دككتور اااالحق االحق رين معرفش في اي الأجهزة بتصفر جامد ووو ووو ثم افقدت الوعي ...

عندما رائها مراد :_ جري عليها وحملها ووضعها ع الكنبة المجاورة ...

وريان وباسل ذهبو مسرعين ال غرفة رين ...

خرج مراد من الغرفة ونادي باعلي صوتة ع اي طبيب ليري وتين ..

اتت طبيبة لتري وتين :_ تفحصتها جيداً ... ثم قالت ل " مراد " مرت بحالة عصبية شديدة مع ارتفاع ضغط الدم و هي ضعيفة و باين انها مكلتش حاجة من الصبح كل دا مقدرتش تستحملة ... احنا هنركب لها محاليل وهنديها حقن مغزية وبإذن الله هتفوق بعد ساعة أو ممكن بكرة الله اعلم المجهود كان كبير عليها وخصوصاً هي ضعيفة جداً .

مراد بجمود ولكن الحزن ف عيونة :_ تمام ممكن تجيبو سرير متحرك وتنقلوها ل غرفة تانية ..

الطبيبة :_ اكيد طبعاً ثم قالت الف سلامة لزوجة حضرتك ...!!

مراد وقد شعر بشئ غريب وعلية علامات الحزن عندما سمع كلمة زوجة .... ثم نظر ل وتين بتفكير عميق

خرجت الطبيبة ودخلت بعدها ام وتين وهي تبكي ع حال ابنتيها والي ما وصلو له ..

وجدت مراد بجانب وتين استغربت لأنها تعرفة وهو أيضاً ..

جلست ع الأرض بجانب وتين ثم مسكت يدها وبكت كثيراً ثم قالت " الحمد للة ع كل شئ "

عرفها مراد فوراً ...

مراد باستغراب :_ انتي تعرفيها ي طنط نجلاء ...!

نجلاء :_ دي بنتي الكبيرة وتين .

مراد :_ الف سلامة عليها الدكتورة قالت ساعة وهتفوق او يمكن بكرة وهتكون كويسة متقلقيش عليها ... تؤمريني بحاجة

رواية { اللقاء الأخير } ما بعد النهاية& »»!   بقلمي :_/ الإسراء إبنة'ه أحمد   حيث تعيش القصص. اكتشف الآن