20

623 26 1
                                    

~~~~~~~~~~~~~~~20~~~~~~~~~~~~~~~

I didn't mean to date you just to cry together
I didn't mean to create memories to be left with pain

•°•°•°•°•

Uwais's side story

"Thanks Hana sebab terima pinangan saya. Saya janji untuk jaga awak and bahagiakan awak. Terima kasih untuk peluang ni" ujar Uwais.

Setelah keluarga Hana memberitahunya tentang keputusan Hana, Uwais terus meminta untuk berjumpa dengan gadis itu keesokkan harinya.

"Welcome. But Uwais, if I decide to call of the engagement within 2 years, I hope you okay. Please terima syarat I" balas Hana. Dia terima pinangan Uwais bukan kerana dia sukakan Uwais.

Hana rasa dia perlu beri peluang pada Uwais memandangkan lelaki itu ingin mendekatinya dengan cara yang baik.

"Okay. Tapi saya akan pastikan, awak jatuh cinta pada saya Han" gadis yang berwajah persis seperti Hanis itu direnung.

Ada sebab kenapa dia memanggil Hana sebagai Han. Dia sayangkan Hanis dan masih berharap agar Hanis pulang kepadanya. Hana cumalah pengganti sementara untuk dia melepaskan rindu pada Hanis.

"Thanks Uwais sebab faham condition I" Hana senyum gembira. Dia lega kerana Uwais tidak menolak permintaan dia.

~

"Puas hati kau, Uwais? Hana dah terima pinangan kau?" jerkah Encik Malik.

Kalau ikutkan dia, mahu saja dia membatalkan pinangannya untuk Hana. Dia tak mahu Hana terlibat dengan rancangan gila Uwais.

"Of course Uwais suka, Uwais cintakan Han." Balas Uwais.

"Kau jangan nak berdalih dengan aku, Uwais. Ayah tahu, kau bayangkan yang Hana tu sebagai Hanis. Apa masalah kau ni? Ayah dah cakap, berhentilah kejarkan Hanis tu"

"Ayah tahu apa? Hanis tu kekasih Uwais. Uwais tahu, dia tak pernah buat pun apa yang ibu dan ayah cakap. Ayah fitnah Hanis!" Suara Uwais meninggi. Pantang betul bila orang mengata tentang Hanis.

"Kau tengking ayah kau, Uwais? Kau sedar tak, kau ni dah macam orang tak betul. Apa yang perempuan jalang tu buat sampai kau percaya sangat kat dia?" Encik Malik sudah tak boleh bersabar.

"Huh! Apa bukti? Ayah jangan sesekali panggil Hanis dengan panggilan macam tu! Dia perempuan baik" Uwais menyebelahi Hanis.

"Kalau macam tu, kenapa kau libatkan Hana? Dia tak ada kene mengena langsung dalam hal ni." suara Encik Malik kembali mendatar. Dia cuba mengawal emosi.

"Dia bukan Hana. Dia Han. Hanis. Uwais takkan lepaskan dia walau apa pun yang jadi" Uwais meninggalkan ayahnya di ruang tamu. Dia perlukan udara yang segar, dia tak boleh bertentang mata dengan Encik Malik buat masa sekarang.

MR. SWEET MILIK HANA ✔️Where stories live. Discover now