Romee POV [toen ze wachtte]
Langzaam plof ik onder de eik neer. Daar zit ik dan. Het is ook best koud, maar gelukkig bestaan er handschoenen en winterjassen. Ik kan natuurlijk niet continu kijken of het oké gaat het Denise, dus ik doe mijn ogen maar dicht en oortjes in. Trillen en geluid hard aan, zodat ik het niet kan missen als Denise belt.
Ik kan niet tegen niks doen. Ik heb er een hekel aan. Ik open mijn ogen en zie dat het kleffende stel gelukkig is overtrokken. Wat die thuis doen wil ik niet weten. In de verte zie ik een jongen, een lonley jongen. Best wel een hottie. Hij loopt met een voetbal. Shit. Ik zit bij een doeltje. Hopen dat hij een beetje kan richten als-ie op het doeltje trapt. Hij komt ook het veldje op en gaat ook bij de boom zitten. Ik doe mijn oortje uit en zeg hallo. "Hey" antwoordt hij. "Hoe gaat het?" vraag ik aan de jongen. "Mwah, shit met m'n vriendin" legt hij uit. "Hoe heet je trouwens?" vraag ik vervolgens. "Gijs, Gijs Blom", ik geef hem een hand en stel mezelf voor.
[foto boven chapter. Gijs Blom is een acteur van Boys (ook bekend als Jongens) (2014), Pijnstillers (2014) & Nena (2014).]
"Waarom zit je hier?" vraagt Gijs. "Lang verhaal, wachten op niemand" antwoord ik. "Buiten?" vraagt hij verbaast. "Ik moet hier blijven, snel in actie kunnen komen" leg ik uit. "Oké" antwoordt hij. "Wat luister je?" vraagt hij vervolgens. "Perfect Storm" antwoord ik en rijk een oortje aan. "Nice" zegt hij terwijl hij goedkeurend knikt.
"Wat is je nummer?" vraagt Gijs en doet zijn oortje uit. Hij pakt z'n iPhone en gaat naar contacten waar hij een nieuw contact aanmaakt. Ik typ mijn nummer in op zijn telefoon hij op de mijne. "Fancy Romee" typ ik als naam. Als ik m'n telefoon terug krijg staat er "Stoere Gijs". "Serieus, wat is jouw niveau" lach ik. "Meen je deze, fancy Romee?" zegt hij. "Ik moet nu gaan, ik spreek je nog wel" zegt hij terwijl hij opstaat. "Bye" zeg ik nog, "doei". Oh my god, I like him a lot. Of ik hem nou als vrienden of als meer leuk vind. Hij is veel aardiger dan Rein, niet zo'n dubieus figuur. Maar, dat was Rein natuurlijk eerst ook. Maar waarom zou hij shit hebben met zijn vriendin? Meestal ligt het aan de jongen die vreemd ofzo gaat. Dan zie ik dat ik gebeld word. 'Denise Nokia swag' staat er.
Tijd voor actie.
Denise POV [heden]
"Tim", "ja", "het is negen uur. Ik moet al een uur weg" constateer ik. "Kom logeren ofzo" mompelt hij. "Ja mister, je hebt rust nodig, en mijn ouders vermoorden me" zeg ik terug. "Nou" zegt hij als een geacteerd klein jongetje. "Morgen ben ik er weer, en niet om te vergeten, Romee's telefoon" zeg ik. "Ja oké" zegt Tim nog niet helemaal overtuigd. Ik sta op van zijn bed en pak mijn jas en tas. Ik druk nog een kusje op zijn mond en zeg hem gedag.
Voor de info; we hebben niks 'raars' gedaan. Gewoon gezoend, geknuffeld (gewóón knuffelen eh) en naast hem liggen. Meer zou hij ook niet kunnen doen; hij zou een hartaanval krijgen. Teveel inspanning. Ik heb mijn tijd in Hips Up ook nog te verwerken en zou daarom ook niet meer willen. Bij Tim voel ik me gewoon beter, niet de down Denise maar de wat blijere. Toch voelt bij Tim zijn als een zonde. 'Hij verdient iemand beters' schiet er steeds door mijn hoofd. Het is waarheid, ik bedoel, kijk naar Romee. Die is knapper, probleemlozer en leuker dan ik. Hoe kan hij nog voor mij kiezen? Ach ja, ik moet genieten van mijn tijd met hem.
•••
"Denise, Mevrouw Van Der Voort belde op dat je weg ging! Waarom ben je zo laat?" mijn moeder staat half schreeuwend voor me. Shit. "Ik was bij Romee, rustig! Ik moest haar wiskunde uitleggen" schreeuw ik half terug. Pure bullshit, maar zeggen dat ik bij Tim was zou een familiedrama veroorzaken. "Schreeuw niet tegen me!" mijn moeder reageert wat vel. "Jij bent degene die schreeuwt!" roep ik terug. "Denise niet zo'n grote mond!" , ze kan niet tegen mijn disje blijkbaar. "Ik ben er helemaal klaar mee! Waarom hebben jullie me überhaupt op de wereld gezet. Jezus! Jullie kunnen niet eens opvoeden of met me omgaan!" , alle verdriet en vooral boosheid komt er nu uit. "We wilden je ook helemaal niet. Je was een ongelukje Denise", springt mijn vader bij. Whut?
"Nou, ik heb ook een verrassing voor jullie. Ik krijg ook een 'ongelukje' " spuw ik ze toe zonder na te denken. Shit.
Tim POV
Waar heb ik zo'n leuk meisje als Denise aan te danken? Ik gedroeg me vroeger als een klootzak tot-en-met. Beauty and the brains is ze zekers. Ik heb al wel wat jaloerse reacties gekregen. Ik had een foto van ons tweeën gepost op Instagram. Op WhatsApp kwamen de jaloerse reacties van vrienden van buiten school, kennissen, neefjes enzo. 'Wie is die chick van Insta?', 'is dat je chick?', 'goed gefixt man' en 'zeker niet verkeerd hoor' waren populair. Tuurlijk kwam er ook haat van de tuthola's van school. Duidelijk ongemeende felicitaties en 'wie is die slet?' en dingen in die trant. Die reacties heb ik snel verwijderd. Denise kan het nu niet aan om 'slet', 'hoer' of iets dergelijks worden genoemd. Ik had haar ook eerder moeten waarschuwen of haar meteen gaan zoeken. Schuldgevoel. Denise verdient iemand die geen vrienden die kidnappende pooiers zijn heeft. Die niet aan de drugs zitten en haar niet verkrachten. Iemand die terug kan vechten. Die haar altijd al zo fantastisch vond als nu. Toch denk ik niet dat Kaj onze relatie kapot kan maken. Je kunt Denise's haat voor Kaj aflezen elke keer dat er een woord over hem klinkt en het moet verschrikkelijk voor haar zijn om met hem af te spreken. Hij probeert het keer op keer geloof ik weer... Hij moet met z'n vuile poten van mìjn meisje afblijven. En Rein, die is een meeloper. Kaj heeft hem opgestookt samen met Mees.
Ik realiseer me nu pas goed dat hun allemaal aan mijn vriendin hebben gezeten. Eigenlijk wel meer dan alleen aanzitten. En lag het aan hun, waren dat er nog veel meer geweest. Zieke geesten. Rein zou het ook niet pikken als er iets gebeurde met Romee. Over R&R, alles begon als elke relatie van Rein. Eentje bedoeld om voor Hips Up een nieuwe werkneemster te regelen. Toch was dit anders, bij elk woord over haar straalt hij, iets aparts. Ik geloof erin dat hij wel echt verliefd is. Elke dag waarschuwde hij me dat ik niet aan 'zijn' meid mocht komen. Geen probleem natuurlijk, ik concentreerde me op Denise. Hij zou hetzelfde bij 'mijn' meid moeten doen. Ik krijg niet meer elke dag die zinloze melding, want het is niet meer 'zijn' Romee. Reins liefde werd alleen iets tè, en dwong haar tot dingen die ze niet wou. Dat ze het uitmaakte was ook volledig rechtvaardig, Ik had hetzelfde gedaan. Hij draait compleet door door alle pilletjes en poedertjes. Het begon allemaal een jaar of twee terug; toen Rein Kaj ontmoette. Kaj zat al lang op het verkeerde pad. Rein was vrij depressief en had een zwak voor de verleidende middelen. Mees was er ook bij en viel voor de charmes van de pills 'n potions. Ik liet het pilletje vaak achter mijn tanden haken en spuugde als ze even niet keken uit. Aangezien ik acteur ben, speelde ik alsof ik onder invloed was. Wouden ze iets uithalen, hielp ik het slachtoffer onopvallend. Ze beginnen het door te krijgen volgens mij, want mijn hebben ze er liever niet meer bij. Blij van ook, hoewel was ik bij die eerste keer bij het muurtje er liever wel bij geweest om Denise te helpen.
Mijn hoofd doet nog altijd hartstikke veel pijn, evenveel als eerst wel. Ik laat het niet merken, zo ben ik niet. Denise is gelukkig niet zo dat ze in een keer achter elkaar doorbabbelt. Als we zoenen word ik ook licht in mijn hoofd, maar daar trek ik me niks van aan. Dan is het moment van ons. Het liefst was ik haar ook nagereisd naar Ibiza, het eiland waar ze op vakantie met Kaj voor Teen Make-Over. Ik moet haar dan een week vertrouwen aan Kaj en zie ik haar gewoon een week niet. Een week is veel. Helemaal een week je alleen maar druk maken over Denise. Door alle dingen die ik weet gaat mijn hoofdpijn ook minder snel over, maar zonder de info maak ik me misschien nog wel meer druk, dus dat is ook geen optie. Thug life. Hoewel, die van mij valt best mee. Die van Denise daarentegen...
-
Sorry guys, maar ik ga weer 1x in de week updaten. ik red het gewoon anders niet. Updatedag blijft zondag. Soms komt er een extra hoofdstuk tussendoor, dus blijf alert!
-x- Marloes
JE LEEST
Populair after Nerd 》J.J. #1 [✔]
Fanfiction~JUMBOJONGEN~ Denise van der Kot, een 16-jarige tiener. Ze zit op de van der Capellen school in Zwolle. Ze is een slim meisje, ze doet Atheneum. Ze is erg nerdy en daar is haar uiterlijk ook naar. Maar het programma Teen Make-Over maakt een einde aa...