أوصلت سيارة الشرطة رين ووتين أمام منزل رين واستندت رين ع وتين شكرت وتين الضابط ثم صعدو لمنزل رين ...
أسندت وتين رين ال أن وصلو أمام البيت ورنت الجرس وانتظروا عدة ثواني ثم فتح الباب وكانت ابنة خالها " سجدة " عندما رأت رين متعبة ووجهها شاحب اتخضت وادخلتهما بسرعة اجلسو رين ع اقرب كرسي وذهبت " سجدة " بسرعة واحضرت لها الماء ثم قالت .:_ مالها رين ي وتين حصل اي ...!
وتين :_ أغمي عليها واحنا ماشين ف الطريق ...
سجدة بحزن :_ طيب اسنديها معايا ندخلها الأوضة عشان ترتاح ادخلوا رين غرفتها ثم خرجوا
وقالت سجدة :_ انا هحضرلها الاكل باين عليها مكلتش خالص وطلعت الصبح من غير فطار لأنها اتخانقت مع امي وزعلت ومشيت ..
وتين بحزن :_ عشان كدا طيب ي سجدة بالله عليك خدي بالك منها ... انا عارفة انك بتحبها وبتخافي عليها بس مش بتعرفي تعبري عن حبك وخصوصاً لما تكون والدتك موجودة ..
نظرت سجدة ل وتين بحزن :_ والله بيكون غصب عني أنا بحاول أن امي متيأذهاش عشان كدا بتعامل معاها بجفاء لما يكونو موجودين ... غصب عني بالله
وتين :_ انا عارفة المهم ي حببتي خدي بالك منها ونامي بدري انتي كمان عشان الجامعة بتاعتك انتي ف كلية طب يعني محتاجة مذاكرة واجتهاد .. . صح متصحيهاش الصبح سبيها ترتاح وانا هاخد لها جواب مرضي بكرة
سجدة :_ تمام مش هصحيها عندك حق أن شاء الله خير وهتكون كويسه يلا روحي انت عشان متتاخريش اكتر من كدا العشاء قربت تأذن .
وتين :_ تمام ي سكرتي سلام .
نزلت وتين وهي تفكر بصديقتها والحال اللتي وصلت لها ... ثم استغفرت ربها وذهبت للمنزل ... رنت الجرس كثيراً ولكن لا احد يستجيب ثم أخرجت المفتاح ودخلت ... نادت كثيراً ع والدتها ولم تجد رداً ..!
دخلت غرفة " حذيفة " وجدتة يجلس أمام التلفاز أمام قناة دينية يشاهدها .
جلست بجواره وقبلت رأسه ... اخبار البطل حقنا اي النهاردة .؟
نظر مصعب لها بحزن ولم يجيبها ..
عرفت وتين أنه زعلان منها : هممم همممممم همممممم شكلو كدا والله اعلم أن البطل حقي زحلاااان مني ... !
مع أن انا مفيش حدي يقدر يزعل مني خالص عشان أنا دمي خفيف وزي العصل ، ثم نظرت له مش كدا ولا اييييع ..؟لم يستطيع حذيفة اخفاء ضحكتة : وقال لها بتنهد اتاخرتي عليا جامد وكمان مدخلتيش الصبح قلتيلي صباح الخير حتي زي كل يوم ..!
وتين بتذكر :_ اووووبااا يسطا نسيت خالص وكمان كنت مستعجلة ع الشغل ويدوب لبست وصليت وطلعت ع طول حقك عليا ياباشا وادي اييييي راسك ابوسها .. ثم قبلت راس " حذيفة "
أنت تقرأ
رواية { اللقاء الأخير } ما بعد النهاية& »»! بقلمي :_/ الإسراء إبنة'ه أحمد
Romanceالرواية دينية ... ثقافية ... رومانسية أيضاً ولكن رومانسية التزام ... هو عنيد شخصية قوية ... قلبة قاسي مجرم سابق .. اقسم ع الانتقام من الجميع .. أما هي .. مرحة عطوفة لطيفة حب من حولها ... تريد أن تنشر دينها للجميع ... صوتها رائع ف القرآن الكريم . تحب...