BAHUKU ditepuk dari belakang. Aku menoleh ke belakang.
Mata aku membuntang melihat betapa panjangnya orang beratur di belakangku. Aku tak tahulah apa yang mereka nak beli sampai sanggup beratur panjang macam ni.
Kejap.
Beli? Beratur? Apa dah jadi ni?
Bukan ke aku ada kat kelas tadi?
Gadis yang menepuk bahuku tadi menyuruh aku ke depan. Aku cuma menurut.
Aku memerhati sekeliling. Macam kat mall je ni.
Di tengah-tengah mall ni, ada satu kelompok manusia yang sedang mengerumuni sesuatu. Aku panjangkan leher memandang ke arah itu. Apa yang aku nampak ialah tiga belas orang jejaka sedang berdiri di atas pentas.
Kejap.
Tu... bukan ke Seventeen?
Mata aku kecilkan dan aku ternampak muka Jun di celah-celah kepala manusia yang berada di situ.
"Tak mungkin,"
Sekali lagi aku memanjangkan leher. Kali ini aku ternampak Jeonghan dan The8. Aku ternganga. Tak percaya dengan apa yang aku nampak depan mata.
"A... aku masuk dalam badan orang lain lagi ke?" tanyaku kepada diriku sendiri.
Aku menunduk meneliti pakaian. Baru aku perasan baju aku sudah bertukar. Aku sedang memakai blouse berwarna merah jambu dan dipadankan dengan seluar jeans biru. Sebuah tote beg disangkut pada bahu kanan. Aku mengintai isi dalamnya.
Dahiku berkerut melihat hanya terdapat sebuah botol air mineral di dalamnya.
"Kenapa budak ni tak bawa apa-apa? Macam mana aku nak tahu identiti aku sekarang ni?" omelku.
Tapi tak apa. Tu tak penting sekarang ni. Yang penting sekarang, aku dapat berjumpa dengan Seventeen. Walaupun bukan dalam badan aku yang sebenar tapi sekurang-kurangnya dapat tengok muka depan-depan sudahlah.
"Hana! Apa kamu buat kat situ? Mari sini cepat!" Seseorang melambai tangan kepadaku menyuruh aku ke sana.
Aku mengerutkan dahi hairan. Ada jugak eh orang Malaysia kat sini? Aku ingatkan ni kat Korea Selatan memandangkan semua papan tanda kedai di sini ditulis dalam hangul.
Sekali lagi gadis itu melambai aku. Kenapa perempuan tu nak aku ke sana? Dia kenal aku ke?
"Hana!" panggil dia.
Aku menoleh ke arahnya buat kali kedua. Jari telunjuk kanan aku tuju pada diri sendiri. Nama aku Hana ke?
"Ya, awak! Cepat ke sini!"
Aku mendekati dia dengan tak rela hati. Perempuan itu memakai baju seragam berwarna putih dan hitam. Aku lihat tanda namanya.
'Lisa'
"Dah kenapa awak pergi beratur kat situ? Sini ikut saya!"
Belum sempat aku balas ayatnya, Lisa sudah menarik tangan aku. Dia membawa aku melepasi pengawal-pengawal yang menjaga barisan sehingga sampai ke sebuah ruang yang agak besar.
Ruang tersebut dipenuhi dengan orang-orang yang sedang mengemas dan menyusun segala barang ke dalam kotak. Barang apa pun aku tak tahu sebab semuanya dibalut dengan pembalut berwarna putih. Jangan dadah sudahlah.
"Awak pergi ambil parcel ni lepas tu susun dalam kotak,"
Oh parcel rupanya.
"Kenapa saya kena buat pulak?" soalku. Hairan.
YOU ARE READING
disebalik mimpi。
Fantasy/on going/ Berkenalan dalam mimpi? Memang tak pernah terlintas langsung dalam fikiran. Aku langsung tak kenal dia. Dan dia pun tiba-tiba muncul selamatkan aku. "Lain kali jangan main lari je dekat tengah jalan! Kau nak mati ke?!" Dia nampak begitu...